خرید فرش ماشینی ارزان قیمت

چرا قیمت یک کالا از نظر یک شخص گران واز نظر شخصی دیگر مناسب وحتی ارزان است ؟ چرا میان خرید اینترنتی فرش ماشینی از کارخانه وخرید از فروشگاه های داخل شهر اختلاف قیمت وجود دارد ؟

اینکه چرا قیمت از نظر بعضی افراد گران واز نظر برخی دیگر مناسب وحتی ارزان است به عوامل مختلفی بستگی دارد .چرا دید افراد متفاوت است؟اینکه نگرش افراد متفاوت است همیشه در تمام موضوعات بوده  وخواهد بود.(فرش ماشینی 1200شانه قیمت بالاتری نسبت به فرش ماشینی 700شانه دارد ،خب  این مقایسه اشتباه است .) شخصی که قیمت کالا را گران تلقی میکند به  این دلیل است که قیمت ان کالا را با مقدار درآمد خود مقایسه میکند. همچنین شخصی که همان کالا را قیمت ارزان تلقی میکند او نیز باتوجه به در آمد ماهیانه خود صحبت میکند. این بین یک گروه میمانند که بیشتر هم در مردان وجود دارد ان افرادی هستند که به دلیل خسیس بودن در عین وضع مالی خوب حاضر نیستند که یک کالا را با قیمت واقعی ان پرداخت کنند. اینگونه افراد درصد کمی از جامعه را تشکیل میدهند. اما اینکه حق با کدام دسته است کامل مشخص نیست. اما تقریبا اقشار متوسط یکسان نظر میدهند وافرادی که در امد بالایی دارند نیز نظرات یکسانی دارند.پس مفهوم ارزان وگرانی یک مفهوم نسبی است. یعنی نسبت یک شی دیگری قیاس میشود. اما خب برخی قیمت ها انقدر مناسب هستند که هر کسی نظر ارزان بودن را میدهد. درمورد همه کالا ها ارزان بودن بهترین بودن یا بدترین بودن نیست.اما قیمت برخی کالاها مصوب است وباتوجه به مواد اولیه مصرفی قیمتش تعیین میشود.

خب از اینجای مقاله به بعد به سراغ موضوع اصلی مقاله میروم یعنی خرید ارزان قیمت فرش ماشینی .

فرش از جمله کالاهایی است که قیمتش برای اشخاص مهم است چون عمومابیش از یک قطعه میخواهند.سایر وسایل خانه را عموما یک عددمی خریم.قیمت فرش به عوامل مختلفی بستگی دارد. درطی مقاله به بررسی خرید فرش ماشینی با توجه به وضعیت اقتصادی پرداخته ایم که دیدنش خالی از لطف نیست.

مواد اولیه موجود در فرش برقیمت ان موثر است. جنس الیاف ،ماشین های مورد استفاده ،تعداد رنگ موجود در بافت ،هزینه حقوق کارگران ،همچنین سایر هزینه هایی که برای صاحب شرکت تمام میشود همه بر قیمت فرش موثر هستند. او ابتدا تمام هزینه ها را محاسبه میکند وسود نهایی را به دست می اورد به این ترتیب قیمت فرش را محاسبه میکند.خب تا اینجا قیمت کارخانه بود. از اینجای کار به بعد فرش را یک صاحب فروشگاه به صورت عمده میخرد.او نیز با احتساب هزینه هایی که انجام داده به دست مشتری میرسانند. فکر کنم تا اینجا منظورم از فرش ماشینی ارزان را فهمیده باشید. چرا تا وقتی میشود فرشی راکه در فروشگاهها به قیمت گزاف میفروشند شما باقیمت ارزان نخرید. فرش ارزان خریدن به معنای بی کیفیت خریدن نیست. شما میتوانید با تهیه فرش از کارخانه فرش با کیفیت وارزان تهیه کنید. در واقع هزینه ای که شما در خرید بدون واسطه پرداخت میکنید همان قیمت تمام شده برای کارخانه دار است.

خرید فرش ماشینی ارزان قیمت

خرید فرش بسته عوامل مختلفی دارد .اما عامل مهم ان که در قیمتش تاثسر به سزایی دارد تعدادگره ای است که در طول یک متر از فرش زده شده است. یعنی همان شانه.

اگر شانه فرش بالاباشدفرش توپر تر است. همین توپری سبب میشود که استحکام درونی فرش زیاد شود وهمچنین زیبایی وظرافت ان نیز وابسته به همین مورد است.

فرش ماشینی  1000شانه به دلیل شانه کمتر ظرافت کمتری دارند اما خب باز نسبت به 700شانه

زیباترهستند. این نکته را نیز اینجا بگویم که به هنگام خرید حتما ملاک هایتان را به ترتیب

کنید تا از خریدتان راضی باشید. ملاک اولتان اگر زیبایی باشد به سراغ فرشهای 1200

شانه بروید.

برخی در هنگام خرید فرش بین اینکه فرش فانتزی یا ماشینی بخرند برسر دوراهی میمانند.

این دو راهی راهکار دارد. را هکار مهم این دو راهی این است که باتوجه به سبک زندگی فرش را تهیه کنید. کسانی که خانه های مدرن با چیدمان های امروزی را دوست دارند به سمت خرید فرشهای فانتزی بروند.

فرشهای فانتزی در دکور های اصیل جلوه خود را ازدست میدهند. همانطور که فرشهای اصیل جایگاهشان دکورهای سنتی وبا اصالت است.

اینکه فرشهای ماشینی انتخابتان باشد یا فرشهای فانتزی کاملا شخصی است وتمام

گفته هایمان صرفا پیشنهاد است.فرشهای فانتزی نسبت به فرشهای ماشینی از قیمت مناسب

تری برخوردار هستند .اما خب جنس فرشهای فانتزی پلی استر هستند ولی فرشهای ماشینی

از جنس آکریلیک هستند. جنس فرش نیز در قیمت فرش موثر است. متاسفانه مواد اولیه

فرش های ماشینی وارداتی هستند البته حدود 90درصد وارداتی است.الان سوال پیش میاید

که چرا این موضوع اینجا مطرح شد؟دلیلش این است که خب هنگامی که تحریم میشویم یا تغییرنرخ دلار برکالاهای وارداتی موثر است. این تاثیر سبب میشود که قیمت فرش نیز بالا وپایین شود.

کلام اخر

1) در هنگام خرید،ملاک هایتان را حتما اولویت بندی کنید.

2)همیشه برای خریدتان برنامه داشته باشید.

3)خرید با رضایت در شما یک احساس خوشایند ایجاد میکند وبه این ترتیب سبب روحیه دادن به شما میشود.

4)اگر خواستید خرید اینترنتی انجام دهید حتما دقت کنید که سایت نماد الکترونیکی داشته باشد واز ان مهمتر در صورت داشتن نماد الکترونیکی تمام روی ان کلیک کنید اگر صفحه ای دیگر باز شد سایت قابل اعتماد است ودر غیراین صورت از این سایت خرید نکنید.

5)در هنگام خرید اینترنتی از کافی نت ها وهمچنین سیستم های عمومی خرید نکنید زیرا خرید با این سیستم ها ممکن است که اطلاعات شما لو برود .پس لطفا مراقب اطلاعات شخصی خود باشید.

6)خرید به صرفه اقتصادی در کنار کیفیت وزیبایی همیشه گران ترین خرید نیست.

7)در هنگام خرید فرش حتما به فرش دقت کنید که اصل باشد ونه تقلبی (تشخیص اصل بودن فرش از شناسنامه پشت فرش حاصل میشود.)اگر فرش شناسنامه داشته باشد اصل محسوب میشود. این شناسنامه به صورت برچسب پشت فرش چسبانده میشود.

8)فرشهایی تحت عنوان شنل وارد بازار شده اند این فرشها تقلبی هستند.به دلیل قیمت پایین

طرفدارانی پیداکرده است.خرید این فرش تنها به سلامتی خود وخانواده تان اسیب میرساند.

9)در هنگام خرید دقت کنید که چه متراژ از خانه را میخواهید فرش کنید .عموما فرشهای 9و6متری طرفداران بیشتری دارد.

10)رنگ فرش اختیاری است وبه موضوع الان ربط چندانی ندارد اما خب در نظر داشته باشید که فرشهای با رنگ روشن هم متراژ خانه را بزرگ تر نشان میدهند وهم پرزدهی کمتری دارند.

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی