فرش مناسب منزلتان چیست؟

فرش مناسب منزلتان چیست؟

قلب خانه شما در واقع فرش است. فرش است که روحیه، رنگ و انرژی را به خانه القا می‌کند. انرژی حاصل از هارمونی رنگ‌ها را فراموش نکنید. اگر در خرید فرش ابعاد و متراژ خانه را نادیده بگیریم فرش مناسبی تهیه نخواهیم کرد. می توان به ابعاد خانه در خرید فرش به عنوان عاملی مهم نگاه کرد،که دکوراسیون و چیدمان را تحت تاثیر خودقرار می‌دهد. معیارهای مختلفی وجود دارد که شما را در انتخاب فرش مناسب برای منزلتان یاری خواهد کرد.

انتخاب رنگ مناسب

بسیاری از ما گمان می‌کنیم که رنگ فرش نقشی در انتخاب متراژ آن  ندارد اما تجربه عکس آن را ثابت کرده است. تجربه نشان می‌دهد که برای فضاهای بزرگ بهتر است از فرش‌های تیره استفاده کنید تا چیدمان زیباتری داشته باشید. همچنین برای فضاهای کوچکتربهتر است از فرش‌های روشن استفاده کنید.

 

 

رنگ

 

 

ویژگی

 

رنگ مکمل

 

فضای مناسب

رنگ کرم

القا حس گرمی ودنج به محیط

 

بارنگ های قهوه ای ونسکافه ای وسبز وبنفش ست می شوند

فضاهای اتاق پذیرایی مناسب است

رنگ سبز

گرمی ونشاط وارمش بخش

بارنگ کرم وقرمز وصورتی پر رنگ ست می شود.

فضاهای اتاق نشیمن واش

رنگ آبی

آرامش بخش

بارنگ سرمه ای وسبزونارنجی ست می شوند.

فضای اتاق خواب بسیار مناسب

رنگ سرمه ای

 

 

 

احساس صمیمیت واعتماد القا میکند .

با رنگ های نارنجی وزرد وزرشکی وسفید و...ست می شود

مناسب برای فضای پذیرایی

 

رنگ بنفش

هم گرم وهم سرد

کاهش اضطراب

بارنگ زرد ست می شود

به صورت ترکیب با رنگ های دیگر در پذیرایی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قانون فاصله فرش از دیوار

اگر دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که قدیمی‌ترهای خانواده‌هایمان همیشه فرش خانه را به گونه‌ای پهن می‌کردند که از دیوار فاصله داشته است. آنان اگاهانه یا شاید نااگاهانه از این قانون پیروی می کردند ،که به تناسب تاثیر خود را در زیباتر شدن محیط می گذاشته.قانونی که از زمان قدیم تا حال موجود است این است که حداقل فاصله فرش از دیوار 45سانتی متر باشد که دقت بیشتر برای فرش های بزرگ است تا این فاصله رعایت شود.البته این قانون بیشتر درخانه های است که به طور کامل بافرش پوشیده می شود .

فرش گرد یا مستطیلی
فرش های مستطیلی متعارف تر هستند وبیشتر مردم استفاده می کنند حتی بیشتر در مورد ان می دانند .

تنها معماری منزل در انتخاب فرش مهم نیست حتی شما می توانید برای فضاهای با اشکال مستطیلی فرش گرد انتخاب کنید .فرش گرد درزندگیتان کاربرد های بسیاری دارد به طور مثال می توانید فضاهای پرت را با فرش های گردپر کنید .حتی می توانید با فرش گرد کوچکی فرش خود را لایه بندی کنید .این گونه فرش ها حتی برای مجزا کردن یک قسمت از بقیه  اتاق هم استفاده می شوند .برای فضاهایی که مدرن چیدمان شده اند می تواند یک انتخاب ایده ال باشد .حتی برای اشپزخانه نیز می تواند ایده ال باشد .جلوه این گونه فرش ها در خانه هایی با منحنی معماری بیشتراست.

فضاهای خاصی که حتما پرشوند
هدف ازمطرح کردن این عنوان فضاهایی هستند که حتما باید فرش دران باشد شما می توانید تمام خانه را فرش نکنید اما فضاهایی مثل پایین تخت خواب حتی جلوی مبل در واقع قسمتی که پا برروی زمین قرار می گیرد حتما پرشوند.در واقع این گونه جاها بیشتر پای ما فرش را احساس می کند یا در صورتی که نباشد کمبود ان را احساس می کند .بهترین مدل چیدمان فرش در اتاق پذیرایی حالتی است که پایه های جلویی مبل روی فرش قرار بگیرند .حتی انتخاب فرش برای زیر میز ناهار خوری نیز باید به گونه ای باشد که در حالت چیدمانی صندلی های میز ناهار خوری کاملا روی فرش قرار بگیرد.

انتخاب طرح مناسب
انتخاب طرح فرش مناسب یکی از مسایلی مهم است که حتما باید به ان پرداخت .به طور مثال انتخاب یک طرح شلوغ برای مکانی از خانه  که به اندازه کافی باوسایل مختلف پرشده زیبا جلوه نمی کند بهتر است از طرح های خلوت تر استفاده شود به کسانی که به این گونه فرش ها علاقه دارند توصیه می شود ازدکوراسیون خلوت برای فضای انجا استفاده کنند تا فرش جلوه خود را داشته باشد . فرش هایی که طرح های شلوغ دارند به دلیل تنوع رنگ بالا می توانند برای ست کردن وایجاد هارمونی در محیط مناسب باشند وبه راحتی پرده رابا یک رنگ ان ست کنید ومبل را هم می توانید با این دو ست کنید یا حتی مبل را با یکی از رنگ های دیگرفرش ست کنید که هیچ هارمونی با پرده نداشته باشد .همه چیز به سلیقه خودتان باز می گردد. اما در فرش هایی که طرح های ساده تر و خلوت تری دارند به دلیل اینکه رنگ امیزی بالایی ندارند می توانید برای اینکه دکوراسیون زیبایی داشته باشید از رنگ مکملی که در فرش رنگ امیزی شده استفاده کنید .

نقطه کانونی
نقطه کانونی در هر اتاقی یافت می شود.در واقع نقطه کانونی می تواند شامل فرش باشد یا با وسایل دیگر پر شده باشد یا حتی خالی باشد.

نقطه کانونی در اصل بخشی از خانه است که بیش از بقیه خودنمایی کرده و به وقت وارد شدن بسیار درچشم است حال هرچیز دراین نقطه باشد می تواند زیبا جلوه کند مثلا یک تابلو فرش از منظره یا هرچیز دیگر .

نقطه کانونی  نقطه تاکیدی در خانه برای وسایلی که میخواهیم بیش از پیش در چشم باشد وجلوه کند .نقطه کانونی تنها یک نقطه است ونمی توان چند نقطه کانونی برای یک مکان یافت .اگر در منزلتان نقطه کانونی نیافتید اشکالی ندارد زیرا می توانید خودتان ایجاد کنید .در واقع نقطه کانونی برجسته کردن یک ویژگی یا حتی یک وسیله است.برای بیشتر برجسته کردن نقطه کانونی بهتر است نور ان را بیشتر کنید که در واقع اساسی ترین قسمت طراحی داخلی است .نقطه کانونی می تواند محیطی بسیار پویا ایجاد کند .

مشورت با افراد خانواده وباتجربه در زمینه فرش
مشاوره گرفتن از افرادی که در زمینه فرش تجربه دارند شمارا کمک خواهد کرد که فرشی با کیفیت بهتر حتی قیمت مناسب تهیه کنید .

افراد خانواده که زمان زیادی را در اتاق هایی که فرش برایشان تهیه می کنید سپری می کنند می توانند نظرات سود مندی را در اختیار شما قرار دهند.

کیفیت ودوام فرش نکته ای بسیار مهم
دوام فرش یکی از مهمترین ویژگی های فرش است که روی تاکید فراوان وجود دارد .

انتخاب فرش بی کیفیت می تواند شما را از  ان خسته کند یا حتی دچار بیماری کند .برخی از فرش ها حساسیت ایجاد می کنند. اما به راحتی وبا انتخابی درست می توانید از تمام موارد گفته شده جلوگیری کنید.

فرش باکیفیت تنها از روی قیمت انتخاب نمی شود شما می تواند مواد تشکیل دهنده ان را دانسته وتهیه کنید.

فقط از روی جنس ان نیز نمی توان کیفیت ان را تایید کرد در واقع فرش ماشینی 1200شانه به دلیل تراکم بالایی که دارند می توان گفت کیفیت نسبتا مناسبی هم دارند کیفیت استحکام فرش را نیز تضمین می کند پس در هنگام خرید فرش تنها به قیمت وحتی زیبایی ان دقت نکنید .

انتخاب فرش براساس فرهنگ شخصی
انتخاب فرش براساس فرهنگ شما می تواند فانتزی یا سنتی باشد .انتخاب فرش سنتی یک نوع زیبایی دارد وانتخاب فرش فانتزی نوعی دیگر .

فرش فانتزی برای فضاهای اتاق خواب ها بسیار مناسب هستند یا حتی برای اشپزخانه مناسب هستند ولی بعضی برای پذیرایی انتخاب می کنند که این سلیقه هر فردی است ،حتی می توانید به صورت تر کیبی کار کنید ولی پیشنهاد ما به شما این است که فرش هایی با نقشه های سنتی که دست بافت گونه هستند زیبایی وجلوه بیشتری دارند .

ایرانیان از زمان قدیم همواره سوق به سمت سنتی داشته اند که ما در شرکت فرش اینده با فرش های با کیفیت وزیبا با طرح های متنوع منتظر حضور گرم شما خواهیم بود .

 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

رنگرزی
شنبه 06 بهمن 1397

رنگرزی

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی