خرید عمده فرش

خرید عمده فرش

چقدر در مورد خرید عمده میدانید؟

خرید عمده یا فله همه ما کم وبیش با آن آشنایی داریم. دراین نوع خرید به دلیل اینکه در تعداد بالا صورت میگیرد فروشنده به قیمتی که برای خودش تمام شده محصول را به فروش میرساند در واقع سود حاصل کار خود را با خریدار تقسیم میکند.از زمانهای قدیم تاکنون عمده فروشی یکی ازشغلهای مطرح شده است وشغلی است که همواره پابرجاست وهمیشه باید یک عمده فروشی وجود داشته باشد تا خرده فروشان نیز پدید آیند. عموما عمده فروشان فروشگاهی از طرف شرکت خود نیز برپا میکنند .مثلا شرکت های فرش ماشینی نمایشگاهی از محصولات خود ایجاد میکنند تا مشتری در صورتی که نخواست به کارخانه برود به نمایشگاه مراجعه کرده وسفارشات خود رابدهد.

خرید مستقیم  فرش از کارخانه می تواند به نوعی خرید عمده باشد. زیرا قیمت ها مناسب تر حساب میشوند.

اگر تجارت الکترونیکی نیز به خرید عمده افزوده شود خریدی باسود فراوان نصیبتان خواهد شد.

 اصولا  خرید عمده کمترین عیب را دارد ولی چیزی که در این نوع خرید اهمیت دارد این است که محصولی که خریداری میکنید تا چه زمانی تاریخ مصرف دارد؟ اگر محصول تاریخ مصرف نداشته باشد که همین یک عیب را نیز ندارد .اما در عوض مزایای فراوانی دارد. اینکه شما به قیمت تمام شده برای تولید کننده،محصول را خریده اید وبه راحتی سود روی ان میکشید وبه فروش میرسانید .مورد مهم دیگری نیز وجود دارد وآن ،این است که بر روی چه چیزی سرمایه گذاری میکنید؟آیا این سرمایه گذاری آینده دارد؟ پاسخ سوال اول که بسته به خودتان است .اما پاسخ سوال دوم محصولاتی نظیر فرش میتواند سود آوری بالایی داشته باشد .اما محصولاتی دیگر مثل لباس ریسک پذیر است ودر سایر مشاغل مثل میوه فروشی یا غیره سود چندان که ندارد بلکه ضرر نیز خواهد داشت. پس در خرید عمده به این نکته فکر کنید که بر روی چه میخواهید سرمایه گذاری کنید. اما هم اکنون به گونه ای شده که حتی میتوانید برای خرید عمده نیز به سراغ خرید اینترنتی بروید ودر شهر خودتان هر محصولی که میخواهید بخرید را، سفارش دهید تا برایتان ارسال شود.

همه کارخانه ها نمی توانند فروش عمده انجام دهند. تنها کارخانه هایی میتوانند که ویژگی های ذیل را داشته باشد،که ما در بحث ویژگی های کارخانه های عمده فروش مصداق کارخانه های فرش را می آوریم.

1)محصولات برند تولید کند.

به دلیل وجود فرش های تقلبی ،افراد به دنبال خرید از کارخانه های معتبر هستند.اعتبار در صورتی پدیدار میشود که کارخانه فرش، رزومه خوبی داشته باشد.دیگر شما نگران نیستید که مشتریتان فرش رانپسندند یا به اعتبار شما لطمه ای وارد شود زیرا از یک کارخانه معتبر خرید کرده اید .پس کارخانه باید ضمانت اصل بودن کالا را داشته باشد.

 عمده فروش با خرده فروش در ارتباط است وخرده فروش با مصرف کننده دراین بین شخصی که میتواندمورد انتقاد قرار گیرد خرده فروش یا واسط است اگر واسط از عمده فروش معتبری خرید انجام ندهد تنها کسی  که این وسط آبرویش در خطر است خرده فروش است. به همین دلیل است که درانتخاب عمده فروش دقت کامل را به عمل بیاورید.

2)قدرت پخش

برای این مورد باید کارخانه تمام شرایط خرید عمده را داشته باشد مثلا مکانی برای انبار یا تعداد بالا از محصولات

3)تنوع محصولات این کارخانه باید بالا باشد.

کارخانه ای که میخواهد عمده فروشی انجام دهد باید تنوع محصولاتش بالاباشد تا مشتری بتواند موارد لازم فروشگاهش را تهیه کند.

4)کارخانه باید ضمانت نامه وبیمه نامه داشته باشد، منظور این است که  ضمانت کیفیت کالا داشته باشد. برچسب پشت فرش نیز که در واقع به نوعی شناسنامه فرش است نیز مهم است.

5)خب تفاوتی که در عمده فروشی با خرده فروشی وجود دارد این است که صاحب کارخانه با خرده فروش کنار میاید وبه صورت چکی نیز خرده فروش می تواند خرید کند.

6)فروش انلاین وخرید اینترنتی نیز که معرف حضورتان است همان ابتدامقاله در موردش صحبت کردیم. این گزینه برای کسانی که میخواهند از شهری دیگر به صورت عمده خرید کنند ووقتشان را نمی خواهند هدر بدهندبسیار راهکار مناسبی است .

7)در پی گزینه قبلی که گفتیم پرداخت در محل نیز که در اختیار مشتری قرار داده شده است.

8)این مورد، مخصوص کسانی است که ازخارج قصد خرید فرش دارند این است که امکان ارسال فرش برای برخی کارخانه ها بابرندهای معتبر امکان پذیر است .کارخانه فرش آریامهر نیز با بهترین امکانات در خدمت مشتریان عزیز است.

9)طرح های درخواستی در اندازه های درخواستی نیز جزء امکانات کارخانه خوب است.

در همین نمایشگاههایی که به پا میشود اگر دقت کرده باشید اکثرا کارخانه های کاشان شرکت میکنند. کاشان شهرتولید فرش است. اگر همین خرید را از کارخانه انجام دهید بسیار اختلاف قیمت مشاهده میکنید.

خرید عمده مزایایی دارد که چند موردش در قبل گفته شد. اما یکی از مزایای مهم این نوع خرید ،صرفه جویی در هزینه حمل ونقل است.

در صورتی که چندین بار از ما به صورت عمده خرید کنید به طور دائم مشتری ما خواهید شد وبه همین طریق قیمت مناسبتری با شما حساب خواهد شد .

برخی از کارخانه های فرش اطلاعاتی در مورد فرشی که بافته اند در اختیارتان قرار میدهند مثلا از جنس نخ تاروپود وطرح ونقش ونوع دستگاه .این اطلاعات شاید برای بعضی مهم نباشد اما برای افرادی که اندک اطلاعاتی حتی داشته باشند مهم است زیرا استحکام فرش وزیبایی وجلوه وغیره را تحت تاثیر خود قرار میدهد.

در حرفه عمده فروشی اصطلاحاتی مثل کانال توزیع وجود دارد . کانال توزیع سطح صفر از یک تولید کننده ومصرف کننده نهایی است .مثلا شغلهایی مثل نانوایی ،فروش محصولاتی کشاورزی بر سر جالیز

کانال توزیع سطح یک شامل یک واسطه است.

کانال توزیع سطح دو دارای دو واسطه وسطح سه دارای سه واسطه است. بسیار جالب هرچه چرخه واسط بیشتری داشته باشد محصولی که به دست شما میرسد قیمتش بیشتر میشود. مثلا شما یک فرش 12متری برای منزل میخواهید وحدود 2000000سرمایه برایش کنار گذاشته اید. واسط اول از کارخانه 2000000 خریده وواسط بعد 2200000خریده وفرض کنیم دست سوم نیز چرخیده باشد وواسط سوم 2500000خریده حال باکمی سود برای خودش  وفرش را باقیمت 2700000تا2800000با شما حساب میکند .آیا شما با سرمایه ای که دارید میتوانید بخرید ؟ در اینجا دوراهکار برایتان پیش میاید یا از خرید صرف نظر میکنید یا مجبورمیشود فرش با ابعاد کوچکتر ،کیفیت پایین تر بخرید.

خب الان خودتان بااین مثال کوچک متوجه مهم بودن موضوع شده اید. اگر از کارخانه خرید کنید با قیمت مناسب تر وکیفیت بهتر خریده اید  .این مورد برای خرید شخصی بود چه برسد به اینکه بخواهید چندین تخته بخرید. با توجه به مثال اخیر متوجه شده اید که چه سودی عاید شما میشود.عمده خرید کردن از هر لحاظی که حساب کنید باصرفه است.

خواننده گرامی در صورتی که مقاله راخواندی حتما درمورد مطالب موجود در سایت، نظر خود را در سایت ثبت کنید. متشکرم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مشابه

برند در خرید فرش ماشینی
شنبه 24 فروردین 1398

برند در خرید فرش ماشینی

ادامه مطلب

تاثیر اقتصاد در انتخاب وخرید فرش ماشینی
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398

تاثیر اقتصاد در انتخاب وخرید فرش ماشینی

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی