اشتباهات رایج در خانه آرایی

اشتباهات رایج در خانه آرایی

همه‌ی ما دوست داریم خانه‌ای مرتب، زیبا و شیک داشته باشیم. برای داشتن چنین منزلی الزاما نیازی به خرید وسایط گران قیمت ندارید؛ چرا که می‌توانید با استفاده از روش‌های ساده، دکوراسیون داخلی منزل خود را به بهترین شکل ممکن و ایده آل بچینید. متاسفانه در بعضی از خانه‌ها شاهد اشتباهات رایج در دکوراسیون بوده‌ایم که زیبایی و جلوه آن را تا حد زیادی از بین برده است. در ادامه مقاله قصد داریم که شما را با انواع اشتباهات در چیدمان دکوراسیون آشنا کنیم.

چه کارهایی در دکوراسیون منزل نباید انجام داد؟

فرش‌هایی با ابعاد نامناسب

به طور کلی حذف فرش یا قالیچه از دکوراسیون منزل، یک اشتباه بزرگ است. اما اشتباه بزرگتر از آن، انتخاب فرش با ابعاد و اندازه‌های  نامناسب است. به عنوان مثال فرشی که زیر میز غذا خوری پهن می‌شود باید به اندازه‌ای باشد که وقتی صندلی‌ها به عقب کشیده می‌شوند، حتما دو پایه جلویی صندلی همچنان روی فرش قرار بگیرد. همچنین فرش قسمت نشیمن نیز باید از همه لحاظ تا نزدیکی پایه‌های جلویی مبل و کاناپه برسد.

جایگاه نامناسب تلویزیون

بهترین مکان برای تلویزیون، دیوار خالی اتاق است. از قرار دادن تلویزیون در مقابل یا نزدیک پنجره خودداری نمایید؛ زیرا هم برای بینایی شما ضرر دارد و هم موجب می‌شود تصاویر را واضح نبینید. میزان فاصله میان تلویزیون و مبل‌ها بستگی به ابعاد تلویزیون دارد.

چسباندن مبل به دیوار

این قانون برای اتاق‌ها و سالن‌های بزرگ کارایی دارد. اگر می‌توانید مبل‌ها را با فاصله از دیوار بچینید حتما این کار را انجام دهید؛ چرا که محیط خانه را بزرگتر و آرامش بخش‌تر نشان می‌دهد. چنانچه در سالن‌های بزرگ، مبلمان را به دیوارها بچسبانید بیشتر شبیه سالن رقص می‌شود تا سالن پذیرایی. برای جلوه و صمیمیت بیشتر مبلمان را به حالت گرد بچینید.

جایگاه قاب عکس‌ها

یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه، نصب قاب و تابلو روی دیوار با ارتفاع نامناسب می‌باشد. توجه داشته باشید که در هنگام نصب قاب و تابلو، مرکز قاب باید ملاک ارتفاع باشد نه لبه پایین قاب. در واقع قاب‌ها باید به گونه‌ای روی دیوار نصب شوند که بدون حرکت گردن و به راحتی دیده شوند. بهترین ارتفاع برای نصب قاب با فاصله 153 سانتیمتر از کف زمین است. چنانچه تعداد قاب عکس‌های تان زیاد است به جای اینکه هر کدام را به طور جداگانه در یک گوشه‌ای از سالن نصب کنید همه آنها را در یک مکان مشخص در کنار هم قرار دهید.

شلوغ کردن فضای راهروها

در خانه‌های امروزی، راهروها استفاده چندانی ندارند. در اکثر اوقات صاحب خانه با انداختن یک فرش بلند و قرار دادن یک کنسول آینه تمام سعی خود را برای زیبایی این قسمت از خانه می‌کند؛ اما مساله این است که نباید از پتانسیل‌های این قسمت از خانه قافل شد. اصلا در هیچ جایی از دنیا قانونی نیامده که نباید از فضای راهروها استفاده کرد. بنابراین تا جایی که می‌توانید از راهروها استفاده کنید اما با نظم و ترتیب.

کوتاه بودن پرده‌ها در محیط‌های کوچک

یک قانون برای نصب پرده‌ها وجود دارد؛ حتما پرده‌ها باید از قسمت بالای پنجره شروع شود و به اندازه ارتفاع پنجره‌ها پایین بیایند. این قانون ¬برای محیط‌های کوچک صدق نمی‌کند. معمولا برای اتاق‌های کوچک بهترین کار آویزان کردن پرده از سقف تا روی زمین با رنگهای ساده و خنثی بدون نقش ونگار می‌باشد.

بیش از حد ست کردن

بسیاری از افراد فکر میکنند که حتما باید همه وسایل خانه از یک رنگ و طرح باشد؛ در حالی که این تصور کاملا غلط است و خیلی زود تکراری و خسته کننده می‌شود.

استفاده زیاد از وسایل دکوری

یکی دیگر از عادت‌های بد ما ایرانی‌ها در زمان خرید جهیزیه یا ... تصورات قدیمی به داشتن بعضی از وسایلی که کاربردی ندارند اما اگر نباشد خیلی بی کلاس است.

نتیجه گیری

طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی هر خانه به سلیقه هر فرد بستگی دارد و هیچ باید و نبایدی در آن وجود ندارد. اما برای داشتن یک چیدمان درست و اصولی که خانه را به محیطی آرامش بخش تبدیل کنیم، بهتر است این نکات را رعایت کنید.

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی