خرید فرش آشپزخانه

خرید فرش آشپزخانه

انتخاب فرش آشپزخانه 

انتخاب فرش آشپزخانه در دید افراد متفاوت است ، برخی برای خرید فرش آشپزخانه معیارهایی درنظر میگیرند و برخی دیگر برایشان تفاوتی ندارد که چه فرشی برای آشپزخانه می خرند. (فرش ماشینی یا گبه یا گلیم یا حتی برایشان اهمیت ندارد که فرش ماشینی 1200شانه در آشپزخانه پهن کنند یا 700شانه)اما لازم است تا در انتخاب فرش آشپزخانه نیز دقت کافی به خرج داده شود و معیارها در نظر گرفته شود. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد. 

چهار معیار اصلی درانتخاب فرش آشپزخانه وجود دارد که این چهار معیار عبارتند از اندازه ، رنگ ، طرح ،جنس ، قیمت فرش آشپزخانه نیز مهم است ، اما این چهار معیار از معیارهای اصلی به شمار میروند.

اندازه

صرف نظر از اینکه کفپوش آشپزخانه چیست (پارکت ، سرامیک ، ...) ، استفاده از فرشها در اندازه کوچک میتواند به متحد کردن عناصر آشپزخانه کمک کند. اگر از بیش از یک فرش برای آشپزخانه استفاده میکنید ، حتما از فرشهایی با اندازه های مختلف استفاده کنید. زیرا فرشهای یک اندازه به صورت بصری اتاق شما را به نصف تقسیم میکنند.(اما اگر از بیش از یک فرش استفاده کردید حتما درنظر داشته باشید که سبک های انها با یکدیگر هماهنگ باشند. )

طرح و رنگ 

آشپزخانه یکی از مکانهای پر رفت و آمد در خانه محسوب میشود ، بنابراین انتخاب یک فرش طرح دار با رنگ چرک تاب یا رنگ تیره برای آشپزخانه تصمیم درستی خواهد بود. به جای استفاده از فرشهای مستطیلی معمولی با انتخاب فرش گرد یا لوازم انحنادار و مربع شکل به زیبایی آشپزخانه بیافزاید. 

تاثیر سبک آشپزخانه در انتخاب فرش آشپزخانه 

سبک ساخت آشپزخانه در انتخاب فرش آشپزخانه مهم است. آشپزخانه ها براساس سبک ساخت به دو دسته مدرنیته (فانتزی) و با اصیل (سنتی) تقسیم بندی میشوند. آشپزخانه های سنتی همان آشپزخانه هایی هستند که طراحی با اصالت دارند و در برخی از انها مطبخ را مشاهده میکنید. در ادامه در مورد مطبخ بیشتر صحبت خواهیم کرد. اما دسته دیگر مدرنیته یا فانتزی هستند. آشپزخانه های فانتزی ، طراحی فانتزی دارند. در این آشپزخانه ها کابینتها و سایر وسایل فانتزی هستند و چیدمان فانتزی نیز میطلبند. 

آیا آشپزخانه شما مطبخ دارد؟

دوباره سبک ساختن مطبخ برای  آشپزخانه های خانه ها رایج شده است. مطبخ جایی است پشت اشپزخانه که کوچکتر از آشپزخانه است و دران انجا بانوان خانه آشپزی میکنند. مطبخ مزایای زیادی دارد .یکی از این مزایا این است که غذاهایی که سرخ کردنی هستند چون به محیط چربی زیادی وارد میشود وکثیف شدن تمام وسایل حتمی است در مطبخ بهتر است درست شود.اگر در مطبخ غذا درست کنید خواهید دید آشپزخانه که در دید مهمان هاست کاملا تمیز میماند. این تمیز ماندن کمک میکند که کمتر نگران تمیزی اشپزخانه باشید حتی به شما اجازه میدهد که فرش دلخواهتان را انتخاب کنید.اگر مطبخ ندارید در انتخاب فرش آشپزخانه کمی دقت بیشتری کنید.

شستشوی فرش آشپزخانه

دلیلی که رنگ و طرح فرش آشپزخانه از معیارهای اصلی محسوب میشود این است که شستشوی فرش آشپزخانه تقریبا به این مورد بستگی دارد. البته تمیز بودن خود شخص نیز مهم است. اگر رنگ فرش آشپزخانه به گونه ای باشد که لکه ها و کثیفی ها را زیاد نشان ندهد ، میتوان در بازه زمانی طولانی تری فرش آشپزخانه را شست.اگر طرح فرش شلوغ نیز باشد ، باز هم بازه زمانی بیشتری طول میکشد تا فرش شسته شود . اما این نکته را در نظر بگیرید که شستشوی به موقع و تمیز نگهداشتن فرش به عمر فرش میافزاید. (مثلا فرض کنید که شیر روی فرش ریخته است ، در این حالت علاوه برلکه ایجاد شده ، فرش بوی خاصی نیز میدهد. بنابراین از بین بردن بوی شیر از فرش در اولویت قرار میگیرد.)

جنس فرش آشپزخانه 

یکی از معیارهای اصلی انتخاب فرش آشپزخانه، جنس فرش آشپزخانه است. شما میتوانید گبه ، گلیم ، فرش ماشینی ، موکت ، .... برای آشپزخانه بخرید. اما معیار قیمت اینجاست که تاثیر خود را میگذارد. اما از نظر شستشوی آسان وقیمت فرش گبه و گلیم گزینه بهتری برای آشپزخانه هستند. از طرفی مقاومت بالایی نیز دارند.

موکت یا فرش ؟

خرید موکت یا فرش بسته به نوع زندگی خود شما دارد. در مرحله اول به این بستگی دارد که  شما در چه خانه ای زندگی میکنید. خانه شما از نوع موزاییکی یا سرامیکی یا پارکت است.بنابراین در مرحله اول بسته به این است که شما در چه خانه ای با چه سبکی زندگی میکنید. اگر درخانه ای زندگی میکنید که کف آشپزخانه موزاییک است بنابراین یک تکه فرش  برای  خانه شما مناسب نیست. بهترین گزینه برای خانه شما موکت است. چون تمامی اشپزخانه فرش شود.فرش آشیزخانه

اما اگر خانه شما به سبک امروزی وجدید است که عموما خانه ها همه کف سرامیک هستند لازم نیست به طور کامل موکت کنید تنها کافی است که یک تکه فرش وسط اشپزخانه بیندازید.

اما اگر خانه شما امروزی تر است وکف ان از پارکت است به شما پیشنهاد میکنم که فرش بخرید. نظرات برخی افراد در مورد فرش بر روی پارکت این است که تمامی پارکت را فرش کنیم. یعنی مثل اشپزخانه های سرامیکی فقط یک تکه فرش وسط نیندازیم.

خب این نظرات شخصی است و هر کس میتواند طبق سلیقه خودش رفتار کند. البته معیارهای دیگری نیز وجود دارد.در ادامه در مورد ملاک های دیگر توضیح خواهیم داد.

مرحله خرید فرش آشپزخانه

در این مرحله دیگر انتخابتان را کرده اید .وبه سراغ روشهای خرید میرویم.

1)شما برای خرید میتوانید به فروشگاه های شهرتان مراجعه کنید .

2)خریدمستقیم از کارخانه انجام دهید

3)خرید اینترنتی

فرقی نمیکند که خرید اینترنتی گلیم فرش ماشینی باشد یا خرید اینترنتی فرش ماشینی به هر حال میتوانید هر دورا از طریق خرید اینترنتی انجام دهید.

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی