نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

دکوراتورها برای چیدمان منزل قانون خاصی ندارند و هر طرحی که به ذهنشان رسید را با رعایت یکسری قوانین خاص در منزل جاری می‌کنند. چیدمان مبل، خرید فرش، چیدمان فضای سنتی یا مدرن، خرید فرش ماشینی مدرن یا فرش دستباف و فضای سنتی، استفاده از فرش با شانه و قیمت کمتر مثل فرش ماشینی 700 شانه یا خرید فرش‌های با شانه و تراکم بالا و دستباف گونه مثل فرش ماشینی 1200شانه؟ استفاده از سبک دکوراسیون‌های متفاوت. همه و همه و مسائل دیگر مواردی است که در چیدمان منزل بررسی می‌گردد.

در چیدمان منزل باید خلاقیت به خرج داد و یک محیط نو و جدید را به وجود آورد. هر کس تصورات خاصی دارد که می‌تواند از سلیقه‌ی خود در به وجود اوردن یک محیط زیبا استفاده کند. جلوه فرش کاشان با نکات طلایی دکوراسیون بخشی از مبحث مهم نکات لازم برای چیدمان زیباتر و بهتر است. 

توصیه‌هایی برای چیدن یک منزل زیبا

اول : وسایل اضافی منزل را در اتاق استراحت قرار دهید.

یک منزل شلوغ زیبا نیست و بی نظم به نظر میرسد. بهتر است که با وسایل همسان و هماهنگ با هم منزل‌تان را بچینید و از نظم و زیبایی و هماهنگی آنها لذت ببرید. افرادی که می‌خواهند مبلغ کمتری را برای چیدمان منزلشان هزینه کنند و نیاز نمی‌بینند که وسایل بسیاری برای منزل‌شان تهیه کنند از این اصل خوشحال می‌گردند و لازم نیست که همه به مثال هم، منزلشان را پر از وسایل ریز و درشت کنند و دکوری مثل نظر و سلیقه‌ی دیگران ایجاد کنند.

دوم : تابلوها را طبق استاندارد آویزان کنید.

چشم متوسط انسان‌ها سطح 57 اینچ را می‌بیند. در گالری‌ها و موزه‌ها پوستر را در وسط و مرکز 57 تا 60 اینچ آویزان می‌کنند.

سوم : چطور وسایل را با فرش تنظیم کنید.

فرش منزل عنصر مهمی در میان وسایل خانه است. می‌توان فرش را بزرگ در نظر گرفت و می‌توان آن را کمی کوچکتر از فضای اتاق در نظر گرفت.

اگر بخواهید منزل‌تان اشرافی‌تر به نظر برسد بهتر است که فرشتان بزرگ باشد و وسایل منزل روی آن قرار بگیرد. اما اگر منزل تان کوچک است می‌توانید یک فرش را کمی کوچکتر از اتاق‌تان در نظر بگیرید ولی از قالیچه استفاده نکنید زیرا فرش کوچک در منزل کوچک باعث کوچکتر به نظر رسیدن منزل کند.

چهارم : در اتاق تان جلب توجه ایجاد کنید.

جلب توجه‌تان می‌تواند از طریق یک وسیله‌ی زیبا در منزل‌تان باشد و یا اینکه یک قاب زیبا و وسیله‌ی هنری را در منزل‌تان به کار ببرید و باعث جلب نگاه افرادی شود که به منزل وارد می‌شوند.

پنجم : سوی دید را در نظر بگیرید.

جلب توجه از هر اتاق به سمت اتاق دیگر متفاوت است و بهترین مکانی که از نظر جلب توجه مهم است که به آن توجه گردد ورودی منزل است و هر کس ابتدا به تماشای ورودی منزل می‌نشیند؛ پس در چیدمان ورودی منزل‌تان غافل نباشید و آن را تمیز نگه دارید.

ششم : هماهنگی و ویرایش وسایل

اگر وسایلتان با هم هماهنگی ندارد، از آن صرف نظر کنید. و وسایل هماهنگ و زیبا را در کنار هم قرار دهید.

هفتم : شاید هر وسیله‌ای مناسب منزل شما نباشد

ممکن است وسیله‌ای در مغازه خوب به نظر برسد اما در منزل شما مثل فیلی در اتاق باشد یا ممکن است خیلی کوچک باشد یا اینکه خیلی بزرگ به نظر برسد به مقیاس وسایل توجه فرمایید.

هشتم : جلب توجه با چراغ‌ها

با تفاوت نورها در اشپزخانه و بین کابینت‌ها می‌توان یک فضای لوکس را ایجاد کرد.

نهم : سلیقه به خرج دهید.

استفاده از یک وسیله نامتناسب در یک فضای نامناسب زیبایی ایجاد نمی‌کند. مثلا قرار دادن یک صندلی مربع یا یک قفسه کتاب بزرگ یا یک لوستر بزرگ در یک اتاق پذیرایی نسبتا کوچک زیبایی چندانی ایجاد نمی‌کند.

دهم : قبل از چیدمان مطالعه کنید.

درست است که هر کسی دوست دارد که منزلش را خودش بچیند، اما شاید بعضی احتیاج داشته باشند که از کسی راهنمایی بگیرند و قرار دادن تمام علایق و خلاقیت‌ها نیز باعث زیبا شدن منزل نمی‌شود.

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

رنگرزی
شنبه 06 بهمن 1397

رنگرزی

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی