معنا و مفهوم رنگ فرش در فرهنگ غربی

معنا و مفهوم رنگ فرش در فرهنگ غربی

مقدمه

برای خریدن فرش جدید برای منزل خود نکات بسیار زیادی وجود دارند که باید به آنها توجه کرد. به جز اینکه فرش شما باید در مکان مورد نظر شما در خانه فیت باشد و اثاثیه منزل شما رو به هم متصل کند، همچنین باید حس درونی و استایل شما رو به بقیه نشان بدهد و همینطور به محیط اطراف خود معنی ببخشد. (انرژی و روحیه حاصل از هارمونی رنگها در منزل )رنگ ها یکی از مهمترین راه های غیر کلامی برای برقراری ارتباط و رساندن احساسات شخص به اطرافیان خود هستند. شما بهتر است فرشی را برای اتاق یا منزل خود انتخاب کنید که با شخصیت درونی شما نیز سازگار باشد و محیط اتاق یا منزل شما را به یک محیط راحت و آرامش بخش برای شما تبدیل کند. چه یک رنگ روشن برای سالن پذیرایی، چه یک رنگ گرم برای اتاق خواب شما و چه یک رنگ خاص برای محیط کار شما؛ رنگی که شما انتخاب می‌کنید تاثیر زیادی در زیباتر و بهتر کردن اتاق یا منزل شما دارد. در این مقاله قصد داریم معنا و مفهوم هشت رنگ ساده در فرش ها را از دید فرهنگ غربی به شما نشان بدهیم.

 

 

رنگ قرمز ( پُرشور، جسور، عشق، قدرت، اعتماد به نفس)

رنگ قرمز، رنگ قوی و شدیدی است. تحقیقات نشان داده اند که احاطه شدن توسط این رنگ میتواند ترشح هورمون متابولیسم در بدن شما را بالا ببرد و به شما انرژی و انگیزه انجام کارهایتان را بدهد. قرمز رنگ گرم و مثبتی است و به مفاهیم عشق، اعتماد به نفس و سرخوشی ارتباط مستقیم دارد. این رنگ به شما قدرت و انرژی لازم برای انجام کار های فیزیکی را می دهد، در صورت اراده پایین به شما اعتماد به نفس بیشتری میدهد و قابلیت تصمیم گیری شما را تحریک میکند. قرمز رنگ خاص و بسیار قدرتمندی است و شما میتوانید از انواع رنگ قرمز برای بروز احساسات مختلف استفاده کنید. قرمز روشن برای ابراز خوشحالی و شور، قرمز تیره برای ابراز اراده محکم و شجاعت و قرمز خرمایی نیز نشان دهنده پایداری و قدرت شماست. "با یک فرش قرمز رنگ، قدرت خودتون رو نشون بدین."

رنگ زرد (خوشحالی، شادی، هوش و ذکاوت، روشنی)

رنگ زرد یک انرژی خوشحال کننده خاص دارد که میتواند حس و حال هر اتاقی را شادتر کند. این رنگ نماد لذت و شادی، هوش و ذکاوت و روشنایی در محیط اتاق یا منزل است. از نظر محققین رنگ زرد ارتباط مستقیم با هوش و دانایی دارد که بخش چپ مغز شما را فعال میکند که میتواند به باز شدن ذهن شما نیز کمک کند. این رنگ همچنین میتواند درک شما را نیز قوی‌تر و بهتر کند. رنگ زرد یک رنگ عالی برای برجسته کردن بخش هایی از اتاق شماست. "با یک فرش زرد رنگ روشنی و زندگی رو به اتاق خود بیاورید."

رنگ آبی ( تسکین دهنده، امن، پایدار، آرامش بخش )

رنگ آبی اثر آرام کننده دارد. این رنگ شما را تسکین می دهد و آرام می کند و سلامت جسمی و روحی را برای شما به ارمغان می آورد. رنگ آبی نماد اعتماد به نفس، امنیت و صمیمیت است. آبی رنگ ذکاوت، امنیت و پایداری است و استرس را به طور محسوسی پایین می آورد و به اتاق جو آرامی را می دهد. آبی نیز مانند قرمز با انواع مختلف مفاهیم مختلفی رو به ما می رساند. آبی روشن آرامش و درک انسان را بهبود می بخشد و آبی تیره نیز نشان دهنده دانش، قدرت و کمال است. "با یک فرش آبی، پناهگاهی امن در خانه یا اتاق خود درست کنید تا در آنجا به آرامش بیشتری داشته باشید."

رنگ نارنجی (موفقیت، خلاقیت، نیرو بخش، تحریک کننده)

رنگ نارنجی که به رنگ کاریزماتیک هم شناخته میشود شور و اشتیاق رنگ قرمز و شادی و خوشحالی رنگ زرد را کنار یکدیگر می آورد و باعث ایجاد یک محیط گرم، نیرو بخش و تحریک کننده می شود. رنگ نارنجی نماد موفقیت، دل گرمی و مثبت اندیشی است و به شما کمک می کند تا احساسات خود را محکم و به طور مثبت بروز دهید. از نظر محققان رنگ نارنجی میتواند باعث بیشتر شدن ذخیره اکسیژن در مغز انسان شود و به تحریک اشتها کمک کند. "اشتیاق را توسط یک فرش نارنجی زیبا به منزل خود بیاورید."

رنگ سبز ( تعادل، هماهنگی، التیام، آرامش )

رنگ سبز، رنگ تعادل و هماهنگی است. این رنگ ترکیب خوبی از خوشحالی و سرخوشی رنگ زرد و اعتماد به نفس رنگ آبی است که در نتیجه امنیت و آرامش را به ارمغان می آورد. رنگ سبز نشان دهنده رشد و صبر و تحمل فرد است و انرژی و حس خوبی را به شخص منتقل می کند. شما می توانید از رنگ های سبز مختلف برای دریافت انرژی های مختلف استفاده کنید : سبز زیتونی نماد صلح و آرامش، سبز تیره نماد جاه طلبی و رشد فردی و سبز متمایل به آبی نیز نماد سلامت و مراقبت روانی است. "با یک فرش سبز رنگ، آرامش و راحتی را به منزل خود بیاورید."

رنگ بنفش ( عقل و خرد، تامل، رویاپردازی، پیوستگی، زیبایی )

بنفش نماد عقل و خرد، آرامش روحی است. رنگ بنفش مخلوطی از آرامش و پایداری رنگ آبی و شور و اشتیاق رنگ قرمز است. این رنگ الهام بخش برای تفکر و ارتباط های شخص است، تخیلات انسان را نیز تحریک میکند و آگاهی انسان را چند برابر می کند. رنگ بنفش باعث ایجاد اتحاد بین ذهن و بدن است، تعادل روحی انسان را بهبود می بخشد و آرامش در ذهن را چند برابر می کند. همچنین رنگ بنفش برای زیبایی اتاق استفاده میشود و اغلبا حس های عاشقانه و نوستالژیک را به شخص القا می کند. "توسط یک فرش بنفش رنگ، در منزل خود محیط آرامش بخش و زیبایی رو ایجاد کنید."

رنگ سیاه ( خبره و ماهر، خوش سلیقه، شیک، قدرت، مرموز )

رنگ سیاه رنگ پیچیده و مرموزی است، این رنگ نشان دهنده قدرت، سلیقه و کلاس بالا است. رنگ مشکی قدرت را بروز می دهد، اقتدار و استقلال را می رساند. این رنگ عمیق بودن چیزی را نشان می دهد و انرژی های منفی را نیز جذب می کند. یک فرش مشکی ظریف باعث میشود منزل شما را به رسمیت بشناسند. ترکیب رنگ مشکی با رنگ سفید رنگ های خنثی و زیبایی تولید می کند. با یک فرش مشکی به اتاق و منزل خود استایل مناسب بدهید.

 

رنگ سفید ( خالص، تمیز، ساده، ظریف )

رنگ سفید خالص ترین و آرامش بخش ترین رنگ است که معصومیت و سادگی را می رساند و احساس امنیت را فراهم می کند. یک رنگ بی‌نقص؛ رنگ سفید نمادی کمال، تفکر، رشد و خلاقیت است. این رنگ همچنین نشان دهنده دل گرمی و حمایت است. با ترکیب رنگ های سیاه و سفید می توانید ظرافت و پبچیدگی را در کنار هم در منزل خود داشته باشید. "ظرافت هر اتاق را با اضافه کردن یک فرش سفید رنگ به آن به بیشترین حد برسانید."

امیدواریم که توانسته باشیم در این مقاله به دانسته های شما بیافزاییم و به شما کمک کرده باشیم تا بهتر اتاق یا منزل خود را به کمک فرش های رنگی و زیبا تزئین کنید.

_______________________________________________

منبع :

https://www.carpetcall.com.au/blog/8-colour-meanings-to-help-you-choose-the-perfect-rug/

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی