کارخانه فرش کاشان

کارخانه فرش کاشان

با شنیدن واژه کارخانه  ،ماشینی های صنعتی ،کارگران زحمت کش ،یک سوله ی بزرگ برایمان در ذهن تداعی میشود. اما انچه که سبب میشود تا تصاویر بیشتر وحتی زیباتری را در ذهن تداعی کند این است که بعد از واژه کارخانه چه برزبان گفته میشود.تفاوت دارد که بگوییم کارخانه فرش یا کارخانه لنت ترمز .در شهر هایی مثل کاشان ، کارخانه فرش کاشان رونق بیشتری دارد تا سایر مشاغل صنعتی .

زمانی که واژه کارخانه فرش شنیده میشود فرشهای رنگارنگ با طرحهای زیبا ودستگاه های خاص بافندگی حتی ذهن به سمت کارخانه های نساجی وتولید الیاف نیز کشیده میشود.

کارخانه فرش محل کسب در آمد کارگران عزیزی است که از راه بافت فرش مخارج خانواده را تامین میکنند.

هم اکنون به دلیل پیشرفت علم وجایگاه صنعت فرش در جهان روز به روز دستگاه های جدیدتری ساخته میشود. این پیشرفت ها در کنار اینکه کمک رسان نیروی انسانی است اما برخی از این پیشرفت ها به ضرر نیروی انسانی تمام میشود. درست مانند همین زمان کنون که دستگاه های ساخته شده است که بعد از بافت فرش رفوگری نیز انجام میدهد. این یعنی یک کارگر کمتر مشغول به کار شود.

دستگاه ها و ماشینی آلات به مرور زمان جای انسانها را در مشاغل مختلف میگیرند ومحصول کاملا مصنوعی وبه طورکامل توسط دستگاه ها تولید میشود. ایا به نظرتان فرشی که با دست یک کارگر زحمت کش بافته شده است با فرشی که توسط دستگاه بافته شده است یکی است ؟

خب موضوع اصلی مبحث ما کارخانه فرش کاشان است. تراکم کارخانه ها زیاد است. اخیرا به دلیل این تراکم بالا، شهرک های بزرگ تولید فرش به سمت شهر آران وبیدگل کشیده شده است.کاشان قطب تولید فرش در منطقه است. به همین دلیل کارخانجات زیادی را درون خود جای داده است.البته در کنار اینکه کارخانه های تولید فرش در کاشان زیاد یافت میشود کارخانه های نساجی و بقیه کارهای مرتبط فرش بافی مثل رنگرزی الیاف نیز رونق یافته است.از دستگاه های بافت فرش ماشینی که در کارخانه از انها استفاده میشود میتوان به شونهر آلمان و واندیل و crx اشاره کرد.

خب از بین این کارخانه ها کدامین به تولید فرش باکیفیت و درجه یک پرداخته اند؟در کاشان چون فرش متولد شدۀ این شهر است تقریبا همه فرش باکیفیت تولید میکنند. اما خب این وسط برخی از نام کاشان سوء استفاده میکنند وفرشهای تقلبی را به جای فرش ماشینی اصل به مشتری میفروشند اما این تمام ماجرا نیست. برخی در پی کسب سود بیشتر کم کاری انجام میدهند. این کم کاری در هر بخشی میتواند اتفاق بیافتد.  بنابراین به هنگام خرید فرش ماشینی حتما دقت کنید که فرش اصل بخرید که فرش تقلبی چیزی جز بیمار کردن شما ندارد. گول قیمت پایین برخی فروشگاه ها را نخورید. هر چند که این فروشگاه ها صاحب تبلیغات مختلف باشند.

خودتان قضاوت کنید که صاحب کارخانه الیاف اصل وبا کیفیت را باقیمت متوسط روبه بالایی تهیه میکند همچنین کارگرانی وجود دارند که در کارخانه کار میکنند که حقوق ودستمزد لازم دارند خب به نظرتان قیمت تمام شده فرش چقدر باید باشد ؟ سایر هزینه ها مثل عوارض ومالیات وقبوض ماهانه و..را به ان بیافزاید.

راهکارهای تشخیص فرش ماشینی اصل از تقلبی را در مقاله  فرش ماشینی درجه یک میتوانید مطالعه کنید.

برندهایی که مدام در حال تبلیغ در رسانه های مختلف هستند به شما نمیگوید اصل است یا فرع ،فقط مواردی را برای تبلیغ خودشان در نظر میگیرند وهمین کافی است تا عده ای بدون آگاهی از کارهای این اشخاص خرید خود را از این فروشگاه ها انجام دهند. دلیل بعدی خرید نکردن از این فروشگاه های برند و خریدکردن از کارخانه تولید کننده فرش این است که کارخانه به دلیل تولید عمده وکاهش برخی هزینه ها قیمت بامشتری مناسب حساب میکند این در حالی است که همین فرش را در فروشگاه های صاحب تبلیغ با قیمت بالاتری به شما فروخته میشود.

 

کلام اخر

پیشنهادم این است که خرید مستقیم فرش از کارخانه انجام دهید. مزایای زیادی دارد .برای کسب اگاهی کامل از این مزایا به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

 

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی