فرش ماشینی باکیفیت

خرید فرش ماشینی با کیفیت

مقدمه

انقدر مفهوم کیفیت گسترده است که هرچه در باره آن گفته شود باز جای صحبت وتامل دارد. کیفیت در هر محصولی مهم است. یک ویژگی که ارزش بسیاری دارد.اگر محصولی کیفیت داشته باشد تمام گزینه های دیگر را به دنبال خود میاورد. وقتی حرف از کیفیت میشود به دنبال ان ویژگی دوام وعمر محصول میاید. تمامی افراد در هنگام خرید در ویژگی های اصلی اتفاق نظر دارند. ویژگی ها ی اصلی شامل کیفیت وقیمت و...میشود. که کیفیت، اصالت محصول و دوام و...را به همراه دارد. به عنوان فرش کاشان با کیفیت بالا و همچنین اصیل است. کیفیت در هر محصولی متفاوت است در محصولات خوراکی عموما به شکل مارک  استاندارد خود را نشان میدهد. البته مارک استاندارد تنها ظاهرا با کیفیت است .با تست محصول میتوان به کیفیت اصلی ان پی برد. خب کیفیت نشان از این دارد که جنس هایی که به عنوان پایه در این محصول استفاده شده است از چه درجه ای برخوردار بوده است.

حالا اگر کیفیت وارد مبحث تولید فرش شود مشاهده میکنید که انجا نیز بحث را گسترده خواهد کرد. کیفیت در فرش این گونه تعریف میشود ؛

کیفیت فرش :اصل بودن ومطلوب بودن جنس الیاف مورد استفاده در فرش (مطلوب بودن از لحاظ اینکه به سلامتی انسان لطمه نزند)کیفیت دو رویه دارد.

رویه ظاهر ورویه باطن ؛جنس فرش رویه باطن درجه یک بودن جنس فرش محسوب میشود. رویه ظاهر به زیبایی بافت فرش اشاره دارد.اگر در حیطه فرش بخواهیم ، فرش ماشینی با کیفیت را معرفی کنیم  میتوانیم بگوییم که فرش ماشینی 1200شانه از جنس کیفیت مطلوبی برخوردار است. 

هنگامی که مبحث خرید فرش ماشینی مطرح میشود میشود خریدار اولین سخنی که میگوید کیفیتش چطور است ؟در همان لحظه خریدارکیفیت را در جنس خوب درجه یک وزیبایی فرش تعریف میکند. گاهی انقدر این مفاهیم عادی میشود که تعریف کردنش برایمان سخت است.

ملاک های خرید فرش ماشینی را به صورت مختصر توضیح میدهم.

1)کیفیت (شامل جنس الیاف ودوام فرش میشود.)

2)قیمت فرش ماشینی

3)متراژفرش ماشینی

4)طرح ورنگ امیزی فرش ماشینی

5)زیبایی فرش

این ملاک ها ،ملاک های کلی هستندواگر ملاک های دیگری در نظر شماست انها زیر مجموعه ای از هرکدام یک از اینهاهستند. در بند ملاک ها کلی گویی کردیم. خب اولویت بندی این ملاکها در اختیار شماست. اما خب اکثرا اولین ملاکشان کیفیت است.

کیفیت فرش

شامل جنس فرش ودوام فرش میشود .

خب فرشها از جنس الیاف مختلفی تشکیل میشود. بهترینشان پشم است که در فرشهای دست بافت مورد استفاده است. در فرشهای ماشینی از الیاف آکریلیک ،پلی استر،پلی پروپیلن، نخ جوت و...استفاده میشود.که فرشهایی که از جنس نایلونی هستند برای سلامتی مضر هستند. فرشهای آکریلیک محبوبیت بیشتری دارند چون از لحاظ جنس به پشم نزدیکتر است. از نظر پرزدهی از سایر جنسها بهتر است. جنس آکریلیک پرزدهی کمتری نسبت به سایر جنسها دارد. چندسالی است که با استفاده از دستگاههای مخصوص الیاف آکریلیک تحت بخار قرار میگیرد واین تحت بخار قرار گرفتن سبب میشود که پرز دهی ان باز هم کمتر شود.پس با همه این تفاسیر متوجه شدیم که جنس درجه یک فرش،فرش بافته شده از جنس آکریلیک هیت ست شده است. پس درهنگام خرید اگر به دنبال فرش با کیفیت هستید فرش از جنس الیاف آکریلیک هیت ست شده انتخاب کنید.

زیرمجموعه دیگرکیفیت دوام فرش است. دوام وابسته به شانه وتراکم است.

فرشهایی که شانه وتراکم بالادارند کیفیت مطلوب دارند .فرشهای 1200شانه و1000شانه به دلیل شانه وتراکم بالا در کیفیت درجه یک محسوب میشوند. فرشهای 700شانه کیفیت مطلوب را ندارند به دلیل ضخامت عمر طولانی تری دارند.پس ببینید استحکام برایتان مهمتراست یا کیفیت فرش .البته فرشهای 1200 و1000شانه نیز استحکام دارند.

ملاک دوم

قیمت ملاک دوم در نظر گرفتیم هر چند برخی افراد ملاک اولشان قیمت است وکیفیت وسلامت خانواده شان را فدای قیمت میکنند. اگر قیمت برایتان مهم است به سراغ خرید فرشهای 700شانه بروید قیمت مناسبی دارد اما کیفیت ندارد.

ملاک سوم

متراژ فرش

متراژفرش مطابق متراژ خانه است ،البته قانون فاصله از دیوار حتما رعابت شود. (45سانت فاصله فرش ازدیوار) قیمت 6متری ارزان تر از 9متر و9متر ارزان تر از 12متر است. اگر فرشی را پسند کرده اید که برایتان گران است اما دوست دارید ان را بخرید پیشنهادم به شما این است که متراژ های پایین تر را انتخاب کنید مثلا 6یا9متر را انتخاب کنید .شما میتوانید تمام خانه را موکت کنید وتعداد کمتری فرش با متراژ پایین تر بخرید. مطمئن باشید دکور همان زیبایی قبل را دارد.حتی اگر علاقه ای به خرید موکت ندارید میتوانید روی سرامیک بیندازید .ولی خب سرامیک اثرات منفی وسویی دارد. اگر کف پارکت است که دیگر موکت هم میخواهید وبه راحتی روی پارکت فرشهای پهن کنید.

ملاک چهارم

طرح ورنگ امیزی که گزینه کاملا شخصی است. در باب همین مطلب چند نکته تنها برا اگاهای خدمتتان عرض میکنم.

-دکور شلوغ دارید فرشهایی با طرح خلوت بخرید.

-خانه منحنی  دارید فرشهای گرد را خریداری کنید.

-خانه با سقف کوتاه دارید فرش با رنگ روشن بخرید .

-خانه ای با متراژ پایین دارید ومیخواهید بزرگ جلوه کند فرش با رنگ روشن بخرید.

-فرشهای مرکز گرا برای دکور مناسب است وفرشهای غیرمرکز گرا برای دکور معمولی مناسب است.

-پرزدهی کمتر فرش میخواهید فرش بارنگ روشن بخرید.

-تنها مشکلی فرشهای رنگ روشن دارند این است که مراقبت بیشتری میخواهند چون زود کثیف میشوند.

-چندسالی است که رنگ سرمه ای رنگ محبوب برای انتخاب رنگ فرش شده است.

ملاک پنجم

زنجیره ای از ملاک ها کنار هم ملاک اخر را میسازد .اگر کیفیت در درجه یک باشد قیمت نسبتا گران باشد وطرح کاملا انتخابی است. تعداد رنگ مهم است.سلسله وار بهم وابسته هستند. کیفیت امری بسیار مهم ودخیل در زیبایی فرش است.

تمام صحبت های بالا حول کیفیت میچرخید اما ایا همه جا فرش با کیفیت بافته میشود؟فروشگاههای بزرگ فرش با کیفیت را از کجاتهیه میکنند؟ایا میتوان فرش با کیفیت را بدون واسطه خرید و خرید مستقیم فرش از کارخانه انجام داد؟

شهر فرش،شهر کاشان است که فرشهای باکیفیت در ان تولید میشود.فروشگاههای بزرگ که فرش با کیفیت دارند به صورت خرید عمده از کارخانه های فرش ماشینی کاشان محصولاتشان را تهیه میکنند. بله خرید بدون واسطه فرش با کیفیت به سهولت امکان پذیر است.اگر زمان سفر کردن دارید به کاشان بیایید ودر کنار سفر به خرید تان نیز برسید وبا قیمت مناسب خریدتان را انجام دهید.

اگر زمان کافی برای سفر ندارید اشکال ندارد ،با خرید اینترنتی میتوانید فرش با کیفیت کاشان را در کمترین زمان ممکن وتحویل فوری درب منزل دریافت کنید. تنها کافی است به سایت ما مراجعه کنید واز بین محصولات متنوع انتخاب کنید.

از اینکه تا انتهای مقاله همراهیم کردید متشکرم.   

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی