فرش‌ ماشینی با قواره بزرگ و یکپارچه

فرش‌ ماشینی با قواره بزرگ و یکپارچه

در بعضی از مکان‌های بزرگ مانند مساجد، موزه‌، نمایشگاه، سالن تئاتر و دیگر مکان‌ها از فرش‌هایی با ابعاد و اندازه‌های غیر استاندارد استفاده می‌کنند؛ که به فرش‌های یکپارچه معروف می‌باشند. همچنین فرش‌های معمولی با ابعاد استاندارد برای مکان‌های بزرگ مناسب نمی‌باشند، زیرا چیدمان تعداد زیادی فرش با طرح و رنگ‌های مختلف جذابیت خاصی نداشته و از زیبایی محیط می‌خواهد.

در ادامه مقاله با عنوان‌هایی آشنا خواهید شد که عبارتند از:فرش یکپارچه چیست؟
قیمت فرش ماشینی یکپارچه
مزایا و معایب فرش یکپارچه

فرش یکپارچه چیست؟ و برای چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

به فرش‌هایی که به صورت قطعات و بر اساس نقشه مکان مورد نظر، از لحاظ رنگ و طرح به صورت کاملا سفارشی بافته می‌شوند را فرش ماشینی یکپارچه می‌گویند. این گونه فرش‌ها با فرش‌های استاندارد و معمولی از لحاظ جنس و تراکم هیچ تفاوتی ندارند و تنها اختلاف میان آن‌ها طرح و رنگ است. فرش‌های ماشینی یکپارچه به صورت 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و از نخ آکرولیک یا پلی استر یا پلی پروپیلن بر طبق خواسته مشتریان بافته می‌شوند.
برای بافت فرش در ابتدا مکان مورد نظر را به طور دقیق اندازگیری کرده و بر اساس آن فرش را طراحی می‌کنند. که بعد از طراحی، هر قسمت از فرش به وسیله دستگاه بافته شده سپس توسط رفوگران در محل نصب می‌شود.

فرش‌ ماشینی یکپارچه در شکل‌های مختلفی مانند: دایره‌ای، مربع، مستطیل و بیضی بافته می‌شوند. فرش‌های یکپارچه اغلب در فرش فروشی‌ها و نمایشگاه‌ها وجود ندارند؛ بنابراین پیدا کردن کارخانه‌ای که چنین فرش‌هایی را تولید می‌کند دشوار است اما ناممکن نیست.

قیمت فرش ماشینی یکپارچه

فرش‌های یکپارچه نسبت به فرش‌های استاندارد و معمولی گرانتر هستند؛ که این اختلاف قیمت به این دلیل است که فرش‌های یکپارچه علاوه بر هزینه بافت، هزینه‌ای بابت طراحی ابعاد فرش هم در نظر گرفته می‌شود؛ البته گاهی اوقات ممکن است برای خرید اینترنتی فرش ماشینی یکپارچه فقط مبلغی بابت هزینه بافت فرش پرداخت شود.  بیشتر فرش‌های یکپارچه به صورت جفتی بافته می‌شوند، برای خرید فرش ماشینی یکپارچه به صورت تکی باید از کارشناس فروش راهنمایی بگیرید.

شستشوی فرش‌های یکپارچه

فرش‌های یکپارچه با توجه به ابعاد بزرگی که دارد فقط در محل قابل شستشو هستند زیرا برای نصب کردن مجدد آن باید توسط رفوگران صورت گیرد که باعث بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود.

مزایا فرش ماشینی یکپارچه

1. عدم بیدخوردگی و پوسیدگی فرش
2. نظافت سریع و آسان بدون جا به جایی فرش
3. عدم جا به جایی و چروک شدن فرش
4. پوشیده شدن تمام سطوح از فرش
5. بالا بودن دوام و طول عمر فرش

معایب فرش ماشینی یکپارچه

1. فرش‌های یکپارچه برای یک مکان با اندازه‌های تعیین شده بافته شده‌اند، بنابراین در صورتی که تغییر مکان بدهید این گونه فرش‌ها برای مکان دیگر مناسب نیست.
2. اگر فقط قسمتی از فرش کثیف شود، شستن آن کار آسانی نیست زیرا باید تمام فرش جا به جا شود. که در این صورت باید هزینه‌ای بابت نصب مجدد آن بپردازید.

 

 

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی