فرش مناسب آشپزخانه

فرش مناسب آشپزخانه

گاهی اوقات خیلی از شما عزیزان در مورد فرش مناسب برای آشپزخانه سوال می‌کنید و ما فرشی مناسب دکوراسیون را به شما معرفی می‌کنیم که در واقع جنبه تزیینی دارد. چه چیزی موجب می‌شود که احساس نیاز به فرش یا موکت در آشپزخانه خود بکنید؟ بیایید کمی تخصصی‌تر به این موضوع نگاه کنیم! اغلب اوقات مشکل از کفپوش است. برای برای پیدا کردن پاسخ سوالاتتان در این زمینه با ما همراه باشید.
کفپوش اکثر آشپزخانه‌ها در ایران از سنگ و کاشی پوشیده شده است. آشپزخانه، مکانی است که بانوان زمان زیادی را سرپا سپری می‌کنند. پخت و پز غذا مدت زمان زیادی را می‌برد که موجب آسیب به پاها و مکر می‌شود که با مرور زمان بدن احساس ضعف و خستگی می‌کند. پهن کردن فرش روی کف پوش‌ از فشار زیاد به پاها و کمر جلوگیری می‌کند.

حالا که تصمیم داریم حتما فرشی را برای کف آشپزخانه خود فارغ از هر نوع کفپوش که دارد داشته باشیم، بهتر است بدانیم که معضلات استفاده از فرش در آشپزخانه چیست تا فرشی مناسب برای این مکان از خانه در نظربگیریم تا به مشکلات کمتری برخورد کنیم. آشپزخانه مکانی است که به دلیل آشپزی و پخت و پزهای مکرر، دارای رطوبت زیادی می‌باشد. همچنین همین پخ و پز ممکن است سبب بی نظمی و آلودگی در محیط و کف آشپزخانه شود. مانند شکسته شدن تخم مرغ روی فرش، ریختن روغن و خالی شدن ظرف مربا و عسل. در نتیجه باید فرش آشپزخانه به گونه‌ای انتخاب شود که در صورت بروز هر گونه مشکل چندان دردسر آفرین نباشد.
همان طور ک قبلا گفتیم فرش به دلایل مختلف ممکن است نیاز به شستشو پیدا کند. بنابراین بهتر است در هنگام خرید فرش آشپزخانه خود به فکر انتخاب فرش ماشینی باشید چرا که شستن فرش‌های دستبافت سخت و دشوار است. در زمان انتخاب فرش آشپزخانه، دقت کنید که الیاف فرش حتما از پولیستر و نایلون باشد؛ چرا که این الیاف رطوبت کمتری را به خود جذب می‌کند و رنگ دهی ندارد. همچنین فرش سبک و کم وزن انتخاب کنید تا در زمان حمل و نقل برای شستن فرش راحت‌تر انجام شود.
یکی دیگر از خصوصیاتی که باید در انتخاب فرش آشپزخانه درنظر بگیرید، پرزهای کوتاه فرش است. چرا که نظافت فرش‌های پرز بلند الخصوص در محیط آشپزخانه که امکان دارد در طول روز حجم زیادی از ذرات خوراکی روی زمین بریزد کار آسانی نیست. جنس فرش آشپزخانه را به نوعی انتخاب کنید تا به راحتی از روی کف پوش لیز نخورد و جمع نشود. با این اوصاف به نظر گلیم فرش‌ انتخاب مناسبی برای محیط آشپزخانه می‌باشد.

قیمت فرش آشپزخانه

در زمان خرید فرش برای محیط آشپزخانه باید حتما به قیمت آن توجه نماییم. با وجود این که استهلاک فرش در اثر شستشوی زیاد است و ملزم به تعویض آن در مدت زمان کوتاه می‌باشد؛ بهتر است فرش ارزانتری در نظر بگیریم. همچنین محیط آشپزخانه ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری مثل سوختگی یا پارگی وارد کند. بنابراین باز هم گلیم فرش و جاجیم در انتخاب فرش اولویت دارند.

انتخاب فرش یا موکت برای آشپزخانه

در مطالب قبلی در مورد فرش و گلیم نکات زیادی را ذکر کردیم؛ اما در این میان جای موکت مخصوص آشپزخانه خالی ماند. یکی از پیشنهادهای مناسب برای پوشش کف آشپزخانه موکت‌هایی است که به تازگی با طرح‌های متنوع وارد بازار شده‌اند. موکت با پرزهای کوتاه، به هیچ عنوان روی کف پوش سرامیک حرکت نمی‌کنند و به واسطه وزن کمی که دارند حمل ونقل آن دشوار نیست. مزیت دیگر موکت‌ها نسبت به فرش و گلیم، قیمت مناسب آن است. به طوری که می‌توان در مدت زمان کوتاه موکت‌ جدیدی با طرح متنوع و مناسب برای محیط آشپزخانه خریداری کرد.

انتخاب رنگ فرش مناسب برای آشپزخانه

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در هنگام خرید فرش برای آشپزخانه در نظر بگیرید؛ رنگ فرش است. در نظر داشته باشید که آشپزخانه محیطی پر رفت  و آمد، بیش از حد معمول دچار کثیفی و آسیب می‌شوند. اگر رنگ فرش روشن باشد ممکن است با شوینده‌های مختلف هم نتوان از شر لکه‌های باقی مانده خلاص شد. اما در صورت تیره بودن رنگ فرش آشپزخانه نیاز نیست تا زمان شستن فرش دیدن لکه فرش را تحمل کنید. چنانچه اندازه محیط آشپزخانه کوچک باشد و بخواهید با رنگ فرش روشن فضا را بازتر جلوه دهید یا رنگ‌های تیره به رنگ دکور آشپزخانه شما هماهنگ نیست می‌توان از فرش‌های روشن با نقش و نگار های زیاد کمک بگیرید.

 

 

 

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی