پاک کردن لکه چسب از روی فرش

پاک کردن لکه چسب از روی فرش

در بسیاری از مواقع ممکن است لکه‌هایی روی فرش ایجاد شوند که زیبایی و جلوه فرش را مخدوش می‌کند. معمولا لکه‌ها به دو دسته لکه‌های سخت و لکه‌های آسان تقسیم می‌شوند. لکه‌های آسان به لکه‌هایی گفته می‌شود که به ساده‌ترین روش ممکن از روی فرش پاک می‌شوند؛ مانند لکه ماست و شیر که با استفاده از دستمالی مرطوب از بین می‌روند. اما لکه‌های سخت انواع گوناگونی دارند مانند لکه قهوه، لکه شمع و غیره که هر کدام با دستورالعمل‌های متفاوتی براساس نوع لکه از روی فرش پاک می‌شوند. همچنین لکه چسب که یکی از انواع لکه‌های سرسخت بوده که در گذشته از روش‌های آسیب پذیر و اشتباه برای پاک کردن از روی فرش استفاده میشد. یکی از انواع روش‌های منسوخ، قیچی کردن لکه چسب از روی فرش بود که سبب ایجاد کچلی در فرش میشد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع راه حل‌های درست و دقیق برای پاک کردن لکه چسب از روی فرش آشنا کنیم؛ پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

پاک کردن لکه چسب مایع از روی فرش

به طور کلی برای پاک کردن هر گونه لکه، الخصوص لکه چسب باید سریع اقدام کرد. برای از بین بردن لکه چسب ابتدا با پارچه‌ی نخی مقدار اضافی چسب را از روی فرش بردارید؛ این عمل را چندین بار تکرار کنید تا چسب کامل جذب پارچه شود. چنانچه چسب روی فرش خشک شد ابتدا با سشوار یا بخار اتو، چسب را گرم کرده سپس با پارچه‌ای تمیز لکه‌های چسب را از روی فرش پاک کنید.

پاک کردن لکه چسب سلولزی از روی فرش

چسب‌های سلولزی به چسب‌هایی گفته می‌شوند که به صورت نوار چسب تهیه می‌شوند. بیشتر اوقات از چسب‌های سلولزی در قالیشویی‌ها برای بسته بندی نهایی استفاده می‌شود که گاهی چسب به لبه‌های فرش رسیده و چسب آن ماندگار می‌شود. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید؛ باید در ابتدا محل لکه را با آب جوش مرطوب کنید و سپس با پارچه تمیزی آغشته به آب و سرکه روی لکه قرار دهید. این عمل را چندین بار تکرار کنید تا اثری از لکه باقی نماند.

پاک کردن لکه چسب آکواریوم از روی فرش

چنانچه روی فرش شما چسب آکواریوم ریخته و خشک شده، بهتر است از روش زیر برای از بین بردن آن استفاده نمایید. ابتدا پنبه‌ای آغشته به سرکه را مدتی روی لکه قرار دهید تا کاملا لکه مرطوب شود. سپس لکه را با پارچه‌ای تمیز پاک کنید؛ این عمل را چندین بار تکرار کنید تا لکه کاملا از روی فرش حذف شود.

پاک کردن لکه چسب دوقلو از روی فرش

بهترین راه حل برای پاک کردن چسب دو قلو از روی فرش، استون می‌باشد. بدین صورت که چندین قطره از استون را روی لکه چسب بریزید و با احتیاط چسب را از روی فرش پاک کنید؛ البته قبل از استفاده استون، الیاف به کاررفته در فرش خود بشناسید تا مبادا به آن آسیب بزنید. به منظور پیشگیری از آسیب به فرش ابتدا استون را در قسمتی از فرش که در دید نیست تست کنید.

پاک کردن لکه چسب یک دو سه از روی فرش

به منظور پاک کردن لکه چسب یک دو سه می‌توان از روش پاک کردن چسب دو قلو استفاده نمود با این تفاوت که این چسب به طور کامل مثل چسب دو قلو از ریشه‌‌های فرش جدا نمی‌شود و علت آن تفاوت متریال‌های موجود در آن‌هاست که در فرش یک دو سه قدرت چسبندگی بالاتر است؛ بنابراین در ادامه لکه برداری آب گرم را روی لکه ریخته سپس به آرامی چسب را با چاقو میتراشید. توجه کنید که در هنگام پاک کردن لکه با چاقو به فرش آسیبی وارد نشود. همچنین در هنگام استفاده از استون مراقب باشید تا موجب تغییر رنگ فرش نشود.

پاک کردن لکه چسب حرارتی

برای پاک کردن لکه چسب حرارتی باید پارچه نخی را روی محل لکه بگذارید و سپس اتو کنید تا چسب به خوبی جذب پارچه شود. استفاده از پارچه نخی ضروریست چرا که مانع سوختگی فرش و آسیب به خاب فرش می‌شود.

 

 

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی