راهنمای خرید فرش ماشینی

یکی از دلایلی که افراد بعد از خرید دچار پشیمانی میشوند این است که قبل از خرید ،راهنمایی نشده اند.هدف از به تحریر در آوردن این مقاله راهنمایی در راستای خرید فرش ماشینی است. اما در همین راستا لازم است تا ویژگی های بهترین فرش ماشینی را بشناسیم. 

 راهنمای خرید فرش ماشینی

خرید کردن همیشه برای خانم ها با یک فرآیند پیچیده همراه است. خانمها چون دایره رنگی بیشتری برای خود دارند بنابراین سخت تر انتخاب میکنند. دایره رنگی که پیشرفت میکند تنوع نیز بیشتر میشود. بنابراین انتخاب ها سخت تر میشوند. رنگ یکی از باب های خرید است. از دیگر باب های خرید میتوان به جنس ،درجه کیفیت  و...اشاره کرد. راهنمای خرید از همینجا آغاز میشود. ابتدا یک لیست از کارهای قبل از  خرید فرش ماشینی را به شما میگویم.

لیست کارهای قبل از خرید (چک لیست خرید فرش ماشینی )

1)رنگ تم خانه را مشخص کنید.همین انتخاب رنگ برای خانمها خود زمان بر است.

2)ببینید که کجاها چه فرشهایی میخواهید فرش پهن کنید. (منظور این است که ایا مثلا میخواهید در راه رو راه پله اتاق خواب هم فرش قیمت مناسب چهن کنید یا قیمت برایتان مهم نیست؟

3)بودجه تان برای خرید چقدر است ؟

4)متراژ خانه را به وطور دقیق اندازه گیری کنید.

5) نور خانه را حتما بررسی کنید. (نورپردازی )

موارد گفته شده به همراه مواردی که در سوالات متداول خرید فرش ماشینی  افراد است بهتر است در چک لیستتان قرار بدهید تا بخشی از مسیر راهنمایی خرید فرش ماشینی را طی کرده باشید.

رنگ تم خانه

امروز افراد انقدر به روز هستند که در مورد هر مطلبی اطلاعات اولیه دارند. برخی که مطالعه شان بیشتر است اطلاعات کاملی دارند.

اینترنت وفضای مجازی در کنار مضراتی که داشته مزایای زیادی نیز داشته است. شما برای انتخاب رنگ تم خانه دچار تردید شده اید  ونمیدانید تم خانه را چه رنگی بچینیند با یک سرچ کوچک  میتوانید خانه هایی که قبلا تم های مختلف روی انها امتحان شده است را مطالعه میکنید ومیبینید.همین مشاهده به کمک شما میاید وبا آسودگی خاطر بیشتر خرید خود را انجام میدهید .

پیشنهاد میکنم مقاله 15رنگی که حتما در دکور از ان استفاده میکنید را مطالعه کنید  ،در مقاله مذکور به طور کامل به مبحث رنگ آمیزی پرداخته شده است.

فرش ماشینی برای کجا و چه جنسی

اگر راهرو راه پله میخواهید فرش کنید ویا حتی اتاق خواب پیشنهادم این است که فرش گبه پهن کنید . فرش گبه  نسبت به فرشهای ماشینی کمی ارزان تر است اما به دلیل شانه وتراکم بالا واقعا  با فرش ماشینی همخوانی دارد. برخی برای راهرو گلیم انتخاب میکنند .فرش گبه خاب دارد. وحتی پرز دارد اما گلیم سفت است.یک نمونه از فرش گبه در زیر مشاهده میکنید. ازهمان طرح فرش ماشینی ان را نیز میاوریم. خودتان مقایسه کنید.

فرش ماشینی  -700 شانه -گبه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرش بالا فرش گبه 700شانه تراکم 1400

فرش ماشینی -1200شانه-فر افشان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرش بالا 1200شانه تراکم 3600 مدل افشان 

با مقایسه فرشهای بالا آگاه میشوید که از نظر طرح تفاوتی چندانی با هم ندارند به دلیل 700شانه بودن گبه وجنس نخ ان قیمت مناسب تری نسبت به فرش ماشینی 1200شانه دارند. فرش ماشینی 1200شانه از جنس نخ آکریلیک است وهمچنین چون 1200شانه است از کیفیت وظرافت بالاتری برخوردار است ،قیمت گران تری دارد. بنابراین قبل از خرید حتما مقدار بودجه تان را حساب کنید .اگر بودجه بالایی ندارید میتوانید تعداد کمی از فرشهای 1200شانه فقط برای سالن پذیرایی بخرید وبرای اتاق خوابها و راهرو فرش گبه پهن کنید.

مورد بعدی که در  باب انتخاب فرش ماشینی از مبحث راهنمای خرید فرش ماشینی مطرح شده است .متراژ خانه است. متراژ خانه را به طور دقیق اندازه گیری کنید. متراژ خانه را اگر دقیق اندازه گیری نکنید پیامدهایی به همراه خواهد داشت. یکی از پیامدهای مهم ان ،این است که اگر فرش از فضای اتاق بزرگتر باشد تاخورده میشود. همین باعث میشود که بافت فرش از بین برود. در ضمن قانون فاصله 45سانت از دیوار را فراموش نکنید.

موردبعدی نورپردازی خانه است . اگر خانه شما نورگیر مناسبی ندارد ونور به اندازه کافی وارد خانه شما نمیشود برای انتخاب فرش حتما به سراغ رنگ های روشن بروید. رنگ های روشنی که امروزه محبوب است رنگ کرم ،استخوانی ،موشی ، فیلی  است.اگر رنگهای تیره را دوست دارید مثلا سرمه ای یا قهوه ای را میپسندید حتما نور پردازی خانه تان را تنظیم کنید.

تا اینجا باب انتخاب فرش ماشینی در مبحث راهنمای خرید فرش ماشینی را باز کردیم  و به صورت مختصر به توصیف ان پرداختیم .از اینجای مقاله به بعد در مورد خرید فرش ماشینی صحبت میکنیم.

شما  به صورت روتین و معمولی به سراغ خرید از فروشگاه های حوالی خودتان میروید. اگر به دنبال تنوع هستید ومیخواهید از بین محصولات بیشتر انتخابتان را انجام دهید ،اگر میخواهید خریدتان با قیمت مناسب باشد وبرایتان ارزان تمام شود ،اگر میخواهید تضمین کیفیت کالا،تضمین اصالت کالا ، تضمین قیمت شامل خرید شما شود ،اگر میخواهید جنس باکیفیت بخرید ،اگر میخواهید فرش ماشینی که خرید کرده اید فرش ماشینی درجه یک باشد ، اگر میخواهید از خریدتان سالیان سال استفاده کنید ،اگر میخواهید از خریدتان راضی باشید، همه فقط در این است که خرید مستقیم فرش از کارخانه انجام دهید که خود به دودسته تقسیم بندی میشود.

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی