انرژی وروحیه حاصل از هارمونی رنگها در منزل

 

در طی مقاله به مباحث نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل  ،فرش کاشان ، فرش مناسب منزلتان چیست ، خواهیم پرداخت.

تاثیرات روانشناسی رنگها را دست کم نگیرید. افرادی که درزمان کنون میبینیم همه به گونه ای زندگی میکنند.برخی شاد وباطراوت وبرخی نسبتا گرفته هستند. تمام انچه که در اطراف ما وجود دارد در روحیه ما موثر است. در واقع بدن ما نسبت محیط پیرامون واکنش نشان میدهد. اخیرا طی بررسی های  صورت گرفته متوجه شده اند که تمام رشته هایی که در حیطه زندگی افراد نقش دارد مثل معماری شاخه ای از روانشناسی را درون خود دارند. مفهوم روانشناسی معماری شاید کمی ناملموس به نظر بیاید.اما همین روانشناسی معماری تمام اطراف ما را احاطه کرده وخواسته وناخواسته با آن در حال زندگی هستیم.در روانشناسی معماری سعی براین است که واکنش افراد نسبت به محیط پیرامون بهبود یابد.

بین خلق وخوی انسان ومحیط پیرامون نوعی کنش وواکنش وجود دارد. روانشناسی معماری شاخه ای از روانشناسی محیط زیست است.

حتی طبع مزاجی افراد نیز بر انتخاب رنگ موثر است.به طور مثال افرادی که طبع گرم دارند رنگ های سرد مثل آبی وسبز را دوست دارند وافراد با طبع سرد رنگهای گرم مثل قرمز وبنفش را دوست دارند.

چیدمان نیز در این روانشناسی موثر است. اگر دقت کرده باشید چیدمان های زمان قدیم که سنتی بوده اند. یک روحیه صفا وصمیمیت را در خانه ایجاد میکند. دکوراسیون های جدید ومدرن صمیمیت قبل را در خانه ایجاد نمیکند تنها کلاسیک وشیک بودنش را دارد. حال هرکدام از این چیدمانها واکنش خود را به محیط القا میکند. هرکس ممکن است واکنش متفاوت از محیط دریافت کند.محیطی که برای یک نفر جذاب است برای شخص دیگر همان محیط جذابیت ندارد. این حسی است که به شخص القا شده است.سبک زندگی قدیمی برای برخی افراد حتی کسانی که در حال زندگی میکنند جذاب است. چیدمان های زمان قدیم مبلمان وفرش گران قیمت وپرده گران قیمت نبوده بلکه انچه که بوده در عین سادگی وزیبایی وصمیمیت بوده است. در خانه های مدرن امروز بیشتر وسایل نامتقارن ونامتعادل چیده میشود..شاید کوچکترین اصلاحات در خانه به چشم بزرگترین تغییرها باشد. نوعی از اصلاحات خلاقیت نامیده میشود. خلاقیت یعنی تغییر در کوچکترین وسایل خانه؛جابه جایی وسایل یا اضافه کردن وسایل کوچک جدید همه نوعی خلاقیت محسوب میشود. خلاقیت جزیی از روانشناسی است وتاثیر خود را بر روحیه فرد میگذارد. از اصلاحاتی که منزل را ممکن است متفاوت کند نورپردازی منزل است. نورپردازی منزل در روز وشب متفاوت است.همین نورپردازی نیز برخلق خو تاثیر میگذارد.شخصی که شب با آرامش خوابیده باشد ونورپردازی مناسب شب بوده با احساس بهتری از خواب بیدار میشود.انرژی وروحیه از شما به دیگری القا میشود پس اگر شب را باآرامش سپری کرده باشید هنگام صبح همان آرامش را به دیگران القا میکنید وهچنین همین آرامش را به اطرافتان ومحیط زندگیتان القا میکنید. از موارد دیگری که در اصلاحات لازم است در نظر گرفته شود خرید وسایلی است که حالت گرد دارند. تجربه وتحقیق در دانشگاه هاروارد وجود اجسام نوک تیز احساس آرامش را از شخص میگیرد. درواقع احساس تهدید میکنند ونوعی حس منفی به انها القا میشود. همچنین لوازم گرد فعالیت مغز افراد را بهبود میبخشد. اصلاحات بعضی وقت ها حذف وسایل اضافی معنا میشود.

نوعی دیگر از اصلاحات وجود دارد که بسیار در ایجاد روحیه درمنزل موثر است.نگهداری گل درمنزل روحیه وانرژی درمنزل ایجاد میکند که شاید هیچ شی نتواند جایگزین آن شود.

شاید یکی از دلایلی که خانه های قدیمی چیدمان باصفا وصمیمیتی داشته وجود گل وباغچه در خانه بوده است. رنگها همیشه در زندگی موثر بوده اند. آوردن گل به منزل یعنی افزودن رنگ سبز به رنگهای خانه وافزودن بر زیبایی خانه.رنگهایی مثل سبز وآبی آرامش به خانه میبخشند ورنگهایی مثل قرمز وبنفش نوعی تحرک وپویای در خانه ایجاد میکند.ایجاد هارمونی رنگها در منزل را دست کم نگیرید. هارمونی رنگ ها تاثیری شگرف در روحیه افراد دارد. دلیل اینکه اینقدر بر روحیه وانرژی در خانه تاکید میکنم این است که بسیاری از بیماری ها به علت نبود روحیه برای زندگی در افراد ایجاد میشود وبسیاری از بیماری ها براثر داشتن روحیه از بین میرود. روحیه را هر اتفاقی میتواند ایجاد کند. مثلا خرید یک فرش جدید میتواند خود ایجاد انگیزه کند حال شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا فرش را مثال زدم.زیرا به دلیل وجود رنگهای زیبا که هرکدام میتوانند روحیه به خانه ببخشد.برخی وسایل در منزل هستند به همراه خود روحیه وانگیزه به منزل وارد میکند.اما برخی وسایل روحیه ای به منزل نمیدهند.وسایلی نظیر مبل ،فرش،پرده که امروزه در تمام خانه ها یافت میشود میتوانند روحیه منزل را تغییر دهند. خرید یک فرش زیبا به نوبه خود میتواند موثر واقع شود.خب حالا صحبت از خرید فرش شد فکر میکنید فرش مناسب منزلتان چیست وآیا در چیدمان ز یباتر منزل موثر است؟

فرش کاشان یک گزینه مناسب برای خرید فرش میتواند باشد. فرش کاشان به دلیل اینکه ازبالاترین کیفیت برخوردار است واز بهترین جنس دربافت فرش استفاده میشود. هر شهری در موضوعی معروف است وکاشان به شهر فرش معروف است. فرش کاشان از زمان قدیم تاکنون همیشه برسر زبانها بوده است. پاسخ سوال دوم این است که بله فرش در چیدمان زیباتر منزل میتواند موثر باشد. چیدمان زمانی جلوه میکند که فرشی زیبا در منزل پهن شده باشد. انتخاب یک فرش مناسب برای منزل نه تنها درمبحث روحی افراد موثر است در زمینه جسمی نیزاگر منزل سرامیک باشد جسم انسان در خطر انواع بیماری هاست. حتی اگر کف پوش منزلتان سرامیک نیز نباشد میتوانید از فرش های زیبا برای زیباترکردن چیدمان منزل استفاده کنید.در زمان کنون که در تنوع محصولات زندگی میکنیم،هزاران طرح ونقشه وجود دارد .خود طرح ونقشه فرش انرژی به منزل منتقل میکند. خود فرش ها نیز از نظر طرح به دودسته مدرن واصیل تقسیم بندی میشود. فرشهای مدرن کمی خشک هستند ولی فرشهای اصیل همیشه دلنشین است. فرش های مدرن بیشترمطابق دکوراسیون مدرن است .در دکوراسیون های زمان قدیم یک فرش اصیل در کف اتاق هایشان پهن بوده وصندوق زیبایی در کنار اتاق قرارداشته خبری از مبل ومیز ناهار خوری نبوده است. اما زندگی های ماشینی امروزه ،ما را وابسته به خرید وسایل گران قیمت کرده است. گمان میکنیم که تا وسیله گران نخریم منزلمان جذاب نخواهد بود؟اگر اینگونه است چرا زندگی در زمانهای قدیم از لذت بیشتری برخوردار بوده است؟چرا باوجود امکانات زیاد امروزی افراد احساس خوشبختی نمیکنند؟ تمام پاسخ ها کاملا واضح است زیرا محیطی آرامش بخش برای زندگی فراهم نکرده اند بلکه تنها محیطی با وسایل گوناگون که شاید بی استفاده هم باشد برای زندگی فراهم کرده اند. انسان برای زندگی نیاز به آرامش دارد. سعی کنید محیط خانه را دلچسب بچینید .سعی کنید در وسایل خانه وسیله ای اصیل داشته باشید که بتواند خاطره یاد آوری کند.مثلا یک فرش اصیل میتواند شما را به دوران کودکی ببرد.

در بخش آخر مقاله در مورد معنای رنگ ها صحبت میکنم.

رنگها ومعنای انها

 1)قرمز؛عشق،قدرت،هیجان

2)آبی؛صلاحیت،باکیفیت بالا،شرکت،مردانه

3) صورتی ؛پیچیدگی،زنانه،صمیمیت

4)زرد؛صلاحیت،شادی

5)بنفش؛پیچیدگی،مقام،قدرت

6)سیاه؛غم،گران قیمت،ترس

7)سفید؛شادی،صمیمیت،خلوص

8)سبز؛طعم خوب،حسادت

این معنای رنگ ها از لحاظ اجتماعی وتجاری است. حتی میتوان گفت صرفا عده ای اینگونه اعتقاد دارند. اما نمیشود به طور کلی مشخص کرد.

یک نکته جالب این است که حتی زمان درک رنگها متفاوت است،زمان درک رنگ قرمز طولانی تراز رنگ آبی است.از طرفی واکنش به رنگ قرمز سریع تر است. حتی همین زمان درک رنگ در مردان وزنان متفاوت است .برای مردان رنگهای قرمز جذاب تر است ونسبت به آن سریع واکنش نشان میدهند.

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی