خرید بهترین فرش ماشینی ازکجا؟؟

بهترین فرش ماشینی را بشناسیم و از کجا تهیه کنیم؟

مفهوم بهترین فرش ماشینی

بهترین فرش ماشینی، ملاک‌های متعددی دارد که برخی افراد در هنگام خرید فرش ماشینی ملاک اقتصادی را مد نظر قرار می‌دهند و به دنبال انتخاب فرش ماشینی با قیمت پایین هستند؛ اما با انتخاب هوشمندانه یک فرش ماشینی ایجاب می‌کند که شما یک فرش با دوام و البته با هزینه بالاتر خریداری کنید. سرمایه گذاری در انتخاب فرش ماشینی سبب صرف جویی در هزینه‌های آینده می‌شود. (و البته اگر فرش با کیفیت نخرید، با گذشت چند سال باید فرش خریداری شده را تعویض کنید. که این به خودی خود می‌تواند هزینه‌هایی را برای شما ایجاد کند.) در ادامه مقاله قصد داریم شما را با یکسری از معیارهای انتخاب بهترین فرش ماشینی آگاه کنیم.

1. تراکم و شانه فرش

شانه و تراکم فرش از جمله ملاک‌های مهم در انتخاب بهترین فرش ماشینی است که ارتباط مستقیمی با کیفیت فرش دارد. فرش ماشینی 1200 شانه و فرش ماشینی 1500 شانه یک نمونه از فرش با کیفیت می‌‌باشند؛ چرا که از شانه وتراکم بالایی برخوردار هستند.

2. الیاف فرش

جنس الیاف مورد استفاده در بافت فرش دست بافت، پشم است. پشم دارای خواص زیادی از جمله ضخامت، استحکام، لطافت و غیره می‌باشد. تنها مشکلی که وجود دارد، بید خوردگی است که در سال‌های اخیر این مشکل نیز  برطرف شده است. نزدیکترین الیاف از نظر جنس به پشم، الیاف آکریلیک است ؛ در برخی از کارخانجات که امکانات پیشرفته در اختیار دارند، این الیاف را  به آکریلیک هیت ست شده تبدیل می‌کنند. این الیاف در اثر هیت ست شدن (هیت ست: در این فرایند الیاف توسط دستگاه‌هایی تحت بخار قرار می‌گیرند.) خواص جدیدی را در بر می‌گیرند. خواصی از جمله مقاومت در برابر حرارت و گرما،  کاهش پرزدهی فرش و... می‌باشد. برخی از افراد در هنگام خرید فرش‌های ماشینی آکریلیک به دلیل داشتن پرز زیاد صرف نظر می‌کنند. که در واقع این عیب آکریلیک نیز با فرایند هیت ست شدن برطرف می‌شود. در کنار الیاف آکریلیک، الیاف دیگری از جمله پلی استر و پلی پروپیلن نیز وجود دارد که این الیاف در واقع نایلونی هستند. بهتر است برای مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد از فرش‌های آکریلیک استفاده شود. البته الیاف دیگری از جمله نخ جوت و کنف نیز در بافت نخ تار استفاده می‌شوند؛ که اینگونه نخ‌ها نیز منشا گیاهی دارند. در نتیجه بهترین فرش ماشینی از لحاظ جنس نخ آکریلیک هیت ست شده می‌باشد.

3. کیفیت فرش

از دیگر موارد مهمی که در انتخاب بهترین فرش ماشینی اهمیت دارد،کیفیت فرش است. زمانی که فرش از بالاترین کیفیت برخوردار باشد سبب افرایش طول عمر فرش خواهد شد. جلوه و زیبایی فرش نیز وابسته به کیفیت فرش دارد. شانه و تراکم، از عوامل مهم و موثر در کیفیت فرش می‌باشند. تراکم استحکام فرش و شانه ظرافت و زیبایی فرش را ایجاد می‌کند. چنانچه فرش از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، طرح هر چند زیبا جلوه خود را نخواهد داشت.

4.طرح و نقش فرش

موارد دیگری نظیر طرح، نقشه و رنگ آمیزی در انتخاب بهترین فرش ماشینی موثرند. طرح و نقشه سلیقه‌ای است؛ اما اکثر افراد طرح‌های اصیل را بیشتر میپسندند. انتخاب رنگ فرش به سایر اجزای چیدمان منزل نیز بستگی دارد. رنگ چیدمان در واقع اینگونه تعیین می‌شود که بیشترین و غالب ترین رنگ در وسایل منزل مورد استفاده قرار گرفته است. (منظور از رنگ غالب، رنگی است که بیشتر از سایر رنگ‌ها به چشم می‌خورد و واکنش افراد را در پی دارد.) شما می‌توانید رنگ فرش را همرنگ با رنگ غالب یا مکمل یکدیگر انتخاب کنید.

خرید فرش

برخی از افراد گمان می‌کنند که هنگام خرید بهترین فرش ماشینی، تنها بودجه مالی کافی است؛ اما اینگونه نیست. بودجه مالی تنها یک بخشی از خرید فرش است؛ که مهمترین بخش در هنگام خرید، داشتن آگاهی لازم است. داشتن آگاهی نیز مستلزم این است که قبل از خرید حتما تحقیقات کامل صورت گرفته باشد.

تاکنون در مورد ملاک‌های خرید بهترین فرش ماشینی صحبت کردیم. اکنون می‌خواهیم در مورد اینکه بهترین فرش ماشینی را از کجا خریداری کنیم، صحبت کنیم. هر شهری سوغات مخصوص به خودش را دارد که در تولید آن بهترین است به عنوان مثال شهر مشهد به تولید زعفران و زرشک معروف است. همچنین شهر کاشان یکی از بهترین تولید کننده‌ فرش ماشینی و دستباف در سراسر جهان است. کاشان، قطب تولید فرش است که دارای تعداد زیادی از کارخانه فرش می‌باشد که اکثر کارخانجات از الیاف وارداتی استفاده می‌کنند.
کارخانه فرش آریامهر، بهترین تولید کننده فرش ماشینی در کاشان است. در کارخانه فرش آریامهر، خرید فرش به دو صورت خرید مستقیم از کارخانه و خرید اینترنتی فرش با قیمت درب کارخانه امکان پذیر می‌باشد. 

متاسفانه یکسری از افراد سود جو با  کلاهبرداری باعث شده‌اند تا دید افراد نسبت به خرید اینترنتی منفی شده و افراد خرید حضوری را ترجیح می‌دهند. راهکار این مشکل نیز این است که در هنگام خرید از سایت به نماد الکترونیکی آن دقت کنید و در صورتی که نماد الکترونیکی نداشته باشد معتبر نیست. از دیگرامکانات سایت می‌توان به تحویل فوری، امکان تعویض محصول، پرداخت در محل و ضمانت اصل بودن کالا و ضمانت کیفیت کالا اشاره کرد.

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی

  • ارسال به شهرستانها هم دارید؟

    • سلام بله

  • سلام. از کجا میتونیم از اصل بودن فرش مطمئن بشیم؟

    • سلام باید به شناسنامه فرش دقت کنید.

  • سلام وقت بخیر ممنونم از مطالب مفیدتون. فرش‌های فانتزی هم تولید می‌کنید؟

    • سلام خیلی ممنون. بله فرش های فانتزی 700شانه تولید میشوند.

    • سلام خیلی ممنون. بله فرش های فانتزی 700شانه تولید میشوند.