راههای مختلف خرید فرش ماشینی

راههای مختلف خرید فرش ماشینی

روشهای مختلفی برای خرید فرش ماشینی وجود دارد که بسته به ملاک های مختلف خرید صورت میگیرد. یکی از ملاک های خرید، بودجه مالی است .حال بسته به ملاکی هایی که در نظر گرفتید روشها را میتوانید اولویت بندی کنید.

روشهای مختلف خرید  ازجمله خرید مستقیم فرش از کارخانه،خرید عمده ،خریداینترنتی فرش ماشینی  و... میباشد. هرکدام از این خریدها باب میل دسته ای است.(شما میتوانید به راحتی فرش ماشینی 1000شانه یا فرش ماشینی 700شانه یا فرش ماشینی 1200شانه بخرید. تنها با یک کلیک )

به طور مثال شخصی که برای مغازه اش خرید میکند وخود واسطه است خرید عمده میتواند گزینه خوبی باشد یا برای شخصی که میخواهد برای خرید شخصی فرش بخرد میتواند از خرید اینترنتی استفاده کند.خرید اینترنتی برای اینگونه افراد بهترین نوع خرید است. در ادامه مقاله به طور کامل انواع خرید را توضیح خواهم داد.

 

خرید حضوری

یکی از راههای خرید ،خرید حضوری میباشد .خرید حضوری مزایا ومعایبی دارد. از جمله مزایای ان، این است که شما فرش را بادقت کامل وانتخاب رنگ طبق پسند خود انتخاب کنید واز معایب ان میتوان به این نکته اشاره کرد که شما زمان کافی برای خرید ندارید واین موضوع باعث میشود که به سراغ فروشگاههای داخل شهر خودتان بروید وبا قیمت گزافی فرش خرید کنید در حالی که اگر زمان کافی برای خرید میداشتید به شهر تولید کننده میرفتید واز واسطه خرید نمیکردید،به همین نسبت با مبلغ کمتری خرید انجام میدادید. خب البته برای این موضوع راهکاری اندیشیده شده که این راهکار این بخش در بخش بعدی گفته میشود.می توان گفت خرید مستقیم فرش از کارخانه میتواند به صورت حضوری ویا به صورت اینترنتی باشد. در هر دوصورت شما بدون واسطه ودلال خرید انجام داده اید وبه تناسب قیمت تمام شده فرش برای شما مناسب تر خواهد بود.

خرید حضوری به دودسته تقسیم بندی میشود:

خرید حضوری به صورت نقدی

خرید حضوری به صورت اقساطی

برخی از فروشندگان خرید به صورت اقساطی را میپذیرند .البته این گزینه در زمان کنون کم اتفاق میافتد. خرید به صورت اقساطی مزایا ومعایبی نیز دارد.مزیتش این است که شما کم کم هزینه فرش را حساب میکنید. عیبش این است که تخفیفی برای شما قائل نمیشود وسود مدت زمان اقساط از شما گرفته میشود.

 

خرید اینترنتی

راهکاری که در بخش قبل عنوان کردیم خرید اینترنتی است.

خرید اینترنتی فرش در اوایل در نظر ها کمی غیر قابل باور می امد. امابه تدریج خرید اینترنتی جای خود را باز کرد. میتوان گفت خرید اینترنتی خرید حضوری با امکانات بیشتر است.

مزایای خرید اینترنتی:

1)شما در منزل وبدون اتلاف وقت خرید خود را انجام میدهید.

2)خرید به قیمت درب کارخانه انجام داده اید .در واقع حذف

 دلالان .

3)هر زمان از شبانه روز که قصد خرید داشته باشید میتوانید خرید انجام دهید.

4)در این نوع خرید شما میتوانید به فروشگاههای مختلف سربزنید وقیمت ها را با هم مقایسه کنید.

5)چون در خرید حضوری درب مغازه هزینه هایی از قبیل حقوق کارمندان وقبوض و..... صاحب مغازه باید پرداخت کند بنابراین بااحتساب سود خود وهمچنین درامد لازم جهت پرداخت این هزینه ها فرش را با قیمت بیشتری به شما میفروشد. این درحالی است که درخرید اینترنتی چون کارکنانی وجود ندارد واگر هم باشد تنها یک پشتیبان برای سفارشات دارد وسایر هزینه ها نیز یا وجود ندارد ویا اینکه بسیار پایین هستند .خریدی مقرون به صرفه است.

6)اگر به بحث خرید اینترنتی دوطرفه نگاه کنیم. برای خود فروشنده نیز باصرفه است. تنها مشتری سود نمیبرد بلکه فروشنده نیز سود میبرد.

 

خرید عمده

این نوع خرید مختص کسانی است که صاحب فروشگاه هستند وخود به عنوان واسطه بین کارخانه تولید کننده ومردم با سودی در این بین محصول  را به دست خریدار میرسانند. در این نوع خرید تخفیف بالایی وجود دارد.

 خرید با ضمانت

خرید حضوری همانطور که گفتیم یک مزایایی دارد .از جمله مزایای ان ،این است که شما به صورت حضوری وبا بررسی تمام محصول ،محصول را خریداری کرده اید. در خرید اینترنتی اولین نکته ای که لازم است حتما به ان دقت کنید معتبر بودن سایتی است که قصد خرید از ان را دارید .معتبر بودن سایت با نماد الکترونیکی مشخص میشود.اگر سایتی نماد الکترونیکی نداشت از ان خرید نکنید.شرکتی به مشتری اهمیت میدهد که در هنگام خرید پابه پای مشتری بیاید وهر زمان که مشتری به مشکل برخورد کرد او را راهنمایی کند. در زمینه تولید فرش اگر شما خرید اینترنتی انجام دادید وبعد هنگام تحویل متوجه شدید که فرش مورد نظر شما را نیاورده اند.در این موقع  شرکت فرش به کمک مشتری میاید وضمانت هفت روز بازگشت را در اختیار او قرار میدهد.

ضمانت اصل بودن کالا یکی از ضمانت های مهمی است که فروشنده در اختیار مشتری میگذارد.کاربرد این نوع ضمانت در مطلب زیر به طور کامل درک میشود.

همه چیز را فدای برند ومعروفیت کالا نکنید. درزمان کنون که برخی از افراد عقلشان به چشمشان است تنها زیبایی وبرند برتر بودن را نگاه میکنند وکمتر کسی پیدا میشود که قبل از خرید فرش تحقیقات کاملی انجام دهد واطلاعات اولیه بدست اورد تا اگر فرش تقلبی جلویش گذاشتند بتواند تشخیص دهد. رکودی که در بازار وجود دارد و افزایش نرخ دلار

زمینه را برای افراد سود جو فراهم کرده است. ازاین رو عرضه فرش ماشینی تقلبی دور از انتظار نیست.

تشخیص اصلی بودن ویا تقلبی بودن فرش ماشینی نیز معیارهایی دارد.

1)  شناسنامه فرش شامل مواردی از جمله تراکم وشانه ونام برند وتعدادرنگهای استفاده شده در فرش و....است.اگز هرکدام از این موارد در این شناسنامه نبود به اصل بودنش شک کنید.

 

2)حواستان باشد فرش با نخ پلاستیک را به عنوان نخ اکریلیک به شما ندهند. نخ های پلاستیکی حساسیت ایجاد میکنند. از فرش با نخ اکریلیک بوی نفت وپلاستیک استشمام نمیکیند. در هنگام لمس فرش احساس چسبندگی به شما دست نمی دهد. رنگ ها را شاداب تر نشان میدهد وهمچنین پرزدهی کم ومقاومت بیشتری نسبت نور وگرما دارد.

3)فرش ماشینی اصل مانند فرش دستبافت از پشت گره هایش مشخص است وحتی گره ها قابل لمس است.

ضمانت کیفیت کالا ،تعهد دیگری است  که فروشنده لحاظ کرده تا مشتری با اطمینان خاطر خرید انجام دهد.

این ضمانت ها در پشت فرش به صورت شناسنامه ای چسبانده شده است. ضمانت مهم دیگری که برخی صاحبان شرکت ها در نظر میگیرند تضمین قیمت است.نظر هر مشتری با مشتری دیگر متفاوت است ممکن است شخصی یک ضمانت برایش بسیار مهم باشد ولی برای دیگری تعهد دیگری از جانب شرکت مهم باشد. ضمانت در بهترین خرید فرش ماشینی میتواند گزینه مهمی باشد.

سایر امکانات

سایر امکاناتی که برخی صاحبان شرکت های فرش برای مشتریان خرید اینترنتی در نظر گرفته اند این است که پرداخت درب منزل است .این نوع امکان نوعی اعتماد سازی بین مشتری وخریدار است. تحویل سریع نیز برای کسانی که سریع میخواهند فرش به دستشان برسد میتواند یک گزینه خوب باشد.

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی