فرش ماشینی ارزان از کجا بخرم؟

از کجا فرش ماشینی بخرم؟

فرش ارزان قیمت از کجا بخرم؟

فرش ماشینی ارزان از کجا بخرم؟

از کجا فرش ماشینی ارزان قیمت بخرم؟

این‌ها مجموعه سوالاتی است که ذهن اکثر خریداران و مشتریان فرش‌های ماشینی را به خود مشغول کرده است؛ که اغلب افراد با جستجو در گوگل به دنبال پاسخی کامل برای آن می‌باشند. اگر به دنبال پاسخ به سوالات بالا هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

برای فروش هر محصولی نرخ مصوبی وجود دارد؛ که نرخ مصوب فروش یک فرش ماشینی بدین گونه محاسبه می‌شود: 

هزینه تمام شده فرش + سود + مالیات 

قیمت تمام شده فرش، شامل حقوق و دستمزد کارگران و..... که این نرخ مصوب برای کارخانه‌ها می‌باشد.( خرید مستقیم فرش از کارخانه ) نرخ مصوب برای فروشگاه‌ها، با توجه به هزینه‌هایی همچون اجاره و هزینه حقوق کارکنان و هزینه تبلیغات، بیش از هزینه تمام شده فرش در کارخانه محاسبه می‌شود.)شرکت‌های تولید کننده فرش در کاشان، فرش‌ها را با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسانند. (فرش ماشینی ارزان ) با وجود اینکه کارخانه‌های ریسندگی و همچنین شرکت‌های وارد کننده الیاف نیز در شهر کاشان وجود دارند. ازاین رو کارخانه‌هایی که در سایر شهرها، مثل مشهد، یزد و کرمان...از کاشان الیاف خریداری می‌کنند. در نتیجه قیمت تمام شده فرش در این شهرها گران تر است. به دلیل شهرت زیاد فرش‌های کاشان، صاحبان برخی کارخانجات در سایر شهرها به کاشان آمدند و کارخانه‌های فرش خود را در شهر کاشان دایر کردند. نمونه‌اش کارخانه فرش مشهد.

اما خب چه اتفاقی میوفتد که در کاشان با قیمت های متفاوت فرش به فروش میرسد؟ (قیاس بین کارخانه‌ها و همچنین قیاس بین کارخانه و فروشگاه )

1)سود کمتر، مشتری بیشتر

2)ممکن است فرش نامرغوب تولید شده باشد.(مانند الیاف نامرغوب، فرش‌هایی که از الیاف پلاستیکی در تولید آنها استفاده شده است .)

3)استفاده از دستگاه های قدیمی

4)داشتن عیوب فرش ماشینی

5)قدیمی شدن نقشه فرش

6)شانه و تراکم فرش

فرش ماشینی 700شانه قیمت مناسب تری نسبت به سایر فرش‌ها دارد و دارای طرح‌های متنوعی می‌باشند.
ارزان خریدن همیشه بهترین خرید نیست. ارزان خریدن زمانی بهترین خرید است که  محصول موردنظر کیفیت لازم را داشته باشد. تشخیص کیفیت فرش کار آسانی نیست و به یک فرد باتجربه در زمینه فرش نیاز دارد. بنابراین تا به اینجا نتیجه گرفتیم که برای خرید فرش ماشینی در مرحله اول شهر کاشان را انتخاب کنیم. مرحله دوم یافتن کارخانه فرش معتبر برای خرید فرش است.

یکی از مواردی که در خرید و فروش فرش ماشینی ارزان وجود دارد این است که زمان خرید فرش مهم است. این مورد بیشتر در فروشگاه ها خود را نشان میدهد. کارخانه های فرش که در تمامی فصول فرش تولید میکنند وقیمتهایشان نوسان چندانی ندارد، اما فروشگاه‌ها که در واقع واسطه گر به شمار می آیند حوالی عید نوروز نوسان قیمت پیدا می‌کنند وقیمت‌ها به صورت چشمگیری افزایش می‌یابند. به همین دلیل بهترین زمان خرید فرش ماشینی از اوایل مهر ماه تا اوایل اسفند ماه است.

فرش ته انباری

یکی دیگر از مواردی که در ارزان شدن فرش وجود دارد، فرش‌های ته انباری است. فرش‌های ته انباری به فرش‌هایی گفته می‌شود که کارخانه دیگر قصد بافت این گونه فرش‌ها را ندارد؛ بنابراین کارخانه فرش‌ها را با قیمتی مناسب به فروش می‌رساند و هزینه‌های خود را صرف فرش‌های جدید و مدرن می‌کند.

فرش‌های ته انباری جدا از زیبایی که دارند و این که جزو  فرش‌های قیمت ارزان محسوب می‌شوند، گاهی سایزهایی در بین آن‌ها وجود دارد که اغلب افراد به دنبال آن می‌گیرند؛ به عنوان مثال دستگاه به جای سایز 2 در 3 اشتباها در سایز 3 در 3 بافته می‌شود که برای مشتری خودش مناسب است چرا که اگر بخواهد همین سایز را از کارخانه بخواهد ببافد باید پولی اضافه‌تر بابت طراحی و جفت فرش هزینه کند.

در زمان خرید فرش‌های ته انباری، دقت کنید که فرش حتما دارای برچسب کارخانه باشد؛ زیرا ممکن است فرش قدیمی باشد و برچسب به مرور زمان از فرش جدا شده باشد. به کمک برچسب کارخانه در پشت فرش ‌می‌توانید اطلاعات مهمی از فرش را به دست آورید.

ملاک انتخاب بهترین فرش 

-ضمانت وگارانتی (کارخانه فرش آریامهر تمام فرش‌های خود را با ضمانت 5 ساله عرضه می‌کند.)

-کیفیت محصول ( نرم بودن ولطیف بودن فرش ، دانه دانه بودن ریشه های فرش ، پرز دهی پایین ، شفاف و واضح بودن رنگ وطرح فرش،جنس الیاف مورد استفاده در بافت فرش (که بهترین الیاف آکریلیک هیت ست شده است. )

-پشت فرش چرم دوزی شده باشد. (یکی از مشکلاتی که در حیطه فرش وجود دارد کیسی فرش است که اگر فرش پشت چرم دوزی شده باشد دیگر دچار این مشکل نخواهد بود. )

- متراژ فرش متناسب با خانه انتخاب شود. اگر میخواهید با خیال راحت خرید کنید بهترین کار این است که خرید مستقیم فرش از کارخانه انجام دهید.(خرید فرش کاشان از شهر کاشان)

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی