چیدمان دکوراسیون مناسب با فرش فیروزه‌ای

چیدمان دکوراسیون مناسب با فرش فیروزه‌ای

رنگ فیروزه‌ای، جزو رنگ‌های سرد به شمار می‌رود و همچنین از جمله رنگ‌های بسیار زیبا، پر زرق و برق است. فرش فیروزه‌ای جزء فرش‌های پر فروش بازار ایران است که افراد زیادی را در مدتی کوتاه به خود علاقمند کرده است. برای ست کردن دکوراسیون خانه با فرش فیروزه‌ای باید نکات زیادی را در نظر بگیرید که در ادامه مقاله به شرح آن می‌پردازیم.

روانشناسی رنگ فیروزه‌ای

تقریبا می‌توان با قاطعیت گفت، که رنگ فیروزه‌ای با تمام طیف‌های رنگی قابل ترکیب است و دکوراسیون جذاب و زیبایی را به وجود می‌آورد. طبق مباحث روانشناسی، رنگ فیروزه‌ای نمادی از ایجاد ارتباط قوی بین احساسات قلبی و لفظی است. همچنین به فضای خانه شادی می‌بخشد و در کل به عنوان رنگ التیام بخش شناخته می‌شود.

اهمیت ست کردن رنگ فرش با مبل

فرش، مبل و پرده، سه اجزای اصلی دکوراسیون خانه هستند؛که انتخاب درست آن‌ها از لحاظ طرح و رنگ از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. هماهنگی و تناسب میان وسایل منزل سبب ایجاد آرامش روحی در فضا شده و همچنین زیبایی خانه را دو چندان می‌کند. با افزایش روزانه قیمت‌ها، تعویض زود به زود وسایل امکان پذیر نمی‌باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از خرید فرش و مبل با اصول ست کردن آشنا شده و سپس اقدام به خرید نمایید.

آموزش ست کردن فرش فیروزه‌ای با مبلمان

رنگ فیروزه‌ای، سرد است چنانچه اگر تمام اجزای خانه را با رنگ‌های سرد طراحی کنید یک حالت سرد و خشکی به وجود می‌آورد. بنابراین توصیه می‌شود در کنار رنگ‌های سرد از رنگ‌های گرم مانند رنگ قرمز، زرشکی، کرم و نارنجی استفاده کنید تا همدیگر را خنثی کنند.

فرش فیروزه‌ای با مبل سرمه‌ای

فرش فیروزه‌ای با مبلمان سرمه‌ای جلوه زیبایی را به محیط می‌بخشد زیرا از یک تناژ رنگی اما از دو رنگ گرم و سرد تشکیل می‌شود. چنانچه اگر پارچه مبل از جنس مخمل به رنگ سرمه‌ای باشد زیبایی فضای خانه دو برابر خواهد شد. بعضی اوقات برای شلوغ نشان دادن فضای خانه می‌توانید پارچه مبل را به رنگ سرمه‌ای با طرح و نقش فیروزه‌ای و بلعکس انتخاب کنید. حتی می‌توانید از این ترکیب در رنگ پرده‌ها هم استفاده کنید اما بهتر است رنگ سفید نیز به این ترکیب اضافه شود.

فرش فیروزه‌ای با مبل زرشکی

زرشکی رنگ گرم که با رنگ فیروزه‌ای در تضاد است. برای کامل کردن دکوراسیون خانه بهتر است پرده‌ها را از ترکیب زرشکی و فیروزه‌ای به نحوی که میزان رنگ فیروزه‌‌ای بیشتر از زرشکی باشد استفاده شود.

فرش فیروزه‌ای با مبل نارنجی

نارنجی، رنگ گرم است. دو رنگ فیروزه‌ای و نارنجی ترکیبی زیبا و جالب است که یادآور آبی دریا و غروب دریا را برای انسان است به همین خاطر دل انگیز و آرامش بخش است. نارنجی شاید کمی رنگ جیغ به نظر بیاید اما با ترکیب رنگ‌های کرم و سفید بی نظیر است؛ برای نمونه می‌توانید پرده سفید با طرح و نقش نارنجی و فیروزه‌ای دیزاین کنید. اگر دوست ندارید که تمام مبل به رنگ نارنجی باشد می‌توانید پارچه را به رنگ کرم با گل‌های نارنجی یا فیروزه‌ای انتخاب کنید.

فرش فیروزه‌ای با مبل سفید

رنگ سفید، رنگی خاص و زیبا که مورد پسند اکثر افراد می‌باشد. به کار بردن از رنگ سفید در منزل، فضا را بزرگ و آرام جلوه می‌دهد. رنگ سفید با تمام رنگ‌ها قابل ترکیب است و یکی از مزیت‌های که دارد خنثی بودن آن است. استفاده از مبلمان سفید با کوسن‌های نارنجی و فیروزه‌ای و پرده‌هایی با حریر سفید و لایه‌های فیروزه‌ای، بهترین طرح برای ترکیب با فرش‌های فیروزه‌ای می‌باشد.

فرش فیروزه‌ای با مبل قهوه‌ای یا شکلاتی

رنگ شکلاتی، قهوه‌ای و نسکافه‌ای از دیگر رنگ‌های گرم هستند که بیشترین متقاضی را نسبت به دیگر رنگ‌ها دارند. مزایای این رنگ‌ها علاوه بر زیبایی که دارند کثیفی‌ها را برخلاف رنگ‌های سفید و کرم نشان نمی‌دهد و به راحتی با رنگ‌های فیروزه‌ای و سفید قابل ترکیب است. فرش فیروزه‌ای را بهتر است با مبلمان شکلاتی با کوسن‌های فیروزه‌ای و نارنجی ست کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی