جلوه فرش کاشان با نکات طلایی دکوراسیون

جلوه فرش کاشان با نکات طلایی دکوراسیون

نقش اول هر خانه را چیدمان خانه ایفا میکند. چیدمان درونی یا بیرونی ،تفاوتی ندارد. حتی گذاشتن یک گلدان جلوی پنجره میتواند در دکوراسیون خانه شما موثر باشد. اما  اینکه وسایل زیادی برای چیدمان انتخاب میکنیم اما انچه که مهم است این است که  نقش اول چیدمان چه وسیله ای ایفا میکند؟ بهترین برند برای این وسیله چه برندی است؟نقش اول چیدمان داخلی خانه را فرش ایفا میکند.بهترین برند نیز فرش کاشان است.

خانه ای پر از وسایل را در نظر بگیرید که فرش نداشته باشد ،در اولین نگاه به دنبال فرش میگردید.فرش با رنگ طرح و رنگ خود میتواند آرامش را به خانه القا کند. طرحهایی که از دل طبیعت هستند وهمچنین رنگ هایی که در طبیعت بیشتر به چشم میاید مثل رنگ آبی و سبز  میتوانند آرامش ،حس تازگی ونشاط را به خانه بیافزایند.این طرح ها را میتوانید در بین فرش ماشینی 1200شانه بیابید. 

*************************************************************************

نکات طلایی به همراه نسبت طلایی در دکوراسیون

1)فضا خانه را به دوبخش تقسیم کنید.

2)بخش اول 2/3 اتاق پذیرایی را تشکیل دهد. بخش بزرگتر بخشی است که شامل جایگاه مبلمان است. کاربرد اصلی اتاق در بخش بزرگتر مشخص میشود.

3) 1/3 بقیه اتاق بخش جداگانه ای را تشکیل میدهد که شما صندلی های تکی ،میز ناهار خوری ،....باشد.

4)انتخاب رنگ زیبا وخلاقانه فن آخری است که باعث میشود فضا تکمیل شود.فضای طراحی زیبا از سه رنگ تشکیل شده است ؛اولین رنگی که انتخاب میکنید ،رنگ غالب است که حدود 60درصد فضا را به خود جذب میکند. (دیوارها و کفپوشها) دومین رنگ ،رنگ مبلمان است که حدود 30درصد فضا را تشکیل میدهد.

5) رنگ سوم که حدود 10درصد از رنگ فضا را تامین میکند رنگ دکوراسیون کوچک است. (منظور اجزای دکوراسیون ) تا به اینجا تنها در مورد انتخاب جایگاه اجزای دکور ورنگ آمیزی ان صحبت کردیم اکنون میخواهیم به سراغ چیدمان برویم.دراین مرحله شما مبلمان را در جایگاه خود قرار داده اید ورنگهای مورد نظرتان را نیز انتخاب کرده اید.

6)در این مرحله دیواری را انتخاب کنید که آثار هنری روی ان قرار میگیرد. (مانند تابلوهای نقاشی ،تابلو فرشها و...)اگر از چندین تابلو کوچک در کنار هم میخواهید استفاده کنید نقطه ی کانونی انها را بیابید.

7)شومینه را به عنوان کانون خانه در نظر بگیرید. همیشه به یاد داشته باشید که در چیدمان یک نقطه کانونی وجود دارد.یک شومینه معمولابه عنوان نقطه تماس عالی است. یک شومینه جذاب میتواند به صورت دراماتیک زیبایی اتاق را افزایش دهد. طرحهای مختلف شومینه وجود دارد که شما میتوانید متناسب با سلیقه خودتان انتخاب کنید. (متناسب با آرزو ها یا بودجه )شما باید توجه خاصی به جایی داشته باشید که اهالی خانه برای گرم شدن دور ان جمع میشوند( مثل بخاری یا شومینه ) ،دورهمی های خانوادگی یا مهمانی ها ،بخصوص در فصل سرما .شومینه میتواند با چوب ، فولاد،سنگ ،سیمان ساخته شده باشد.هر ماده ای مزایا ومعایب خودش را دارد.بنابراین شما فقط بعد از دقت وتوجه، تصمیم گیری کنید.انتخاب محبوب بیشتر مردم قطعا شومینه آجری است.

یک اشتباه جدید

از این اشتباه اجتناب کنید که اجازه بدهید که در اتاق پذایرای همه دور تلوزیون جمع شوند. اکثر مردم اشتباه میکنند که یک تلوزیون مدرن وبه روز دارند. اما دیدن تلوزیون فعالیت اصلی در اتاق پذیرایی نیست.

 

در هنگام تزیین اتاق پذیرایی نسبت طلایی را به یاد داشته باشید. ان را بیشتر افراد فراموش میکنند. در صورت پیروی ازنسبت طلایی دکور جلوه وزیبایی بیشتری دارد. یک نکته کوچک اما مهم این است که یافتن راهی که کابلهای لوازم برقی  را پنهان کنید.مشکل سیم کشی وکابلها واقعا یک مشکل بزرگ است. شما میتوانیدبا استفاده از دستگاه های منگنه کابلها را برای همیشه پنهان کنید.کابلها دور اتاق دید اتاق را خراب میکنند ، بنابراین با استفاده از روکش هایی انها را پنهان کنید. پوشاندن سیمها میتواند از خطرات مثلی برق گرفتگی  جلوگیری کند. مخصوصا اگر کودکان انهارا لمس کنند.

--------------------------------------------------------------

جایگاه فرش در این دکوراسیون

1-1)در نکته اول اتاق پذیرایی را به دوبخش تقسیم بندی کردیم.انتخاب فرش برای بخش بزرگتر بستگی به نوع چیدمان مبلهایتان دارد.اگر چیدمان گرد انتخاب کرده اید میتوانید فرش گرد تهیه کنید یا فرشی تهیه کنید که مرکزگرا باشد. فرشهای مرکز گرا با طراحی گرد همخوانی دارند. در صورتی که علاقه به چیدمانهای مستطیلی داشتید میتوانید دکور مستطیلی بچینید وفرشهای غیرمرکزگرا انتخاب کنید.

1-2)در این مرحله انتخاب میکنید که فرش فانتزی بخرید یا فرش با طرح سنتی . اگر مبلمان فانتزی خریداری کرده اید بهتراست به سراع انتخاب طرحهای فانتزی بروید.

1-3)انتخاب رنگ فرش ،رنگ فرش جز همان 60درصدی است که در مورد ان در ابتدای مقاله صحبت کردیم.

1-4) متراژ فرش؛فرشی انتخاب کنید که زیر مبلمان را کامل بگیرد(برای بخش بزرگتر) همچنین برای قسمت دیگر اتاق که بخش کوچکتر را تشکیل میدهد شما میتوانید فرشی انتخاب کنید که زیر میز ناهارخوری را کامل بگیرد همچنین مهم است که با توجه به دکوراسیون که خلوت است یا شلوغ ،طرح فرش را انتخاب کنید.

1-5)شانه وتراکم فرش را از یاد نبرید. اگر یک فرش با کیفیت وظرافت میخواهید به سراغ فرش ماشینی 1200شانه ،فرش ماشینی 1500شانه ،فرش ماشینی 1000شانه بروید.اما اگر مبلمان استفاده نمیکنید بهتر است به سراغ خرید فرش ماشینی 700شانه بروید چون ضخامت این فرش از سایر فرشها بیشتر است. 

مطالب مشابه

تاثیر کاغذ دیواری بر انتخاب فرش
سه شنبه 07 اسفند 1397

تاثیر کاغذ دیواری بر انتخاب فرش

ادامه مطلب

 خرید فرش گرد و نقش ان در دکوراسیون
چهارشنبه 26 تیر 1398

 خرید فرش گرد و نقش ان در دکوراسیون

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی