خرید فرش ماشینی استاندارد

خرید فرش ماشینی استاندارد

هنگامی که حرف از فرهنگ و هنر ایرانی می‌شود، بدون شک فرش یکی از نمادهای بارز این کشور است. در ایران کمتر خانه‌ای را می‌توان دید که زمین یا دیوار آن به فرش مزین نشده نباشد. با بالا رفتن تقاضای فرش یک جامعه که ریشه تاریخی و هویتی دارد موجب شده است علاوه بر فرش دستبافت، صنعت فرش ماشینی به عنوان یکی از صنایع بزرگ نساجی تبدیل شود.
فرش‌های ماشینی، با وجود اینکه مدت زمان زیادی از ورود آن‌ها به صنعت نساجی نگذشته است اما توانسته‌اند در طول کمتر از 5 دهه به شهرت خوبی دست پیدا کنند. به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان در سراسر جهان به تولید و بافت فرش ماشینی مشغول هستند. مقصود اصلی هر تولیدکننده، تولید فرش‌های ماشینی درجه یک و در دست گرفتن بازار فرش ماشینی است؛ بنابراین تولیدکنندگانی که توانایی رقابت با دیگر تولیدکنندگان را ندارند از دور خارج می‌شوند. کاشان، مرکز تولید فرش‌های ماشینی استاندارد است که یکی از بهترین فرش‌های ماشینی استاندارد بافته شده در شهر کاشان به کارخانه آریامهر مربوط است.

ویژگی‌های فرش ماشینی استاندارد

فرش ماشینی، از سه نخ تار و پود و خاب تشکیل می‌شود. مرغوبیت فرش‌های ماشینی تا حدود زیادی به مواد اولیه که همان نخ خاب و پود است مربوط می‌شود؛ اما شانه، تراکم، طرح و نقش هم در کیفیت فرش بی اثر نیستند. مشخصات فرش‌های ماشینی استاندارد، تخصصی هستند که در ادامه مقاله برای آشنایی بیشتر با این مشخصات می‌پردازیم.

1. کیفیت

فرش‌های ماشینی استاندارد، از بالاترین کیفیت و مقاومت برخوردار هستند. بسیاری از تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی برای بالا بردن کیفیت فرش‌ها از نخ خاب آکرولیک هیت ست شده و نخ تار پلی استر یا پنبه و نخ پود جوت استفاده می‌کنند.

2. تعداد شانه و تراکم

شرکت فرش آریامهر، فرش‌های ماشینی را به شانه‌های 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه تولید می‌کند. معمولا انتخاب شانه و تراکم فرش‌های ماشینی به نوع کاربرد آن بستگی دارد؛ بدین معنی که فرش ماشینی 700 شانه برای اتاق خواب و راهرو‌ها مناسب و فرش ماشینی 1500 شانه و 1200 شانه که دارای جلوه و زیبایی خاصی هستند برای اتاق پذیرایی مناسبتر هستند. تعداد گره‌های موجود در هر متر طول و عرض باید به تعداد شانه و تراکم فرش باشد، در غیر این صورت فرش غیر استاندارد تشخیص داده می‌شود.

3. طرح و نقش

فرش‌های ماشینی، بر اساس سه طرح کلاسیک، فانتزی و سنتی تولید می‌شوند. نقش و طرح فرش‌های ماشینی استاندارد از نظم خاصی پیروی می‌کنند و هیچ گونه غلطی از قبیل نخ دررفتگی، کم و زیادشدن ابعاد، کم و زیادشدن گره‌ها در بافت آن وجود ندارد.

4. ابعاد

ابعاد و اندازه‌های استاندارد، یکی دیگر از ویژگی‌های فرش ماشینی استاندارد و مرغوب است. فرش‌های ماشینی همان طور از نامش پیداست توسط ماشینی آلات بافته می‌شوند که معمولا در اندازه‌های استاندارد 6 متری، 9 متری، 12 متری و به ندرت 24 متری تولید می‌شوند. ابعاد فرش حدود 2/5+  و 1/5- برای طول 1± برای عرض است.

 

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی