معرفی فرش ماشینی دست بافت گونه

 

معرفی فرش ماشینی دست بافت گونه 

امروز در مورد فرش ماشینی 1200شانه طرح افشان خوشه ای صحبت میکنیم.

فرش ماشینی 1200شانه به فرشی گفته میشود که در هر مترعرض ان 1200گره زده شده است.

نکاتی در زیر عنوان میشود که در راستای خرید فرش راهنمایتان کنم.

-اگر تصمیم دارید فرشی بخرید که پرزدهی کمتری داشته باشد به شما عرض میکنم که به سراغ خرید فرشهایی بروید که رنگ روشنی دارند. دلیلش این است که الیافی که رنگ روشن دارند کمتر در حمام رنگ باقی مانده اند به همین دلیل شکنندگی کمتری نیز دارند. پس فرش ماشینی 1200شانه افشان خوشه ای میتواند گزینه خوبی باشد.

-اگر منزلتان زیر زمین است یا نورگیر خوبی ندارد ونورپردازی خوبی نیز نشده است ،به سراغ خرید فرش با رنگ روشن بروید چون نور به خانه القا میکند بنابراین این گزینه یعنی فرش ماشینی 1200شانه افشان خوشه ای میتواند گزینه خوبی باشد.

-اگرمعماری خانه تان معمولی ومستطیلی است به شما پیشنهاد میکنم از بین فرش هایی که طرح غیر مرکز گرا دارند انتخاب کنید،چون طرح های غیر مرکزگرا با دکور مستطیلی همخوانی دارند.

-اگر میخواهید رنگ روشن بخرید ولی نمیخواهید رنگ فرش تمام کرم  یا تمام روشن باشد میتوانید افشان خوشه ای کرم حاشیه سرمه ای را انتخاب کنید،یکنواختی یک دست کرم را ندارد .

-اگر میخواهید فرشی که میخرید طرح ان به طور کامل پیدا باشد فرش با رنگ روشن بخرید.رنگهای کرم وفیلی طرفدار بیشتری دارد..

-اگر متراژ خانه شما کوچک است با سقف خانه شما کوتاه است به سراغ خرید فرشهای رنگ روشن بروید چون رنگهای روشن ، خانه را بزرگ نشان میدهد.

-اگر میخواهید فرش جلوه بیشتری داشته باشد به سراغ خرید فرشهایی بروید که رنگهای مکمل در انها استفاده شده است.مثلا کرم وسرمه ای که در فرش ماشینی 1200شانه طرح افشان خوشه ای استفاده شده است.

-اگر میخواهید فرش جلوه بیشتری داشته باشید دکور اطراف ان را زیاد شلوغ نکنید. (دکور خلوت)

-برای ایجاد هارمونی در خانه میتوانید از رنگ های قهوه ای ، نسکافه ای ، شکلاتی ،آبی کاربنی ،آبی درباری ،سرمه ای ،زرشکی در دکور استفاده کنید. یعنی شما میتوانید هرکدام از این رنگها یا طیف رنگی مربوط به هرکدام را در چیدمان منزل استفاده کنید. (پیشنهاد میکنم مقاله 15رنگی که حتما در دکور از ان استفاده کنید را مطالعه کنید .)

-فراموش نکنید که هر وسیله ای هر چند کوچک میتواند در جلوه بخشیدن به خانه شما کمک کند. مثلا یک آباژوربا رنگ تیره در کنار فرش کرم دکوراسیون را انرژی میبخشد.

-اگر معماری خانه شما گرد بودو طرح این فرش را پسندیده بودید میتوانید همین طرح را گرد سفارش بدهید  فرش گرد برای معماری گرد فوق العاده است.

-جنس نخ این فرش نخ ترک است. در بافت این فرش از بهترین نخ ها استفاده شده است.

-فرشهای 1200شانه به دلیل اینکه تراکم بالایی دارد دست بافت گونه است.

-فرشهایی که شانه وتراکم بالایی دارند کیفیت وظرافت بیشتری نیز دارند.

-اگر قصد خرید فرش جهیزیه دارد.در طی مقاله به توصیف فرش جهیزیه پرداختهایم با مطالعه مقاله فرش جهیزیه به این نتیجه خواهید رسید که فرش ماشینی 1200شانه طرح افشان خوشه ای کرم حاشیه سرمه ای میتواند گزینه خوبی برای جهیزیه شما باشد.

-اگر نگران کثیف شدن فرش رنگ کرم هستید به شما پیشنهد میکنم دو مقاله 5 راهکار افزایش طول عمر فرش ماشینی و چگونه فرش خانه مان را نو نگهداریم را مطالعه کنید .بعد از مطالعه دیگرنگران کثیف شدن فرش نخواهید بود.

-اگر به دنبال خرید فرش ماشینی درجه یک هستید وهمینطور فرش ماشینی با کیفیت میخواهید این فرش میتواند گزینه خوبی برای شما باشد.

- فرشهای شنل که ابریشم نما هستند در بافت انها از نخ های نایلونی استفاده میشود .سلامت شما تا قسمتی در گرو فرشی است که در منزل پهن کرده اید .

-اگر مبلمان خانه را سلطنتی یا تمام استیل انتخاب کرده اید یعنی فانتزی نیست برای انتخاب فرش از بین فرشهای اصیل انتخاب کنید. فرش ماشینی 1200شانه افشان خوشه ای میتواند گزینه خوبی باشد.

-اگر قدرت خرید فرش 12متری ان را ندارید ولی این طرح را دوست دارید پیشنهاد میکنم که فرش 6یا 9بخرید وبقیه خانه را یا خالی بگذرارید یا موکت کنید.

-یکی از ویژگی های مهم این فرش برجسته بودن ان است. فرشهای برجسته زیبایشان نسبت به فرشهای غیر برجسته دو چندان است.

-فرش اصل بخرید.فرشهای تقلبی وارد بازار شده است .در فرشهاب تقلبی از الیاف خوب استفاده نمیشود. برای تشخیص فرش اصل از تقلبی به پشت فرش دقت کنید. فرشهایی که پشت انها برگه چسبی ندارد فرشهای تقلبی هستند.(این برگه چسبی شامل اطلاعاتی نظیر نام شرکت فرش ، شانه وتراکم ان نام مدل و...است.)

- در بافت این فرش از ده رنگ استفاده شده است. کسانی که تمایل دارند مدام دکور خانه را عوض کنند گزینه خوبی است. دلیلش این است هر رنگ در فرش خود چندین رنگ مکمل دارد.

-پیشنهادم این است که اطلاعات کاملی در مورد عیوب فرش ماشینی داشته باشید. در مقاله بعدی در مورد عیوب فرش ماشینی صحبت خواهیم کرد.

 

کلام اخر

نکات گفته شده در بالا  به مبحث انتخاب فرش مربوط میشد. مبحث انتخاب فرش انقدر گسترده است که در یک طرح نمیگنجد .اگر گمان کرید  که برخی ویژگیهای گفته شده فرش راپسندیده اید وبرخی دیگر را نپسندیده بودید پیشنهاد میکنم که طرحهای دیگر که سبیه این طرح هستند را در داخل سایت مشاهده کنید. فرشهای طرح افشان به چندین دسته تقسیم میشود.

فرشهای افشان :

1)افشان خوشه ای که در بالا به ان اشاره شد.

2)افشان لوتوس

3)گل افشان

4)افشان حلما

5)افشان دلربا

6)افشان نایین

7)افشان شاهانه

8)افشان اصفهان

9)افشان گلریز تبریز

10)افشان ویانا

11)افشان دانژه

12)افشان زنبق

13)افشان افسانه

14)افشان هیوا

15)افشان رز

16)افشان مروارید

17)افشان خشتی

18)افشان درباری

تمامی این نقوش افشان هستند. همه این طرحهای غیرمرکزگراهستند. افشان از دسته طرحهای اصیل است که با ترکیب با برخی طرحهای دیگر نقوش جدید ایجاد شده است.

پیشنهاد میکنم سایر طرحهای 1200شانه را مشاهده کنید. اگر گمان کردید که قدرت خرید فرشهای ماشینی 1200شانه را ندارید پبشنهاد میکنم به سراغ فرشهای 1000شانه بروید. فرشهای 1000شانه ارزان تر نسبت به 1200شانه هستند کیفیت انها کمی پایین تر است. اما 1000شانه ها در بین افراد محبوبیت بیشتری دارد. کاملا سلیقه ای است به خودتان میسپارم. از اینکه تا انتهای مقاله همراهیم کردید متشکرم.  

 

 

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی