نحوه انتخاب فرش وپرده برای خانه خود

 نحوه انتخاب فرش وپرده برای خانه خود

هنگامی که فرش(فرش نقش مهمی ایفا میکند ، تفاوتی ندارد فرش ماشینی 1200شانه باشد  یا فرش دست بافت ویا .....) متناسب با پرده انتخاب میکنید با تغییر یک نقطه به راحتی کل فضا تغییر میکند ،به عبارت دیگر ؛اگر نتوانید فرش و پرده متناسب انتخاب کنید ؛فضای خانه جذابیت کافی نخواهد داشت.بنابراین شما باید فرش و پرده را متناسب انتخاب کنید تا دکوراسیون داخلی خانه شما تکمیل باشد . انتخاب فرش و پرده متناسب، نیازمند رعایت برخی نکات است . انتخاب فرش و پرده متناسب یکی از روشهای تغییر در چیدمان یا اصطلاحا ایجاد تنوع در خانه است. در ادامه این مبحث را به طور کامل مورد بررسی قرار میدهیم.

برای ایجاد تغییر در خانه دو راهکار وجود دارد ؛

1)راهکار اول این است که نوسازی و تغییر در ساختمان اتاقها صورت بگیرد. (بنایی )که این تغییرات مستلزم صرف هزینه های زیادی است.

2)راهکار دوم این است که تغییرات در چیدمان (تغییر یا افزودن وسایل جدید به خانه ) که این مورد نیز مستلزم هزینه هایی است اما در قیاس با راهکار قبلی از هزینه کمتری برخوردار است.راهکار دوم تغییر و تنوع در خانه را توصیف میکنیم. از جمله وسایل خانه که میتواند تغییرات اساسی در خانه ایجاد کند تعویض فرش یا پرده و یا انتخاب فرش متناسب با پرده ( انتخاب پرده متناسب با فرش ) است.

**انتخاب فرش (فرش ماشینی یا دست بافت) قبل از اینکه وارد مبحث انتخاب فرش شویم لازم است تا این سوال مطرح شود که شما در کدام دو دسته زیر قرار دارید :

1)دسته اول ؛کسانی که فرش را ابتدا تهیه میکنند وسپس متناسب با فرش ، پرده تهیه میکنند.

2)دسته دوم ؛کسانی که ابتدا پرده تهیه میکنند وسپس به سراغ خرید فرش میروند. (ممکن است قصد تغییر فرش را داشته باشند و همچنین بخواهند از پرده های قبلی خانه استفاده کنند.) حال این سوال مطرح میشود که چگونه فرش مناسب خانه خود را تهیه کنید؟؟ پاسخ سوالات زیر میتواند شما را در انتخاب فرش مناسب خانه تان یاری کند.

-آیا خانه شما نور کافی دارد ؟-متراژ خانه شما چقدر است ؟

-خانه شما در معرض گرد و غبار است ؟

-تمایل به خرید فرشهای فانتزی دارید یا دست بافت ؟......و دیگر سوالات اگر خانه شما نور کافی ندارد؛ متراژ خانه شما کوچک است ؛ لازم است برای خانه خود به سراغ انتخاب فرشهایی با رنگ روشن بروید ؛ که هم نور خانه را تنظیم میکند و هم خانه شما را بزرگر نشان میدهد. اگر خانه شما در معرض گرد وخاک است ؛ طرحهای تودرتو را انتخاب کنید.به همین ترتیب بررسی موارد مختلف میتواند شما را در راستای انتخاب فرش یاری کند. بعد از مرحله انتخاب فرش نوبت به انتخاب پرده متناسب میرسد. (البته ما بر طبق افرادی که در دسته اول هستند بررسی انجام دادیم )

**انتخاب پرده هدف شما از انتخاب پرده چیست؟

انتخاب پرده مستلزم این است که بدانید هدف شما از انتخاب پرده چیست،میخواهید جنبه زینتی داشته باشد ، برای جلوگیری از ورود نور به خانه میخواهید از ان استفاده کنید ؛هدف خنک کردن یا گرم کردن اتاق است ؛یا سایر موارد. مهم است که بدانید هدف انتخاب پرده چیست؟

برای اینکه بتوانید به راحتی به این موضوع پاسخ دهید ؛ لازم است تا لیستی از عملکرد ان بنویسید.

-اگر میخواهید از پرده با هدف تزیین خانه استفاده کنید ؛به سراغ پرده هایی بروید که پرده محکم باشد وهمچنین نور بیشتری به اتاق های خانه وارد شود.

-اگر پرده ای میخواهید که علاوه بر تزیین خانه ،پرده ها برای تهویه نیز مناسب باشند ،علاوه زیبایی بخشی به خانه ،نسیم را به خانه وارد میکنند، در نتیجه به جلوگیری از ایجاد رطوبت در دیوار ها کمک میکنند.

-اگر هدف از زدن پرده ایجاد حریم خصوصی مانند اتاق خواب های خود داشته باشید، پرده هایی با پارچه های سنگین انتخاب کنید.

- اگر هدفتان از زدن پرده این است که عایق کاری انجام دهید ،در زمستان اجازه ورود به سرما داده نمیشود ،از طرف دیگر در تابستان نیز اجازه ورود گرما را به داخل اتاق نمیدهد؛ درنتیجه انتخاب این پرده در مصرف انرژی صرفه جویی میکند.

آیا باید فرش و پرده در تطابق کامل با هم قرار بگیرند ؟

-پالت رنگی دلخواه خود را انتخاب کنید.

-رنگ مورد علاقه تان چیست ؟ -رنگ های درون فرش را به خوبی بررسی کنید. اگر رنگ غالب دارد ، رنگ غالب فرش را بیشتر مورد توجه قرار دهید.

-فرش با طرح اصیل انتخاب میکنید ؟ اگر فرش با طرح اصیل انتخاب کرده اید ، پرده های خانه نیز با طرح اصیل انتخاب کنید.اما اگر فرش با طرح فانتزی انتخاب کردید،پرده را نیز فانتزی انتخاب کنید.

انتخاب فرش و پرده متناسب میتواند خانه را متفاوت جلوه دهد. از ایده های کم هزینه برای جذاب کردن محیط خانه استفاده کنید. 


 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی