هفت مزیت فرش

هفت مزیت فرش

با توجه به اینکه امروز کفپوشهای زیادی در دسترس است از این رو انتخاب یک کفپوش برای کف خانه میتواند سخت باشد. برای نمونه انتخاب بین فرش(فرش کاشان) و پارکت.شاید تعجب آور باشد که بگوییم ، فرش مزیت هایی فراتر از انواع کفپوشهای دیگر مانند سطوح سخت دارد. در حالی که هر محصول کفپوشی نشان داده است، که میتواند دارای معایب و مزایا باشد. زمانی که فرش با سطوح سخت مقایسه میشود ،فرش دارای چندین مزیت است. مزایای گفته شده شامل تمامی انواع فرش میشود وتفاوتی ندارد که فرش ماشینی 700 شانه باشد یا فرش ماشینی 1200شانه یا حتی فرش دست بافت باشد. 

 

1) سبک

باوجود اینکه در سالهای اخیر در صفحات داخلی مجلات طراحی در مورد سطوح سخت مثل پارکت زیاد صحبت میشود ،فرش یک سبک خاص برای خود دارد. از مجلل و برازنده تا بی نظیر و راحت. فرش  میتواند یک حس کاملا متفاوت به فضا بدهد.تنها با تغییر حالت فرش .با در نظر گرفتن یک فرش با الیاف لطیف وطرح دار برای یک اتاق رسمی یا با حاشیه ها وتزیین های بیشتر برای یک اتاق غیر رسمی .

2) آسایش

آیا دقت کردید که بعد از زمانی که نشستی ،یا ایستاده ای یا راه میروی روی سرامیک ،کاشی ،یا بتن.. بدن شما زخم نمیشود یا احساس درد نمیکنید؟ سطوح سخت قابلیت انعطاف پذیری  ندارند و مانند ضربه گیر برای قدم زدن شما عمل میکنند. این به چه معنی است؟ اساسا ،به این معنی است که زمانی که شما در سرتاسر سطوح سخت راه بروید. با هر گامی که بردارید بدن شما یک ضربه کوچک میگیرد.زیرا بدن شما به جای کف نیروهای ضربه شما را جذب میکند. علاوه بر این ،احساس خوبی در راه رفتن ،نشستن ، همچنین حس خوب اینکه فرش ضربه ها را جذب میکند. فرش منعطف ولطیف است . اگر در زیر فرش پدهایی قرا بدهید این اثر به طور چشمگیری افزایش میباد .بنابراین تنها فرش نیست که لمس ان راحت است. اما  همچنین پد ها نیز برای بدن شما آسان هستند.موقعی که روی ان برای مدت زمانی  می ایستید ،راه میروید. 

 3)گرما

(منظوردمای بالا اما نه به اندازه ای داغ باشد. )فرش عایق عالی نسبت به کفپوشهای سخت برای فضا فراهم میکند..طبق مطالعاتی که  مهندسی فناوری در شهر جورجیا صورت گرفته است ، نتایج نشان میدهد که ضخامت فرش از فاکتورهای عایق بندی (R-value) است ؛صرف نظر از جنس فرش . همچنین فرش پد (R-value ) خودش را دارد .استفاده از فرش پد در رابطه با فرش R-value هر ماده را ترکیب میکند.  همچنین میتواند به شما در ذخیره کردن هزینه های وابسته به گرمای خانه مانند برق یا گاز طبیعی برای نواحی که  تجربه زمستان های سرد دارند را کمک کند،این میتواند مقدار زیادی از هزینه ها را برای هر سال ذخیره کند.

(R-value، یک مقیاس توانایی مواد در نگهداشتن گرما از میان ان ،در واقع به معنای به دام انداختن گرما در ذرات ماده است.)

4)سلامتی

همواره این سوال در مورد فرش مطرح بوده است که آیا فرش بیماری های مثل آسم یا آلرژی ها را تشدید میکند ؟یا کاهش میدهد؟ برای سالها ،مردم با چنین نگرانی تنفسی روبه رو بوده اند. انها تصمیم گرفتند که فرشها را پاره کنند وبه جای فرشها از کفپوشهای سخت استفاده کنند.با این حال ،مطالعات زیادی در سالهای اخیر صورت گرفته است ،این مطالعات نشان میدهد که در واقع فرش مفید تر از کفپوشهای سخت برای کسانی که با مشکلات تنفسی روبه رو بوده اند.

5)آرامش

صدا بیشتر در فضایی که فرش پهن نیست میپیچد. شاید شما بعضی از نقاط در اتاق خواب که خالی از فرش است ملاحظه کرده اید که صدا به دیوارها میخورد و انعکاس پیدا میکند. این مورد تنها در زمان استفاده از کفپوشهای سخت است چون صدا را جذب نمیکند .راهکار ان ، این است که از کفپوشهای نرم مثل فرش استفاده کنید تا فرش در آرامش فضا مشارکت کند.

6)ایمنیایمنی

انها میگویند که سطوح سخت میتواند لغزنده باشد و زمانی که لیز میخورند سقوط اتفاق می افتد. استفاده از کفپوش در خانه مخصوصا به خاطر کودکان اهمیت دارد. همچنین کمک به جلوگیری از افتادن در مکان اولیه میکند،بخصوص در پله های داخل ساختمان.  ایمنی پله های چوبی داخل ساختمان زمانی که در خانه سال خورده و کودک وجود دارد،اهمیت بیشتری دارد.ایجاد ایمنی با استفاده از فرش برای پله ها یک گزینه ایده آل است. ماندگاری بالا بدون ضخامت .

7)قیمت

همه محصولات دارای میزان کیفیت وقیمت هستند. بنابراین کفپوش به خصوصی وجود ندارد که همیشه تضمین کند گران تر است یا ارزان تر .با این حال در شرایط کلی ،اغلب هزینه های فرش نسبت به سایر کفپوشها قیمت مناسب تری دارد. محصولات کفپوش زیاد است مثل سطوح چوبی ووینیل نیاز خاص قبل از اینکه انها نصب شده باشند. 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی