تاثیر اقتصاد در انتخاب وخرید فرش ماشینی

تاثیر اقتصاد در انتخاب وخرید فرش ماشینی

این روزها افراد در هنگام خرید بیش از پیش به قیمت ها توجه میکنند. جامعه ای که در درحال حاضر دران زندگی میکینم حدود 70درصد قشر متوسط وحدود30درصد سطح بالا(پولدار)در ان زندگی میکنند. با توجه به تورم ووضعیت اقتصادی برخی از وسایل از جمله وسایل خانه را نمیتوان هرساله تعویض کرد. به همین دلیل در هنگام خرید هر وسیله ای همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که وسیله با کیفیت بخرید تا مجبور نشوید دوباره چند ماه بعد همان وسیله را تهیه کنید.تهیه وسایلی مانند فرش ،این فرصت را به شما میدهد که با هرتوان مالی بتوانید طرح موردنظر خودرا تهیه کنید. منظور از هرتوان مالی این است که اگر قشر متوسط جامعه هستید وخرید فرش دست بافت برایتان مقدور نیست ولی انتخابتان فرشی است که به فرش دست بافت نزدیک باشد.شاید سوال برایتان پیش بیاید که مگر میشود فرشی خرید که اصطلاحا دست بافت گونه باشد؟بله در ادامه مقاله به طور کامل به اتین مبحث خواهیم پرداخت. هنگام خرید فرش هم مثل هروسیله ای دیگری شمارا به فکر وا میداردکه قیمت فرش کاشان یا دست بافت چگونه است؟معیارهای قیمت گذاری چیست؟

 

در جامعه ای که دران زندگی میکنیم زمان ان رسیده است که مردم همه خود به فکر هم باشند وهرکس به فکر پر کردن جیب خود نباشد. زمان قدیم مردم غم دل هم را میخوردند ودرک بیشتری از وضعیت اقتصادی هم داشته اند. در حال حاضر نیز در هنگام خرید برخی وسایل میبینید که فروشنده چقدر با شما کنار میاید. نمونه ای کوچک را عنوان میکنم. خب همه خوب میدانیم که فرش کاشان ازمعروف ترین فرشهای ایران وحتی جهان است. شهر فرش ،شهر کاشان است.اگر همین فرش کاشان را بخواهید از شهری دیگر تهیه کنید یا از فروشگاههایی که مدام تبلیغات میکنند،بخرید با شما کنار که نمیایند هیچ ،سود حاصل خود وحقوق کارکنانشان را در قالب فرشی که به شما میفروشند را بدست میاورند. اما خب خرید از شهر فرش که کاشان باشد مزایای خود را دارد. اگر خرید مستقیم فرش از کارخانه راانجام دهیدخب مزایایی مثل قیمت مناسب وتنوع طرح را شامل میشود .راههای مختلفی برای خرید فرش ماشینی از شهر کاشان وجود دارد.کارخانه به دلیل تولید فرش درتعداد زیاد تنها قیمت تمام شده خود را از شما میگیرد. بسیار کوتاه ومختصر به معیاریی که برقیمت فرش ماشینی  بسیارموثراست ،را عنوان میکنم.

 

 

 

معیاریی که برقیمت موثراست:

شانه وتراکم

فرش ماشینی از لحاظ شانه به چهار دسته تقسیم میشود.

1)فرش ماشینی 700شانه

2)فرش ماشینی1000شانه

3)فرش ماشینی1200شانه

4)فرش ماشینی 1500شانه

تراکم نیز به ترتیب روبه رو است. 4500،3600،3000،2700،2550

خب حال میخواهیم ارتباط بین این معیار را با وضعیت اقتصادی شما بیان کنیم.

اگرجز 70درصد جامعه هستید که گفتیم پس احتمالا برای خرید فرش تصمیم به خرید فرش ماشینی گرفته اید،در بالا گفتم ممکن است چند سوال ذهن شما را درگیر کند. مثلا مگر فرش دست بافت گونه وجود دارد. ومن پاسخ شمارا مثبت جواب دادم. فرش دست بافت گونه به فرشهای 1200شانه با تراکم 3600گفته میشود.البته برخی از مدلهای فرشهای 1000شانه نیز دست بافت گونه هستند. فرشهای 1200شانه به دلیل ظرافتی که دارد قیمت گران تری نیز نسبت به 1000و700شانه دارد .اگروضعیت اقتصادیتان در حد متوسط روبه بالا است فرشهای 1200شانه با توجه به وضعیت اقتصادیتان مناسب شما هستند. اگر متوسط رو به پایین هستید گزینه اولی که برای خرید فرش ماشینی دارید فرش 700شانه است. ظرافت ندارد اما ضخامت دارد وداشتن ضخامت سبب میشود که عمر فرش بیشتر واستحکام بالاتری داشته باشد.  در بین این دوگروه اقتصادی قرار دارید میتوانید فرشهای 1000شانه را خریداری کنید که در عین ظرافت وزیبایی دوام واستحکام زیادی نیزدارد. فرشهای 1000شانه در سه گروه به فرش میرسد :

1)1000 شانه ده رنگ برجسته با تراکم 3000

2) 1000شانه هشت رنگ با تراکم3000

3)1000شانه ده رنگ بافت ویژه با تراکم 3000

تنها در 1000شانه اینقدر تنوع محصول وجود دارد .فرشهای 1200شانه در دوگروه وسیع به فروش میرسد:

1)فرشهای 1200شانه  8رنگ برجسته  با تراکم3600

2)فرهای 1200شانه8رنگ غیر برجسته با تراکم 3600

فرشهای 700شانه نیزبه گروه های زیر تقسیم بندی میشود:

1)فرشهای 700شانه 10رنگ تراکم 2700

2)فرشهای 700شانه 8رنگ تراکم2550

تنوع محصولات در هریک از گروه های بالا ،زیاد است. در صورت تمایل به مشاهده این طرحها به سایت مامراجعه کنید.

اگر باز گمان کردید که این فرشها یا وضعیت اقتصادی شما همخوانی ندارد،شرکت ما فرشهایی با نام فرش طرح 700شانه طراحی کرده است که اگر فر ش باقیمت ممناسب خواستید تهیه کنید.فرشهای فانتزی نیز برای کسانی که علاقه به اینگونه فرشها دارند مناسب است.

خب این تنوع محصول نشان میدهد که شما با هر وضعیت اقتصادی میتوانید خرید انجام دهید.

خب اگر شما خواننده گرامی که میگویید که من تنوع طلب هستم ووضعیت اقتصادی متوسطی دارم ونمیتوانم هرساله یا کمتر فرش های خانه را تعویض کنم. اصطلاحا میگویید که دکور خانه تکرای شده است.بهترین پیشنهادی که میتوانم به شما بدهم این است که فرش بارنگ بالاوزیبابخرید خب خوشبختانه تمام فرشها تعداد رنگ بالایی دارند. خب شما میتوانید با هرنگ فرش یک دکور بچینید با رنگهای مکمل هر رنگ فرش دکور بچینید.

خب شما یه سایت مامراجعه کردید وفرشهایی پسندید اما شهری غیر از کاشان زندگی میکنید .اولا شما همانطور که اول مقاله ذکر شد میتوانید به طور مستقیم از کاخانه فرش خود را تهیه کنید. اما در صورتی که امدن به کاشان برایتان میسر نبود با چند کلیک ومراجعه به سایت خرید اینترنتی راانجام میدهید وچند روز بعد درب منزل فرشتان را تحویل میگیرید.

 

کلام آخر

در تمامی مقاله سعی براین بود که شما مخاطب گرامی را راهنمایی کنیم تا بتوانید با هر توانایی مالی بهترین خرید را انجام دهید. بهترین خرید همیشه گران ترین خرید نیست. گمان نکنید چون فروشگاههای مطرح فرش ،فرش را با فلان قیمت به شما میفروشند پس بهترین جنس را به شما فروخته اند ،نه اینگونه نیست .شما میتوانید همان فرش را از طریق اینترنتی از شهر مبدا یعنی کاشان با قیمت مناسب تهیه کنید. فقط این نکته لازم است گفته شود ،که در این وضعیت اقتصادی که سعی براین است که صرفه جویی شود تا به تمام مخارج کل ماه برسیم از وسایلی که میخریم بهتر نگهداری کنیم .فرش یکی از این وسایل است که با نو نگهداشتن ان میتوانید سالیان دراز ان را داشته باشید وفرش جدید نخرید.

 

مطالب مشابه

خرید عمده فرش
چهارشنبه 08 اسفند 1397

خرید عمده فرش

ادامه مطلب

برند در خرید فرش ماشینی
شنبه 24 فروردین 1398

برند در خرید فرش ماشینی

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی