پاک کردن مو از روی فرش

حذف مو از فرش چگونه (پاک کردن موهای چسبیده به فرش )؟؟؟

یکی از مشکلاتی که بانوان آن را مطرح می‌کنند و برای آن راهکار می‌خواهند، چسبیدن مو ودر واقع جذب مو توسط فرش است. راهکارهایی وجود دارد که می‌توان به راحتی موهای جذب شده توسط فرش را جمع کرد. یکی از عوامل جذب مو توسط فرش را می‌توان به نامرغوب بودن جنس فرش عنوان کرد. به همین دلیل  در زمان خرید فرش ماشینی، لازم است تا بهترین فرش ماشینی را انتخاب کنید. تفاوتی ندارد که فرش ماشینی 700شانه باشد یا فرش ماشینی 1000شانه مهم این است که جنس فرش از آکریلیک باشد.

روش‌های زیادی برای جمع کردن مو از روی فرش وجود دارد که عبارتند از :

1)فرچه

در گذشته از فرچه‌های معمولی برای جمع کردن موهای فرش استفاده می‌کردند؛ اما استفاده از این فرچهها معایبی به همراه داشت. برای نمونه مدت زمان زیادی طول می‌کشید تا موها جمع آوری شود.

                                                                                                                                              جمع کردن مو با موگیر

2)جاروبرقی

یکی از روشهایی که برای جمع کردن مو استفاده میشود استفاده از جاروبرقی است. البته این روش روش خوبی است ولی بعد از جاروکشیدن لازم است تا لوله جاروبرقی وهمچنین قسمتی که روی فرش کشیده میشود ،هردو تمیز پاک شود.به دلیل الکتریسیته که ایجاد میشود مو ها به لوله یا همان دسته جاروبرقی میچسبند. مکش لازم برای کشیدن موها اخرین درجه است.

3)مایع نرم کننده پارچه

یک بطری اسپری تمیز و خالی را با مایع نرم کننده و آب پر کنید. این محلول از یک قسمت مایع و سه قسمت آب تشکیل شود. سپس با استفاده از اسپری محلول را روی فرش بریزید. اجازه دهید خشک شود و سپس جارو بکشید. 

4)موگیرهای آماده

موگیرهای آماده برای پاک کردن موهای روی فرش استفاده می‌شود.این موگیرها مخصوصا برای کسانی که در خانه حیوان نگه می‌دارند، مناسب است. مقاله حیوانات خانگی وخرید فرش ماشینی میتواند پاسخگوی سوالات شما باشد.

(موی حیوانات خانگی مخصوصا سگ وگربه)

5)اسفنج یا حوله مرطوب

استفاده از اسفنج یا حوله مرطوب می‌تواند کمک کند تا موهای فرش گرفته شود. اسفنج را خیس میکنیم. سپس روی فرش میکشیم در نتیجه موهای فرش را به خود میگیرد. سپس موها را از اسفنج جدا میکنیم واسفنج را اب کشیده وکنار میگذاریم.

                                                                                                                                           جمع کردن مو با حوله مرطوب

6)جارو شارژی

این جارو برای موهایی که برخی نقاط خانه ریخته شده است باید استفاده شود. این جارو یک وسیله ضروری در خانه نیست و تنها برای برخی نقاط فرش مورد استفاده قرار میگیرد.(کثیف شدن تیکه ای فرش) برخی از روشها برای پرزگیری فرش وجمع کردن مو از روی فرش به صورت مشترکی مورد استفاده قرار میگیرند.

..................................................................................

چرا فرش مو را جذب می‌کند ؟

کدام فرشها بیشتر مو را جذب می‌کنند؟

مهمترین عاملی که در جذب مو توسط فرش ماشینی مهم است ، جنس فرش ماشینی است.فرشهای آکریلیک مخصوصا هیت ست شده پرزدهی کمتری نسبت به سایر جنس ها دارند. در مورد مو نیزهمین گونه است. فرشهای  آکریلیک مو جذب نمیکند. سوال برایتان پیش میاید چرا؟ مو در صورتی جذب فرش میشود که الکتریسیته ایجاد شود. (به دلیل داشتن بار الکتریکی که فرشها دارد. در واقع تخیله بار الکتریکی باعث ایجاد برق گرفتگی میشود.)زمانی ایجاد میشود که الیاف فرش از جنس پلاستیک باشد. بنابراین اگر در نظر دارید که فرش خانه شما مو جذب نکند فرشهایی که الیاف آکریلیک دارند ومخصوصا آکریلیک هیت ست شده دارند خریداری کنید. 
اگر فرش آکریلیک در خانه داشته باشید در کنار آن موکت نیز داشته باشید مشاهده خواهید کرد که  مو به موکت ها میچسبد.

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی