تطبیق فرش خانه با هر فصل

فرش خانه را باهر فصل تطبیق دهید!!!!!

چند روزی است که به تابستان خوش آمد گفته ایم  وسایل گرم خانه جایشان به وسایل خنک میدهند.دکور خانه نیز متناسب با این تغییرات ،تغییر میکند. این تغییرات از وسایل کوچک خانه شروع میشوند و وسایل بزرگ را نیز شامل میشود. این تغییرات کوچک وبزرگ همیشه مستلزم این نیست که وسایل جدید برای خانه بخرید بلکه کافی است کمی چاشنی خلاقیت را به دکوراتان بیافزاید. فرش خانه از جمله وسایلی است که  دراین تطبیق نقش ایفا میکند ومیتواند نقش بزرگ یا کوچک داشته باشد. خب در ادامه به طور کامل در این مورد صحبت میکنیم.

 

دکور تابستانه بچینید.!

تابستان بفرمایید داخل !!!!!

برای چیدمان تابستانه چندین راهکار وجود دارد که به شرح زیر است:

1)استفاده از رنگ های روشن در خانه؛عموما رنگهای تیره رنگهای گرم هستند وبه همین دلیل با امدن فصل تابستان سعی کنید دکور خانه را با رنگ روشن بچینید.

2)دکور خانه شامل پرده ،فرش، چوبی ها که مبلمان را دربرمیگیرد،است. وسایل کوچک مثل تابلو فرش ،اباژور نیز میتوانند هرکدام به نوبه خود تاثیرگذار باشند.

انتخاب فرش میتواند به گونه ای باشد که در تمام فصول سال با هردکوراسیون ست شود. فرشهای چهار فصل هستند که جز دسته فرشهای 1200شانه هستند ظرافت وکیفیت وزیبایی را باهم دارد.از این مدل چهار نگ وجود دارد که هر کدام زیبایی خود را دارد. رنگ نسکافه ای یا رنگ کاربنی ان تقریبا برای همه فصول مناسب است. به سایت مراجعه کنید واین طرح را بینید.

برای خرید پرده نیز میتوانید به گونه ای انتخاب کنید حتمایکی از لایه ها کرم روشن باشد. البته این نکته نیزجای تامل دارد که در فصل تابستان پرده ها کنارزده میشود.

 

 

 

 

 

 

3) دکور خانه را باز بچینید. عموما در فصل زمستان پرده ها کشیده اند وجلویشان مبل قرار میگیرد. با فرارسیدن فصل تابستان افراد در پی این موضوع هستندکه به هر نحوی به گردش هوا در خانه وخنک شدن خانه کمک کنند. مبلمان را از پای پرده ها بردارید دکور گرد بچینید اگر خانه بزرگ است چیدمان مبلها  را بازتر بچینید ولی اگر خانه کوچک است چیدمان مبلها را جمع تر بچینید.

4)اگر تمایل به خرید وسایل جدید برای دکور تابستانه دارید گلدانهای کوچک با گلهای رنگی ،قابهای گل متشکل از رنگهای روشن وحتی خرید یک دسته گندم میتواند خانه را تنوع ببخشد. تغییرات راحت تر از چیزی است که به ان فکرکنید.

5)نقطه کانونی در دکوراسیون مهم است. در نقطه کانونی خانه حتما از رنگهای روشن با روح استفاده کنید. منظور از رنگ های روشن با روح ،رنگهایی هستند که از تر کیب رنگ سفید ودر جه بندی هایش با رنگ های تیره حاصل میشود. اگر خود سفید یا کرم روشن باشد این رنگ جذابیت وروح ندارد اما رنگهایی مثل فیلی روشن ،ابی کمرنگ ،طلایی وصورتی....میتوانند جذاب باشند. این انتخاب به رنگ دکور خانه خودتان باز میگردد. رنگ های خاص مثل رنگ میموسا رنگی بین زرد وپرتقالی دقیقا از امدن فصل تابستان حکایت میکند.رنگ سبز نعنایی ،مرجانی شکری(رنگی مابین صورتی ومرجانی )این رنگ ها نیز به نخوی رنگهای تابستانی هستند اگر خواستید برای نقطه کانونی خانه قاب بخرید از این رنگ ها میتوانید انتخاب کنید. )

6)بخاری را بردارید یا اینکه بر روی ان یک رومیزی پهن کنید.

7)شومینه را تغییر کاربری بدهید. اگر شومینه دارید شومینه همکف با محیط است میتوانید دران وسایلی مثل گلدان یا چیزهای دیگر قرار دهید.

8)کفپوش ،کفپوش از گزینه هایی نیست که بتوانید مدام تغییر بدهید .کفپوشها را از همان ابتدا به گونه ای انتخاب کنیدکه برای تمام فصول مناسب باشد. مثلا پارکت های روشن میتواند گزینه خوبی برای تمام فصول باشد.نامی از سرامیک نمی آورم چون معایب زیادی دارد.

9)پارچه های گلدار یا حتی ظروف گلدار برای تم تابستان مناسب هستند.

 

 

خلاصه کلام

انچه که درتم تابستان باید بخاطر داشته باشید:

1)فرش جز اصلی خانه است.جایگاه فرش دردکوراسیون خانه را همیشه به یاد داشته باشید.

2)اگر فرشی انتخاب کرده اید که فکر میکنید برای فصل تابستان مناسب نیست از این به بعد میتوانید با خرید فرش ماشینی ارزان قیمت نه هر فصل ولی دوفصل زمستان وتابستان  فرش بخرید. البته ناگفته نماند که برخی دوستدارند فصل بهار وسایل خانه را عوض کنند یعنی برای عید نوروز ،خب اشکال ندارد همان موقع فرشی بخرید که با دکوراسیون تابستانه همخوانی داشته باشد. حال صحبت از خرید فرش شد این نکته را بگویم که اگر تمایل به خرید فرش ماشینی دارید مقاله چرا فرش 1000شانه بخرم را مطالعه کنید تا در راستای خریدتان کمکتان کند.

3)انرژی حاصل از هارمونی رنگهارا  دست کم نگیرید. رنگ های تم تابستانه را در طی مقاله عنوان کردیم. رنگ میموسا ،سبز نعنایی ،مرجانی شکری و...رنگ های تم تابستان هستند در دکوراسیون خانه حتما از این رنگها استفاده کنید.

4) دکوراسیون باز بچینید تا گردش هوا را درخانه احساس کنید.

5)وقت ان رسیده که پرده ها را کنار بزنید واز هوای بیرون از فضای خانه لذت ببرید.

6)خب به یاد داشته باشیدکه برخی وسایل مثل فانوس های قدیمی برای دکوراسیون زمستان مناسب هستند برای تابستان به دکوراسیون ها جدید فکر کنید.

7)خرید وچیدمان گلدان در خانه فراموش نشود. گلهایی مثل پتوس نیاز به هوای داخل خانه دارند این گلدانها زیبایی دکورتان را افزایش خواهد داد.

8)از نکات مهم داخل متن میتوان به این نکته اشاره کرد کرد که تغییر کاربری شومینه فراموش نشود.

9) برخی وسایل قابل تغییر هستند اما برخی وسایل چون وسایل اصلی خانه را تشکیل میدهند قابل تعویض مدام نیستند. پس اگر نمیتوانید وسایل را تعویض کنید چاشنی خلاقیت فراموش نشود.

10)خرید فرش ورودی برای دکوراسیون تابستانه میتواند گزینه خوبی باشد .

11) در مورد سایر مکانهای خانه مثل اتاق خوابها وآشپزخانه هم به صورت مختصر صحبت کنیم. اتاق خوابها چون فضای کمتری نسبت به سالن دارند ووسایلشان نسبت به سالن کمتر است بهتر میشود مرتب سازی کرد. در فصل زمستان چون از رواندازهای کلفت وپتو ها استفاده میشود با امدن تابستان وقت ان رسیده است که این رواندازها جمع شوند وبه داخل کمد دیواری گذاشته شوند و رواندازهای نازک بهاری یا تابستانی جایگزین ان شوند. میتوانید روتختی های نخی مخصوص تابستان تهیه کنید. میتوانید خلاقیت به خرج بدهید وجای تخت خواب را تعویض کنید وجلوی پنجره بیاورید.

اما تم تابستانه آشپزخانه ،آشپزخانه اگر پنجره به بیرون داشته باشد که با باز کردن پنجره اولین گام تم تابستانه انجام شده ،نکته ای که در مورد آشپزخانه اهمیت دارد این است که خود آشپزخانه برای زمستان گرم است وسایل اضافی ندارد پس آشپزخانه برای تم تابستانه زیاد تغییر نمیکند .ولی خب با یک گلدان در آشپزخانه تم تابستانه را تکمیل کنید.

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی