نحوه شستن فرش‌های فانتزی

نحوه شستن فرش‌های فانتزی

با تغییر روش‌ زندگی امروزی و چیدمان دکوراسیون منازل به سبک مدرن، موجب شده است که کمتر افرادی تمام منزل خود را فرش کنند. امروزه کف بیشتر منازل از سرامیک، کاشی و سنگ است به همین خاطر باعث شده است که خانواده‌ها فرش‌های فانتزی را جایگزین فرش‌های معمولی کنند و دکوراسیون منزل را به سبک مدرن بچینند.

شایان ذکر است زمانی که تقاضای بازار برای خرید فرش‌های فانتزی افزایش یافت موجب شد که فرش‌های تقلبی و چینی وارد بازار فرش شوند؛ به همین خاطر یافتن فروشگاه یا نمایندگی معتبر برای خرید فرش‌های با کیفیت و اصل کار دشواری بود. فرش‌های تقلبی و بی کیفیت در زمان اولین شستشو یا با چند بار جارو کردن، شکل کلی خود را از دست می‌دهند.

اما به طور کلی هدف ما از نوشتن این مقاله، آشنایی با فرش‌های فانتزی و نحوه شستن آن است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا پاک کردن فرش‌های فانتزی با دیگر فرش‌ها تفاوت دارد؟

اما به طور کلی در این بخش قصد داریم نحوه ی شستشوی این مدل فرش ها را شرح دهیم؛ چرا که معمولا برای بیشتر افراد این سوال مطرح میشود که آیا نحوه شستن فرش فانتزی با فرش ماشینی معمولی تفاوت دارد؟ چه نکاتی را رعایت کنیم تا فرش فانتزی بعد از گذشت سال ها هنوز هم دوام و کارایی خود را داشته باشد؟ برای دریافت جواب به این سوال در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

طرز صحیح شستشوی فرش‌ فانتزی

فرش‌های فانتزی از جنس و ساختار ظریفی تشکیل شده‌اند و نسبت به دیگر فرش‌ها مانند فرش ماشینی ۷۰۰ شانه یا حتی فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه هم حساس‌تر است؛ پس در هنگام جارو کردن فرش‌های فانتزی، باید با احتیاط و آرامش عمل کنید. ابعاد و اندازه فرش‌های فانتزی نسبت به بقیه فرش‌ها کوچک‌تر است، بنابراین شستن آن‌ها کار سختی نیست.
می‌توانید در زمان شستن این گونه فرش‌ها از ( سرکه، آب، جوش شیرین ) استفاده کنید. بدین صورت که:

۱. ابتدا با کمک جاروبرقی، گرد و غبار موجود در فرش را جمع آوری کنید. از تکاندن بیش از اندازه فرش خودداری شود، ممکن است به الیاف فرش آسیب برسد‌.

۲. در مرحله دوم، نوبت لکه گیری فرش است. برای از بین بردن لکه‌های روی فرش، بهتر است از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید. سپس با کمک فرچه تمام قسمت‌های فرش را بسابید تا اثری از لکه باقی نماند.

۳. در مرحله سوم، نوبت آبکشی فرش است. برای خارج کردن سرکه و جوش شیرین از فرش، بهتر است مقداری آب ولرم روی فرش بریزید و با فرچه فرش را بشورید. در آخر فرش در هوای آزاد بگذارید تا زود خشک شود.

اهمیت نحوه شستن فرش‌های فانتزی

  • نوع بافت فرش‌های فانتزی، خاص و متفاوت است و زیبایی خانه را دو برابر می‌کند؛ بنابراین آسیب دیدن تار و پود این فرش‌ها، زیبایی کلی خانه را از بین می‌رود.
  • فرش‌های فانتزی از الیاف مصنوعی بافته شده‌اند، بنابراین از مقاومت و دوام پایینی برخوردارند.

 
نکات ضروری در زمان خرید فرش فانتزی

۱. در زمان خرید فرش‌های فانتزی، حتما نوع و جنس و نحوه شستن فرش را از فروشنده یا تولیدکننده بپرسید.

۲. فرش را از لحاظ پارگی و پوسیدگی و لکه قبل از خرید بررسی کنید.

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی