خرید فرش ورودی

خرید فرش ورودی

ورودی خانه انواع متفاوتی دارد اما در مجموع اگر بخواهیم  تعریفی برای ان ارائه دهیم به این معناست که محیط خارج خانه را به محیط درونی مرتبط میکند. ورودی خانه به دسته بندی حیاط وانواع لابی و ورودی داخلی وراه پله تقسیم میشود. همین تقسیم بندی سبب میشود که خانه های اپارتمانی از خانه های ویلایی مجزا شود. زیرا ساختار خانه را متفاوت میکند. تمیزی ورودی منزل نشان از تمیزی کلی خانه دارد.تفاوتی ندارد که شما چگونه فرشی برای ورودی انتخاب میکنید ،فرش ماشینی 1000شانه یا فرش ماشینی 700شانه یا اصلا فرش گبه یا گلیم ،اصل مهم تمیز نگهداشتن ان وهمچنین ورودی منزل است. 

مردمان زمان قدیم تمیزی پشت در خانه وحتی ورودی خانه را مهم میدانستند . پاکیزه وهمچنین نو نگهداشتن فرش خانه همیشه از موارد مهمی بوده است که برای  خانم ها اهمیت بیشتری داشته است. جایگاه فرش در دکوراسیون مطلبی بوده که همیشه مورد توجه همگان بوده است. همیشه به یاد داشته باشید که چیدمان ورودی خانه معرف سلیقه شما وهمچنین چیدمان داخلی خانه است .

تعریف اولیه از فرش ورودی

فرش ورودی عبارت است از فرشی که به هنگام داخل شدن به محیط خانه در زیر پا قرار میگیرد. فرش وروی در این نوع خانه ها تمیز تر میماند. همچنین گرد وخاک کمتری نیز میگیرد.

خب مطلب را از همان ابتدا به دودسته کلی تقسیم میکنیم.

1)دسته اول خانه های جنوبی

2)دسته دوم خانه های شمالی

خانه های جنوبی از دسته خانه هایی است که حیاط وپارکینگ جدا دارد. به این مفهوم که حیاط خانه در پشت خانه است وشما از در پارکینگ وارد میشوید .این گونه خانه ها از هر دوطرف نوردارد به همین دلیل فضای نور گیرلازم ندارد ومتراژخانه بزرگتر میشود. اینگونه خانه ها به دلیل اینکه از حیاط وارد خانه نمیشوید از پارکینگ وارد میشوید پس احتمال اینکه کمترفرش خانه کثیف شود وجود دارد.

خانه های شمالی از دسته خانه هایی است که حیاط وپارکینگ انها مجزا نیست وحیاط همان نقش پارکینگ را ایفا میکند. در این دسته از خانه ها فرش ورودی  بیشتر کثیف میشود.

ایده های جذاب

1)برای چیدمان ورودی منزل اگر فرش ورودی را از دسته گبه یا گلیم انتخاب کردید دکور هماهنگ با این گبه وگلیم میتواند دکور سنتی باشد.

2) ایده بعدی گذاشتن گلدان یا استفاده از گلدانهای اویزان درورودی منزل است.

3)ایده بعدی قرار دادن اینه در همان قسمت است. اینه در ورودی که در واقع خروجی نیز هست یکی از ملزومات به حساب میاید.

4)برخی از خانه ها جاکفشی را نیز در داخل منزل نگهداری میکنند ازاین رو جاکفشی نیز برخی از دکوراسیون ابتدای خانه را شامل میشود .

5)برخی علاقه دارند یک صندلی نیز در ابتدای در وردی باشد .البته جز ملزومات نیست اما اگر متراژ ورودی خانه بالا بود حتما این کار را انجام دهید. دکور سنتی برای ورودی خانه میتواند ایده ای منحصر به فرد وزیبا باشد.

6)یک قاب عکس زیبا میتواند روحیه بخش باشد.

7)کاغذ دیواری میتواند با تغییر در سبک دیوارها در فضای کلی خانه موثر باشد.  

8)نورپردازی راهرو

به نظرتان فرش مناسب ورودی چه فرشی است؟

  • فرش ماشینی
  • فرش گبه یا گلیم
  • فرش فانتزی
  • فرش شگی یا پرز بلند

فرشهای ورودی را میتوانید ازبین فرش پله ها انتخاب کنید. البته فرش پله نیز انواع مختلفی دارد. شما میتوانید ازفرش گبه ها خریداری کنید تا درکنار زیبایی قیمت ان مناسب باشد.

فرش های شگی یا پرز بلند به دلیل اینکه کثیفی را درون خود نگه میدارد از لحاظ اینکه به سلامتی خودتان صدمه میزند مناسب نیستند. برای مکانهای مثل اتاق خواب که زیاد کثیف نمیشود مناسب هستند. چون فرش ورودی زیاد کثیف میشود امکان شستن زیاد این گونه فرشها وجود ندارد. شستن اینگونه فرشها سخت است. فرش های شگی که همان ابتدا از لیست انتخاب کنار رفتند.

فرش های فانتزی ،مناسب درب ورودی نیستند .البته از نظر قیمت مناسب هستند اما استفاده بیشتر این فرشها در اتاق خوابهاست. البته انتخاب این گونه فرشها برای ورودی خانه نیز میتواندصورت بگیرد. ولی بهتر است از فرش گبه ها استفاده کنید.

فرشهای ماشینی مناسب هستند اما قیمتشان گران است. واگر از درب ورودی فرش ماشینی پهن باشد به مرور زمان کثیف میشود واز بین میرود. بهتر است فرشی انتخاب کنید که بتوانید حداقل شش ماهی یکبار یا سالی یکبار ان را حتما تعویض کنید.

فرش ورودی بهتر است از رنگ های تیره انتخاب شد تا دیرتر تصمیم به شستن ان بگیریم.  ازطرفی انتخاب یک رنگ شاد میتواند در روحیه موثر باشد. پس در این مورد بهتر است از رنگهایی نظیر زرشکی یا قرمز فرش ورودیتان را خریداری کنید تا درکنار شاد بودن رنگ کثیفی زود روی ان مشخص نباشد.

ورودی داخلی خانه به دودسته تقسیم میشود.

1)خانه هایی که راهرو ندارند.

2)خانه هایی که راهرو دارند.

خانه هایی که راهرو دارند بهتر است از رانر ها یاهمان گلیم ها وگبه هایی که برای فرش پله استفاده میشود. خریداری شود.

خانه هایی که راهرو ندارند خب اگر فضای وردی بزرگ باشد شما میتواند فرش هم شکل با فرشهای اتاق پذیراییتان انتخاب کنید. ولی در برخی مواقع خانه کوچک است .خب در این زمینه به سمت راهکار پادری میرویم. پادری از جنس خود فرش ماشینی داخل منزلتان وجود دارد . که میتوانید از پادری ست فرش داخل اتق سالن پهن کنید.

از کفپوش ها استفاده کنید.

برخی از کفپوش ها در بازار وجود دارد که بعد از نصب مانند فرش هستند.به شما این کمک را میکند که دیگر فرش ورودی برای منزلتان نخرید.

سرویس بهداشتی نزدیک درب ورودی

اگر دکوراسیون خانه شما به گونه ای است که بعد از درب ورودی سرویس بهداشتی قرار دارد. لازم نیست جلود درب سرویس پادری بیاندازید وفرش ورودی کافی است. اگر خانه تان اپارتمان بود وفضای ورودی کوچک بود از طرفی  سرویس بهداشتی نیز در همان ابتدای ورودی قرار داشته  شما میتوانید یک پادری هم بعنوان پادری جلوی سرویس وهم به عنوان فرش ورودی بخرید.

ابعاد فرش ورودی

فضای ورودی هر طوری که باشد چه بزرگ باشد چه کوچک وباریک باشد  لازم نیست تمام ان پوشیده شود. اگر تمام ان را فرش کنید این قسمت از فضای منزل کوچک به نظر خواهد آمد.

درمورد جنس فرش درتمام مقالات توضیح داده ام. در این مقاله به صورت مختصر توضیح میدهم تا درهنگام خرید دچار مشکل نشوید.

الیاف آکریلیک

این الیاف به دلیل ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر حرارت  و....از جمله الیاف مطرحی است که در تولید فرش مورد استفاده است.

الیاف پلی استر

در انواع فرشها استفاده میشود. ولی بیشتر درفرشهای فانتزی استفاده میشود.

درمورد هردوجنس الیافی که بیشتر درتولید فرش مورد استفاده قرار میگیرد صحبت کردیم در فرشهای ورودی بهتر است جنسی انتخاب کنید که دیرتر ازبین برود.

در انتهای مقاله میخواهم به مبحث خرید فرش بپردازم. خرید فرش ورودی بخش کوچکی از مبحث کلی خرید فرش است. نکته ای که درزیر بیان میشود مبحث کلی خرید فرش را در بر میگیرد.

برای خرید همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که از واسطه خرید نکنید. اولا منظورم از خرید بی واسطه خریدمستقیم فرش ازکارخانه است. اگر دیدید که زمان ندارید به صورت مستقیم ازکارخانه خرید کنید بهتر است ،خرید اینترنتی فرش ماشینی را انتخاب کنید. دراین نوع خرید در خانه تنها بایک سیستم یا حتی گوشی خرید خودرا انجام دهید وازتخفیفات کارخانه استفاده لازم راببریید.

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی