چیدمان دکوراسیون مناسب با فرش سرمه‌ای

چیدمان دکوراسیون مناسب با فرش سرمه‌ای

فرش، یکی از عناصر موثر در طراحی دکوراسیون منزل است. هم چنین فرش، یک نوع کالای لوکس و جذاب محسوب می‌شود که با انتخاب صحیح آن می‌توان جلوه و زیبایی خانه را چند برابر کرد. از آن جایی که فرش مساحت زیادی از کف را می‌پوشاند بدون شک در نگاه اول می‌تواند تصویری از فضای خانه را در ذهن بیننده حک کند.

اغلب افراد آگاهی زیادی در مورد اهمیت و نقش موثر فرش در دکوراسیون منزل ندارند و خرید فرش را به آخرین مرحله موکول می‌کنند، در حالی که هماهنگ کردن رنگ فرش با مبلمان و پرده کار دشواری است. بنابراین بهتر است ابتدا فرش یا کف پوش خریداری شود سپس بر اساس رنگ فرش، مبلمان و دیگر وسایل منزل انتخاب شوند. البته در زمان خرید فرش، نباید تنها به رنگ فرش توجه کنید بلکه باید پارامترهای دیگری از قبیل ابعاد فرش، تراکم و ضخامت فرش و سبک دکوراسیون مد نظر قرار بگیرد. در ادامه مقاله با اصول چیدمان رنگ فرش متناسب با دکوراسیون آشنا خواهیم شد.

ویژگی‌های فرش

1. طرح فرش تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل دارد؛ بدین معنی که اگر طرح فرش شما ریز و شلوغ باشد، برای بهتر دیده‌ شدن فضای خانه، بهتر است دیگر وسایل را به رنگ‌های روشن و خلوت انتخاب شوند.

2. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برای چیدمان دکوراسیون متناسب با فرش، رنگ‌های ترکیبی موجود در فرش است. به عنوان مثال اگر رنگ کرم در فرش موجود است، می‌توانید پرده و مبلمان به رنگ کرم انتخاب کنید.

فرش سرمه‌ای

سرمه‌ای، رنگی لوکس و قاطعانه است که به بیننده حس اصالت و اقتدار را القا می‌کند. رنگ سرمه‌ای از انواع رنگهای پرطرفدار است که می‌توان به راحتی با دیگر رنگ‌ها برای چیدمان دکوراسیون منزل، ترکیب کرد. از فرش‌هایی به رنگ سرمه‌ای بیشتر در سبک مدرن و کلاسیک استفاده می‌شود.

فرش‌ سرمه‌ای با چه رنگ‌هایی ترکیب می‌شود؟

فرش سرمه‌ای، ترکیبی از رنگ آبی و سیاه است که جزو رنگ‌های تیره محسوب می‌‌شود. رنگ سرمه‌ای قابل ترکیب با بسیاری از رنگ‌هاست. به عنوان مثال ترکیب رنگ سرمه‌ای با سفید، حس آرامش به فضای می‌بخشد.

سرمه‌ای و سفید

          

رنگ سرمه‌ای برای اکثر سبک‌های دکوراسیون مناسب می‌باشد. بعضی از افراد به رنگ‌های تیره علاقه زیادی دارند، اما رنگ‌های تیره بعد از مدتی سبب دل زدگی افراد می‌شود و هم چنین فضای خانه را کوچک و تاریک نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است در کنار رنگ‌های تیره، از  وسایلی مانند پرده، مبلمان و آباژور به رنگ‌ و سفید استفاده شوند.

سرمه‌ای و قرمز

 

در اکثر سبک‌های کلاسیک از رنگ‌های قرمز یا زرشکی و سرمه‌ای استفاده می‌شود. رنگ قرمز سبب بهتر دیده شدن فضای خانه می‌شود. بهتر است مبلمان را به رنگ قرمز و کوسن‌ها را به رنگ سرمه‌ای انتخاب کنید.

 

 

سرمه‌ای و خاکستری

ترکیب رنگ سرمه‌ای و خاکستری، یک سبک مدرن است که برای محیط‌های بزرگ و دلباز مناسب می‌باشد. پیشنهاد می‌شود در کنار ترکیب سرمه‌ای و خاکستری از رنگ سفید نیز استفاده شود.

 

 

سرمه‌ای و زرد (لیمویی)

رنگ سرمه‌ای، رنگی سرد و بی روح است، که جهت گرمی بخشیدن به محیط خانه می‌توان از رنگ زرد استفاده کرد. از رنگ زرد، هر چه کمتر در فضا استفاده شود بیشتر به چشم می‌آید. بنابراین در استفاده از رنگ زرد خسیس باشید.

 

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی