راهکار برای رفع بوی بد شیر ریخته شده روی فرش

راهکار برای رفع بوی بد شیرریخته شده روی فرش

هنگامی که شیر به روی فرش ریخته می‌شود علاوه بر ظاهر نامناسبی که در فرش ایجاد می‌کند، بوی بدی نیز به فرش می‌دهد. به همین دلیل به دنبال راهکاری می‌گردیم که سریعا فرش را پاک کنیم تا بیشتر از این به عمق فرش نفوذ نکند. (برای پاک کردن لکه شیر بهتر است از مواد طبیعی استفاده کنید. مقاله محلول‌های خانگی برای از بین بردن لکه‌ها می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. ) گاهی اوقات لکه ایجاد شده آنقدر کوچک است که نیازی به شستن تمام فرش نیست.

در این مقاله برای از بین بردن لکه شیر راهکارهایی اندیشیده شده است که در ادامه مفصل به آن می‌پردازیم.

هنگامی که شیر به روی فرش ریخته می‌شود، مانند دیگر لکه‌ها اگر سریعا از روی فرش پاک شود اثری از خود در فرش باقی نمی‌گذارد و بوی نامطبوعی در فرش ایجاد نمی‌کند. اما اگر مدت زمان زیادی روی فرش باقی بماند، سبب ایجاد آسیب‌های جدی در فرش می‌شود که قابل جبران نیست. در صورتی که بعد از چند روز شما لکه را از روی فرش پاک می‌کنید، تنها اثر لکه از روی فرش پاک می‌شود در حالی که بین تاروپودهای فرش در همان نقطه‌ای که شیرریخته شده، شیر هنوز وجود دارد. وجود شیر بین تاروپود سبب می‌شود که فرش بوی نامطبوعی به خود بگیرد، مخصوصا اگر فرش ضخیم باشد مانند فرش ماشینی 700 شانه، که باید بیشتر تلاش کرد تا شیر از فرش خارج شود.

راهکارهای پاک کردن لکه شیر و بوی بد آن از روی فرش

پاک کردن لکه شیر از روی فرش

1) محلول پاک کننده

اسفنج یا حوله‌ای را روی لکه فرش قرار دهید تا رطوبت ناشی از شیر جذب حوله شود. در مرحله بعد دو فنجان آب گرم و یک فنجان صابون مایع را مخلوط کنید و روی محل مورد نظر بریزید. سپس این لکه را از روی فرش پاک کنید. 

2)نوشابه

دومین راهکار استفاده از نوشابه است. نوشابه را روی لکه شیر بریزید واجازه بدهید چند دقیقه روی لکه باقی بماند سپس با استفاده از همان مواد پاکننده ( مانند روش قبل) لکه را شستشو دهید. 

3)شامپو فرش

در این روش مانند قبل ابتدا با استفاده از حوله یا اسفنج رطوبت فرش را بگیرید. سپس با استفاده از شامپو فرش لکه‌ی باقی مانده روی فرش را پاک کنید. 

مراحل استفاده از شامپو فرش                  

4)آمونیاک 

دو فنجان آب گرم را با یک قاشق غذاخوری آمونیاک ترکیب کنید و روی لکه بریزید. سپس فرش را کامل  شستشو دهید تا اثری از آمونیاک در فرش باقی نماند. 

راهکار از بین بردن بوی بد شیر

روش اول 

با استفاده از یک دستمال تمیز لکه را خشک کنید. سپس 2 فنجان آب گرم و یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را مخلوط کرده و مستقیما روی لکه بریزید. در ادامه، لکه را پاک کرده و روی لکه جوش شیرین بریزید. اجازه دهید به مدت 24 ساعت شبانه روز به روی فرش باقی بماند. سپس روز بعد جوش شیرین را با جارو تمیز کنید.

روش دوم

ابتدا لکه شیر را از روی فرش با استفاده از روش‌های گفته شده پاک کنید، سپس با استفاده از یک بطری آب و سرکه را روی لکه اسپری کنید. با استفاده از یک پارچه تمیز سرکه را از روی فرش پاک کنید. البته می‌توان این کار را با استفاده از بخار شوی نیز انجام دهید. زمانی که فرش خشک شود، به تدریج بوی سرکه از بین می‌رود.

روش سوم

یکی دیگر از راه‌های از بین بردن بوی بد فرش، استفاده از اسطوخدوس و جوش شیرین است. ابتدا گل‌های تازه اسطوخودوس را در هاونگ بکوبید و به آن جوش شیرین اضافه کنید. این ترکیب را روی فرش قرار دهید. مدت زمان لازم برای ماندن این ترکیب بر روی فرش شب تا صبح است. بعد از گذشت مدت زمان لازم، فرش را با جارو برقی تمیز کنید.

روش چهارم

مقداری قهوه تازه را روی محل مورد نظر بپاشید. هنگامی که قهوه مایعات باقیمانده از لکه و بو را جذب کرد آن را از روی فرش پاک کنید. (یک الی دو ساعت اجازه دهید روی فرش بماند.)

کلام آخر

چنانچه اگر از همان ابتدا ماده‌ای که روی فرش می‌ریزد را سریعا پاک کنید دیگر لکه‌ای به روی فرش ایجاد نمی‌شود.

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی