فرش ماشینی  ضد حساسیت

فرش ماشینی ضد حساسیت

آلرژی داشتن به فرش یکی از مواردی است که افراد در هنگام خرید فرش ماشینی به آن توجهی ندارند. در هنگام خرید فرش انچه که مهم است انتخاب فرش ماشینی با کیفیت است که از الیاف مرغوب تهیه شده است ،همچنین شانه و تراکم نیز نقشی در پرزدهی فرش ایفا میکنند. بنابراین پیشنهاد میکنیم فرش ماشنیی 1200شانه یا فرش ماشینی 1000شانه بخرید. ممکن است که برای اغلب مردم به دلیل بی توجهی به هنگام خرید ،مشکلی ایجاد نشود، اما کسانی که دچار آلرژی هستند یا دچار آسم هستند ، باید بیشتر به این مورد دقت کنند. برخی افراد به صورت مداوم دچار سرفه ، عطسه ، آبریزش بینی ، سرخی چشم هستند. این موارد از جمله مواردی است که نشان میدهد احتمالا شما به فرش خانه حساسیت دارید.این آلرژی ها منشاهای مختلفی دارد :گرد و غبار ، غذای حیوانات خانگی که در فرش باقی مانده است و بعدا میکروبهای ان وارد هوا میشود ، گرده گیاهان . 

انواع آلرژی ها و راه حلهای انها 

آلرژی گرد و غبار

 گرد و غبار احتمالا علت اصلی آلرژِی در فرش هستند. ذرات گرد و غبار در فرش به دام می افتد که همین سبب آلرژی میشود. بهترین راه حل برای این نوع حساسیت ، تمیز کردن منظم و مداوم فرشهاست. کشیدن جارو برقی به طور منظم راهکار این نوع آلرژی است.

آلرژی به گرده

گرده محرک شایع آلرژی فصلی است. با ورود به بینی و گلو حساسیت ایجاد میکنند.بسته نگه داشتن پنجره های خانه از ورود گرده به خانه جلوگیری میکند. از سیستم های تهویه در خانه استفاده کنید و به طور مرتب فرشها را جارو بکشید. 

آلرژی ایجاد شده توسط حیوانات خانگی

ریختن غذای حیوانات در بین الیاف و ایجادمیکروب و ادارار یا مدفوع کردن در خانه و... میتواند از جمله مواردی باشد که حیوانات در خانه آلرژی ایجاد کرده اند. دور نگهداشتن حیوانات خانگی از فرش و مبلمان و یا محدود کردن انها به مناطق خاصی از خانه و جارو کشیدن میتواند از این آلرژی در خانه جلوگیری کند. 

آلرژی به جنس پد های زیر فرش 

گاهی اوقات ازاین واقعیت غافل میشوند که لاتکس میتواند باعث ایجاد واکنش ههای آلرژیک شود.معمولا برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک از پدهای لاتکس استفاده میشود که ممکن است در افراد حساسیت ایجاد کند.

عواملی که سبب میشوند افراد به خود فرش ماشینی حساسیت داشته باشند :

حساسیت به پرز فرش 

برخی افراد به پرز فرش ماشینی حساسیت دارند ، اگر فرش ماشینی آکریلیک هیت ست شده تهیه کنید به دلیل اینکه پرزدهی خیلی کمتری که دارد و در گذر زمان همان پرزدهی کم را نیز نخواهد داشت ، بهترین گزینه است.

اما از دید برخی افراد مهمترین عاملی که سبب میشود فرش ها حساسیت ایجاد کنند حشره هایی هستند که درون تاروپود فرش وارد میشوند وانجا زندگی میکنند .در موکت ها نیز این موارد مشاهده میشود.

استفاده از الیاف نامرغوب در فرش 

استفاده از الیاف نامرغوب سبب میشود که کیفیت فرش پایین بیاید. تولید گاز های مضر که در بخش قبل در مورد ان صحبت کردیم ،از همین الیاف نامرغوب ساطع میشود. (در برخی خانه ها که جدیدا فرش پهن شده وارد میشوید بوی نفت حس میشود که این بو به دلیل این است که از الیاف نامرغوب پلاستیکی در بافت فرش  استفاده شده است. فرشهای که با الیاف آکریلیک بافته میشود بوی پلاستیک از ان خارج نمیشود . )

نکات مهم

-در خانه سیستم تهویه مناسب داشته باشید. 

-اگر به دنبال خرید فرش ماشینی هستید که برای شما آلرژی ایجاد نکند ، فرشهای شگی نخرید. زیرا هر چه ریشه های فرش کوتاه تر باشند ، ناحیه کمتری برای گیر افتادن ذرات در انها وجود دارد. در فرشهای شگی یا پرز بلند میکروبها درون فرش های قرار میگیرند و حساسیت ایجاد میکنند. 

-الیاف طبیعی مثل پنبه، جوت ، کنف،.... الیافی هستند که در آزمایشگاه مورد تحقیق قرار گرفته اند و ثابت کرده اند که برای افرادی که دچار حساسیت یا آسم هستند گزینه مناسبی هستند. اما الیاف طبیعی پشم میتواند حساسیت ایجاد کند. 

-هنگامی که فرش ماشینی خرید کرده اید چند ساعتی ان را در فضای باز قرار دهید.

-روشهایی برای پاک کردن پرزهای فرش ماشینی وجود دارد (جاروکشیدن منظم،شستن فرش ،پاک کردن فرش با شامپو فرش و...)

- هنگام خرید از فروشنده بخواهید تا فرشهایی که با الیاف آکرلیک هیت ست شده تولید شده است را به شما نشان بدهد.

-در هنگام خرید فرش، از بین رنگهای روشن فرش انتخاب کنید. چون بر طی تحقیقات ،فرشهایی که رنگ روشن دارند پرزدهی  کمتری نسبت به سایرین دارند.

-از روشهایی برای از بین بردن پرزهای فرش ماشینی استفاده کنید که الیاف فرش آسیب نبیند.

- از جاهای معتبر اگر خرید کنید ،مطمئن باشد فرش باکیفیت ودرجه یک به شما میفروشند.کارخانه فرش آریامهر به دلیل استفاده از الیاف مرغوب در فرش ماشینی ، فرش ماشینی درجه یک تولید میکند. 

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی

  • متاسفانه من دچار آلرژی هستم .به همین دلیل در فصل بهار همیشه دچار گرفتگی بینی ،عطسه و قرمزی و چشم هستم. با خواندن این مقاله فهمیدم که همه فرشی برای خانه من مناسب نیست. چون من پیشینه این مریضی در بدنم وجود دارد.

    • سلام دوست گرامی امیدوارم همیشه سلامت باشید. بله یکی از مواردی که میتواند به سلامتی شما لطمه وارد کند انتخاب اشتباه فرش برای خانه است. فرش های ضد حساسیت آنتی باکتریال برای این مورد طراحی و بافته شده اند. شما را دعوت میکنم تا مقاله فرش آنتی باکتریال را مطالعه کنید. فرش آنتی باکتریال