انتخاب رنگ فرش ماشینی مناسب دکوراسیون سال 1400

انتخاب رنگ فرش ماشینی مناسب دکوراسیون سال 1400

هر ساله در نزدیکی سال نو می‌بینیم که ویترین اکثر مغازه‌ها به رنگ خاصی تغییر می‌کند. در زمان خرید، فروشندگان به مشتریان رنگ سال را معرفی می‌کنند؛ یا در فضای مجازی با تیترهای پنتون مواجه می‌شویم. منظور از رنگ سال چیست؟ چه کسی رنگ سال را انتخاب می‌کند؟ رنگ سال 2021، چه رنگی است؟ برای پاسخ به این سوال‌ها تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پنتون

دو برادر به نام ملوین و جسی لیواین (موسسان شرکت پنتون) که در ابتدا این دو برادر شرکت چاپ و نشر در سال 1950 تاسیس کردند، سپس با گذشت زمان شخصی به نام لورنس هربرت تغییراتی ایجاد کرد. هربرت با کمک از جدول مندلیف یک قاعده منظم برای رنگ‌ها ایجاد کرد و به هر رنگی یک عدد اختصاص داد. این کار سبب کاهش اشتباه در انتخاب رنگ‌ها در میان مردم شد و همچنین سود زیادی نصیب این شرکت شد. در سال 1962 هربرت این شرکت را از ملوین و جسی لیواین خریداری کرد و نام آن به پنتون تغییر داد. در سال 2000 هربرت رنگ سال را پیشنهاد داد که با استقبال زیادی از مردم رو به رو شد؛ که آن پس رنگ سال توسط این شرکت تعیین می‌شود.

رنگ سال 2021 یا 1400

با وجود این که سال نو شمسی با سال نو میلادی متفاوت است اما رنگ‌های ترند هر سال کشور ما تحت تاثیر کشورهای اروپایی و رنگ‌های پنتون می‌باشد که بر اساس همان انتخاب می‌شود. در واقع رنگ سال 1400 همان رنگ سال 2021 می‌باشد.
همان طور که در مطالب فوق ذکر شد، رنگ سال شمسی مطابق با رنگ سال میلادی است. بعد از ارائه پالت‌های مختلف از سوی طراحان شرکت پنتون بالاخره رنگ سال 1400 مشخص شد. رنگ طوسی و زرد نورانی. شرکت پنتون علت این انتخاب رنگ را وحدت مردم و اعتراض به تبعیض‌های نژاد پرستی در برابر فاصله‌های اجتماعی اجباری عنوان کرد. رنگ زرد درخشان امید روزهای روشن و رنگ طوسی ثبات و اطمینان را در خود دارد. اطمینان و امید دو حسی که مردم در سال 1400 بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارند.

رنگ زنگ آهن

این رنگ ترکیبی از رنگ قهوه‌ای و نارنجی است؛ که با اکثر رنگ‌ها مانند طوسی، سفید، خاکستری و کرم برای طراحی دکوراسیون همخوانی دارد.

رنگ گل همیشه بهار

نام رنگ گل همیشه بهار، برگرفته از گلی است که به همین رنگ می‌باشد. گل همیشه بهار به رنگ نارنجی طلایی است که حس لطافت و گرمی به محیط القا می‌کند. معمولا از گل‌های همیشه بهار در جشن‌های مقدس استفاده می‌شود و چون وابستگی زیادی به نور خورشید دارند، با طلوع نور خورشید باز می‌شوند.

رنگ آبی نیلگون

رنگ آبی نیلگون، رنگ آرامش است که تمام خستگی‌های روحی و جسمی را کاهش می‌دهد. در ترکیب رنگ آبی نیلگون، از رنگ خاکستری و سفید استفاده شده تا میزان شدت رنگ آبی را کاهش دهد. در واقع این رنگ برگرفته از رنگ آسمان بعد از باران و طوفان می‌باشد.

رنگ ارکیده

رنگ ارکیده بنفش نشاندهنده حکومت، متانت و احترام است که این رنگ ترکیبی از رنگ گل ارکیده و سنگ آمتیست می‌باشد.

رنگ سوربت تمشک

رنگ سوربت تمشک، برگرفته از دسر سوربت( نوعی نوشیدنی مانند یخمک) تمشک است که از تلفیق تمشک یخ زده و آب به وجود آمده است.

رنگ نعناع

رنگ آبی نعناع، نمایانگر طراوت و شادابی است. رنگ نعناع، ترکیبی از رنگ سبز و آبی است که بع تعادل احساسات کمک می‌کند و میزان استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.

رنگ خاکستر سبز

رنگ خاکستر سبز نسبت به رنگ آبی نعنایی از میزان رنگ سبز بیشتری برخوردار است. رنگ خاکستر سبز، رنگی انگیزه بخش و امیدواری است که حس طراوت و سبکی را تحریک می‌کند.

رنگ آبی مرجانی

شرکت پنتون این رنگ را  جزیره‌ای گرمسیر در دریا توصیف می‌کند. رنگ آبی مرجانی، رنگی جسور که با نزدیک شدن بهار ذوق و شوق خاصی به فضا می‌بخشد. ترکیب رنگ آبی مرجانی با رنگ‌هایی از قبیل بنفش و آبی محیط را جالب و هیجان انگیز می‌کند.

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی