فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی کاشان ،نامی است که معرف حضورتان هست. فرش ماشینی چیست وچرا به یکبارِ اینقدر طرفدار پیدا کرد؟چرا فرش ماشینی کاشان بخریم؟ آیا خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان به صرفه است؟

چرا تنوع فرش ماشینی در کارخانه فرش بیشتر است؟؟ (منظور فرش ماشینی 1200شانه و فرش ماشینی 700شانه  ویا ... در طرحهای متنوع یافت میشود؟)

................................................................................

مفهوم وسیع وگسترده ای به نام فرش 

اگر از مفهوم فرش شروع کنیم ،فرش را اینگونه تعریف میکنیم :گستردنی یا کفپوش پرز داری  است که از الیاف پنبه وپشم بافته میشده .حال همین گستردنی اگر توسط ماشین آلات بافته شود فرش ماشینی نام میگیرد. انچه که سبب شده است که فرش کاشان در کنار کیفیت مطلوب از قیمت مناسب تری نیز برخوردار باشد ،هزینه خرید مواد اولیه تولید فرش است. چون کاشان دارای شرکت های نساجی است وهمچنین شرکت هایی که الیاف را وارد میکنند به همین دلیل تهیه مواد اولیه فرش در کاشان به آسانی صورت میگیرد. در ادامه مقاله به طور کامل به فرش از گذشته تا کنون وهمچنین تحولات ان خواهیم پرداخت.

 

سایر نقوش فرش 

فرش در گذشته علاوه بر نقش کفپوش در منزل نقش دیوار پوش را نیز ایفا میکرد.دیوار پوش دو مفهوم دارد. مفهوم اول این است که عشایر برای محافظت چادر های از سرما وگرم کردن داخل چادر از فرش استفاده میکردند،به این صورت که دیوارِهای داخلی چادر را با فرش های دست بافتی که می بافتند میپوشاندند. اما مفهوم دیوار پوش مربوط به فرشهای پرده ای است.در زمان قدیم فرشهای نفیسی تحت عنوان فرش پرده ای میبافتند وبه دیوار آویزان میکردند. این فرشهای پرده ای درزمان کنون فقط در حرم امامان میتوانید مشاهده کنید.در مقاله هفت مزیت فرش به این مورد به طور کامل پرداخته ایم. 

................................................................

گذشته وپیشینه فرش 

پس تا به اینجا با نقش فرش به صورت مختصر آشنا شدیم. بافت فرش در ایران سابقه چندین ساله دارد و ره چندین ساله را طی کرده است تا از فرش پازیریک با ان قدمت به تولید فرش نانو رسیده است. در ایران نیز در بعضی شهرها این شغل زیبا رواج داشته ودر برخی شهر ها هنوز رواج دارد.از جمله شهر هایی که بافت فرش هنوز در ان رواج دارد میتوان به کاشان ،تبریز اشاره کرد. کاشان در منطقه خود به قطب تولید فرش تبدیل شده است ودر زمان کنون علاوه بر تولید فرش دست بافت در کاشان به تولید انبوه فرش ماشینی نیز پرداخته میشود.

فرش ماشینی واژه ای که در متن استفاده کردیم به چه فرشی اطلاق میشود؟

فرش ماشینی ،فرشی است که بدون دخالت مستقیم انسان وبا دستگاه ها بافته میشود. درست است که  این ماشینها جای انسان را گرفت اما همین کارخانه های تولید فرش مشاغل زیادی را ایجاد کرده اند.اما اخیرا شنیده شده است که دستگاههایی در راه هستند که قرار است به صورت کامل جای انسانها را بگیرد. فرشهای ماشینی چند سالی است که طرفداران بیشتر از قبل پیدا کرده است.

چرا فرش ماشینی طرفدار زیادی پیدا کرده است؟

عواملی متعددی وجود دارد که به تعدادی از انها اشاره میکنیم.

1)قیمت مناسب تر نسبت به فرش دست بافت

2)تنوع طرح ورنگ

این دومورد از تمامی موارد مهمتر است.

خب قیمت فرشهای ماشینی از دست بافت ارزان تر است چون فرشهای دست بافت از جنس پشم هستند وتهیه الیاف برای بافت به سختی صورت میگیرد.دلیل قیمت گران فرش دستبافت این است که همه چیز طبیعی است از الیاف گرفته تا برخی رنگ هایی که با ان الیاف را رنگ میکنند .سلامتی نیز مستلزم استفاده از وسایلی است که از طبیعت نشات گرفته است. خب اگر قیمت فرش دست بافت برایتان گران است واز طرفی به سلامتیتان نیز فکر میکنید به سراغ خرید فرش های ماشینی بروید که کمتر به سلامتیتان آسیب بزند واز نظر زیبایی وکیفیت با فرش دست بافت رقیب باشد.فرشهای ماشینی در جنس های مختلفی وجود دارد.  آکریلیک ،پلی استر ،پلی پروپیلن و...جنس الیاف فرش ماشینی هستند.از بین تمامی این الیاف آکریلیک از همه بهتر است وبه الیاف پشم نزدیکتر وجنس ان به جنس طبیعی  نزدیکتر است.

تا به اینجا به توضیح فرش ماشینی پرداخته ایم. حالا این سوال را پاسخ میدهیم که چرا فرش ماشینی کاشان خریداری کنم؟

اگر در مورد کاشان وسابقه اش در فرش شنیده باشید حتما در مورد فرشهای ماشینی باکیفیتش نیز شنیده اید. شاید در بسیاری از شهرها فرش ماشینی تولید شود اما همه کیفیت مطلوب را دارند؟کاشان به دلیل اینکه سابقه طولانی در زمینه فرش دارد افراد باتجربه وبا سابقه نیز در زمینه فرش زیاد دارد. بهره گیری از این افراد وبه روز شدن کارخانه های فرش ماشینی کاشان سبب شده است که کاشان در زمینه فرش ماشینی همانند فرش دست بافت حرف اول ایران وحتی جهان را بزند.

سوال:چرا فرش ماشینی کاشان بخریم؟

1)فرش ماشینی کاشان ازکیفیت مطلوب برخوردار است.

2)فرش ماشینی کاشان با تکنولوژی روز دنیا بافته شده است.

3)تنوع طرح ورنگ وشانه وتراکم را در فرشهای ماشینی کاشان میتوانید بیابید.

حال میخواهیم فرش ماشینی کاشان را خریداری کنیم ولی نمیدانیم چگونه؟

خب راههای مختلفی برای خرید فرش ماشینی کاشان وجود دارد .

راه اول

خرید مستقیم  فرش ماشینی کاشان از کارخانه

این راه خرید فرش ماشینی کاشان مستلزم این است که به کاشان سفر کنید ودرب کارخانه خرید تا را انجام دهید. خب مزیت های زیادی دارد که من به چندی از مهمترین هایش اشاره میکنم.

مزیت اول

قیمت مناسب ؛اگر فرش را از کارخانه تهیه کنید با قیمت تمام شده خود کارخانه بدون سودی که دلالان این وسط میبرند خریداری کرده اید.

مزیت دوم جنس با کیفیت تحویل میگیرد.در واقع جنس اصل خریداری میکنید نه تقلبی

اگر تمایل دارید تا بیشتر با این روش آشنا شوید مقاله خرید مستقیم فرش از کارخانه را مطالعه کنید .

راه دوم

خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان

خرید اینترنتی که چند سالی است طرفداران بیشتری پیدا کرده است وطرفداران ان روزبه روز بیشتر میشود،به حوزه فرش نیز وارد شده است وحوزه فرش را در برگرفته است. خرید اینترنتی نیزتمام مزیت های خرید مستقیم فرش ماشینی کاشان از کارخانه را دارد وعلاوه بران ،این مزیت را نیز دارد که اگر شما زمان برای سفر به کاشان نداشتید میتوانید با خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان هم از این فرش با کیفیت خریداری کرده اید وهم در زمانتان صرفه جویی شده است .

پس مزیت های خرید مستقیم فرش ماشینی کاشان از کارخانه +صرفه جویی در زمان (جلوگیری از اتلاف زمان)

 

راه سوم

خرید فرش ماشینی کاشان از فروشگاههای داخل شهر خودتان

خب شما راه حل دیگری نیز دارید،فرش ماشینی کاشان را از فروشگاه های شهر خودتان تهیه کنید.تنها تفاوتی که میان این راه با دو راه قبلی وجود دارد این است که قیمت فرش ماشینی کاشان بااحتساب حقوق کارکنان ان فروشگاه وسود صاحب فروشگاهها خواهدبود شما تمام این هزینه ها را پرداخت خواهید کرد. پس اگر میخواهید فقط هزینه فرشتان بدهید میتوانید یکی از دو راه قبل را انتخاب کنید.

 

اما  اکنون مخاطبم دوستان عزیزی هستند که تمایل به خرید از  این فروشگاههای مختلف  که مدام در رسانه  واینترنت تبلیغ میکنند دارند .دوستان عزیز این فروشگاهها در تبلیغات  از الفاظی مثل خرید بی واسطه استفاده میکنند .درست می گویند خرید بی واسطه است چون از کارخانه میخرند اما ایا با شما به قیمت کارخانه حساب میکنند ؟؟؟خیر لطفا فریب اینگونه حرفها را نخورید وتامل کنید ،آیا واقعا این شرکت های بزرگ ازسود خود میگذرند؟؟؟؟

 (هزینه خرید فرش از کارخانه مبدا+هزینه حقوق کارکنان +هزینه تبلیغات در رسانه ها +سود صاحب فروشگاه+هزینه مکانی که نمایشگاه در ان جاست =قیمت فرش به نظرتان این خرید ،با قیمت مناسب است؟؟)

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی