فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک را از طرحی بخرم؟

فرش اتاق کودک را از کجا بخرم ؟

پس از خرید سیسمونی به یاد خرید فرش می افتید و انتخاب فرش آغاز می شود. یک پروسه مهم  که وابسته به خودتان می تواند سخت یا آسان باشد. در زمان کنون آنقدر تنوع طرح و رنگ بسیار است که شما را عمیقا به فکر وا میدارد. در این زمان است باید انتخابتان را بکنید که چه فرشی با چه طرحی یا حتی رنگی تهیه کنید. فرش ماشینی از هر شانه و تراکمی (به طور نمونه فرش ماشینی 1200شانه )، فرش فانتزی، فرش گبه و یا هر فرش دیگری میتواند باشد. 

دخترانه، پسرانه یا اسپرت (فانتزی)

این به سلیقه شما بر می گردد که فرش اتاق کودک چگونه باشد. اگر دیزاین وسایلتان اسپرت است بهتر از فرش های اسپرت خریداری کنید اما اگر متناسب با جنسیت فرزندتان می خواهید فرش اتاق کودکتان را انتخاب کنید پس به دنبال رنگ های پسرانه و دخترانه بگردید.

رنگ پسرانه یا دخترانه

چه رنگ هایی پسرانه وچه رنگ هایی دخترانه هستند؟

رنگ هایی ازقبیل آبی، نارنجی و طوسی پسرانه هستند و رنگ هایی از قبیل قرمز، صورتی، بنفش دخترانه هستند یک سری رنگ ها مثل قهوه ای، سرمه ای هستند که اسپرت هستند یعنی هم دخترانه و هم پسرانه هستند. اما در کنار پسرانه یا دخترانه یا کلاسیک به این نکته هم توجه کنید که برای فضاهای کوچک رنگ های روشن وبرای فضاهای بزرگ رنگ تیره انتخاب کنید.

طرح فرش اتاق کودک

طرح ها نیز مثل رنگ ها می توانند دخترانه یا پسرانه یا اسپرت (فانتزی) باشند. این ها همه به سلیقه خود شما باز می گردد. طرح فرش اتاق کودک را خاص انتخاب کنید تا جلوه وزیبایی اتاق و وسایلش دوچندان شود.

هارمونی رنگ ها را رعایت کنید!!

هارمونی رنگ ها به این معنا نیست که همه را یک رنگ انتخاب کنید بلکه رنگ هایی انتخاب کنید که تناسب داشته باشند. ست کالسکه و کریر و وسایلی بزرگ از این قبیل در ترکیب رنگ نقش ایفا می کند. حتی چوبی های نوزادتان نیز می تواند به جلوه دادن فرش کمک کند.

سلامت کودک در گرو فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک باید نرم و لطیف باشد و همچنین حساسیت زا نباشد. نرم و لطیف بودن فرش اتاق کودک به این دلیل است که اگر یک بار بر زمین خورد دچار اسیبی نشود و حساسیت زا بودن فرش ممکن است بیماری در کودک ایجاد کند یا حتی بیماری را در کودک گسترش دهد.

دنیای مطابق میل کودک بسازیم

بیشتر کودکان علاقه دارند در محیطی جذاب باشند شاید در دنیای کارتون های که آنها را می بینند باشند. امروز فرش های عروسکی این مبل کودکان را پاسخ گو است. در واقع از بعد روحی برای کودک بسیار مهم است که چگونه فرش اتاق کودک برایش تهیه کنیم. زیرا با بازکردن در اتاقش وارد دنیای مطلوب خود می شود. حتی می توانید فرشی تهیه کنید که جنبه آموزشی داشته باشد. فرش هایی هستند که طرح آنها منچ است یا حتی فرش اتاق کودک با حروف انگلیسی نیز وجود دارد همه به سلیقه شما باز می گردد.

جنس فرش اتاق کودک چه باشد؟

از فرش های شگی یا پرز بلند برای اتاق کودک نخرید؛ زیرا تمام گرد و غبار را بر خود جذب می کند درست است که هوای اتاق را پاک می کند اما اگر چیزی از دست کودکتان بروی فرش بیافتد و آن را در دهانش کند دچار بیماری می شود. حتی بعضی از فرش ها هستند که بعد از شست وشو با مواد شیمیایی ممکن  است ایجاد حساسیت در فرزندتان بکند یا حتی برخی از فرش ها هستند که انقدر نازک هستند بعد از برخورد کودک پای او صدمه میبیند. شاید بهتر باشد کمی رابطه انواع جنس نخ صحبت کنیم.

نخ آکریلیک وجود دارد که برای بافت فرش استفاده می شود که فرش اتاق کودک می تواند آکریلیک هیت ست شده باشد یا پلی استر باشد.  ازویژگی های پلی استر می توان به عدم حساسیت زایی، عدم پرزدهی اشاره کرد که فرش های فانتزی و فرش اتاق کودک از نخ پلی استر تهیه می شود. که قابلیت شستشو دارد یعنی با شست وشو از بین نمی رود.

پرده اتاق کودک

پرده اتاق کودک می تواند زیبایی فرش اتاق کودک را دوچندان کند.می تواند همرنگ فرش یا حتی ترکیب رنگ فرش اتاق کودک باشد. باز کاملا سلیقه ای است.

اتاق کودک شلوغ است، فرش خلوت انتخاب کنید.

اگر اتاق کودکتان کوچک است وهمه  وسایل را کنار هم چیده اید فرشی خلوت انتخاب کنید تا جلوه کند ،اگر فرش شلوغ انتخاب کنید نه تنها فرش اتاق کودک از جلوه می افتد بلکه وسایل دیگر نیز جلوه نخواهند کرد.

ابعاد نقش مهم ایفا می کند.

در این زمینه باید گفت که فرش اتاق کودک را انقدر بزرگ انتخاب نکنید که از کناره های دیوار بالا بیاید ویا آنقدر کوچک که قانون فاصله 45سانت با دیوار رعایت نشود.

فرش اتاق کودک گرد یا مستطیلی

اصولا همه فرش اتاق کودک را مستطیلی تهیه می کنند اما فرش گرد نیز زیباست برخی ساختمان ها حالت انحنا دارند برای اینگونه ساختمان ها فرش اتاق کودک ،گرد بسیار جلوه می کند .البته می توانید در اتاق های مستطیلی هم از فرش گرد استفاده کنید.

کاغذ دیواری

اگر دیوار اتاق کودکتان کاغذ دیواری است می توانید حتی ان را با فرش اتاق کودکتان ست کنید .از رنگ های یک دست انتخاب کنید .بعضی از کاغذ دیواری ها شلوغ هستند واز رنگ های مختلف تشکیل شده اند به راحتی می توانید بایکی از رنگ های آن یک هارمونی زیبا ایجاد کنید .

پارکت یا سرامیک

کف اتاق کودکتان اگر سرامیک است بهتر است بیشترش فرش شود .زیرا علاوه براینکه سرامیک زیبایی کمتری دارد ممکن است کودکتان بیافتد وبازمین برخورد داشته باشد وصدمه ببیند.حال اگر پارکت است می توانید کمی از آن را بپوشانید منظور این است که فرشی با ابعاد کوچکتر از اتاق بخرید. پس در انتخاب فرش اتاق کودک حتما به این نکته دقت کنید .

آنچه که می ماند درباره فرش بدانید در چند بند خلاصه می کنیم.

خرید مستقیم فرش اتاق کودک از کار خانه
خرید اینترنتی فرش ماشینی مناسب اتاق کودک

******************************************************************

خرید مستقیم فرش چند خاصیت دارد :

1)تنوع طرح ورنگ

2)حذف واسطه ها ودلالان

3)خریدی به صرفه از نظر اقتصادی

4)درصورتی که اینترنتی خرید کنید در زمان صرفه جویی کرده اید ودر کنار خرید شیک مناسب وقت خود را تلف نکرده اید .

خرید اینترنتی

اما آیا می شود به تمام سایت ها اعتماد کرد ؟؟؟

خیر. به همه سایت ها نمی توان اعتماد کرد سایتی قابل اعتماد است که نشان سلامت داشته باشد.یعنی اگر در خریدتان دچار مشکل شده اید مثلا فرش دلخواهتان برایتان ارسال نشده است کسی پاسخ گوی شما باشد ودر اسرع وقت فرش اتاق کودک را برایتان تعویض کند.

گارانتی یا ضمانت

مهمترین نکته ای که خریدار را ترقیب می کند تا به آن کار خانه اعتماد کند ضمانت یا گارانتی است .پس در هنگام خرید فرش اتاق کودک حتما به دنبال گارانتی یا ضمانت نامه معتبر باشید که تنها شرکت های معتبر دارای ضمانت نامه هستند.حتی می توانید قبل از خرید تست کنید که ایا با دکور همخوانی دارد این یکی دیگر ازفواید خریداینترنتی است. برخی از کار خانه های خاص ومعتبر اطلاعات زیادی در اختیار شما می دهند یا فرش اتاق کودک که تهیه می کنید کاملا از آن آگاهی داشته باشید مثلا علاوه برجنس نخ استفاده شده در مورد ماشین بافت یا درجه کیفی یاحتی شکل و تعداد رنگی که در فرش اتاق کودک مورد پسندتان در سایت در اختیارتان قرار می دهد.

تمام انچه که گفته شده به این دلیل بود که در همان ابتدا فرش اتاق کودکتان را درست وبا اطلاعات کامل انتخاب کنید تا مجبور نشوید به دلیل اینکه فرش اتاق کودک خوبی انتخاب نکرده اید در آینده ای نزدیک دوباره بخرید .پس لطفا در خرید فرش اتاق کودک نکات بالا را جدی بگیرید .پیشنهاد نویسنده براین است که فرش کاشان می تواند گزینه خوبی باشد.

 

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

رنگرزی
شنبه 06 بهمن 1397

رنگرزی

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی