چیدمان دکوراسیون مناسب با فرش قرمز

چیدمان دکوراسیون مناسب با فرش قرمز

فرش و قالی از قدیم الایام عضو جدا نشدنی خانه‌های ایرانی بوده چرا که بیشتر مردم ایران خانه‌ی بدون فرش را، خانه‌ای سرد و بی روح می‌دانند. فرش، نقش موثری در دکوراسیون و فضای هر خانه دارد؛ بنابراین انتخاب صحیح رنگ فرش تاثیر زیادی در زیبایی خانه دارد. فرش‌های ایرانی در طرح‌ و رنگ‌های متنوعی بافته می‌شوند؛ اما یکی از پر طرفدارترین فرش‌ها، فرش لاکی یا قرمز است.

فرش لاکی یا قرمز، در اکثر خانه‌های ایرانی به عنوان نمادی از طرح و هنر اصیل ایرانی شناخته شده است که دارای طرفداران زیادی می‌باشد. برای طراحی دکوراسیون منزل بخصوص خانه‌هایی با متراژ بالا، فرش قرمز موجب صمیمیت بیشتر محیط می‌شود.

رنگ قرمز

در علم روانشناسی رنگ قرمز، بیانگر اقتدار، بزرگی و جلال و جبروت است. در زمان‌ قدیم علاوه بر فرش، لباس‌های بزرگان و خانواده‌های اشرافی را به رنگ قرمز می‌دوختند.

آموزش ست کردن فرش قرمز با مبلمان

بعضی از افراد برای ست کردن دکوراسیون داخلی منزل، به دلیل تنوع رنگ و عدم شناخت کافی دچار سردرگمی می‌شوند. تناسب و همرنگی فرش با مبلمان از نکات اساسی در زیبایی دکوراسیون خانه به شمار می‌آید.

فرش قرمز با مبلمان طوسی

رنگ طوسی، یکی از انواع رنگ‌‌های خنثی می‌باشد که کاربرد زیادی در دکوراسیون منزل یا محیط کاری دارد. رنگ طوسی به دلیل دیر کثیف شدن مبلمان و متضاد با رنگ قرمز در دکوراسیون طرفداران زیادی دارد. در بافت فرش‌های ماشینی قرمز عموما از رنگ‌های کرم، آبی و مشکی استفاده می‌شود که به این رنگ‌ها، رنگ‌های ثانویه می‌گویند؛ بنابراین در طراحی دکوراسیون خود حتما به رنگ‌های ثانویه فرش خود دقت کنید چرا که این رنگ‌ها می‌توانند در انتخاب رنگ وسایل متناسب با دکوراسیون به شما کمک کنند.

 

فرش قرمز با مبلمان کرم

یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای مبلمان، رنگ کرم است که بیشتر در مبل‌های راحتی و سلطنتی استفاده می‌شود. برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه، بهتر است در کنار فرش قرمز از رنگ‌های روشن مانند کرم و سفید استفاده شود. کوسن‌های رنگارنگ، ایده مناسبی برای دکوراسیون فرش قرمز و مبلمان کرم است.

 

فرش قرمز با مبلمان زرشکی

یکی دیگر از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای مبلمان، رنگ زرشکی است که امکان ست شدن با سایر دکوراسیون خانه را دارد. رنگ‌های گرم مانند قرمز و زرشکی انرژی زیادی را در محیط ایجاد می‌کنند. از ترکیب فرش قرمز با مبلمان زرشکی، هم برای منزل و  هم برای محیط کار مناسب است که برای جذابیت بیشتر دکوراسیون خانه، بهتر است دیگر وسایل را به رنگ روشن مانند کرم انتخاب شود.

 

فرش قرمز با مبلمان نسکافه‌ای

رنگ نسکافه‌ای، یکی دیگر از انواع رنگ‌های خنثی می‌باشد که قابلیت ست شدن با سایر وسایط منزل را دارد. استفاده از مبلمانی به رنگ نسکافه‌ای در کنار فرش قرمز، محیطی دلپذیر و زیبا در منزلتان ایجاد می‌کند.

آموزش ست کردن فرش قرمز با پرده

فرش، پرده و مبل سه جزء اصلی در دکوراسیون به شمار می‌آیند که ست کردن آنها از لحاظ طرح و رنگ کار آسانی نیست. با افزایش روزانه قیمت‌ها، امکان تعویض فرش، مبل و پرده نه عاقلانه است نه به صرفه؛ بنابراین باید در انتخاب آنها نهایت دقت را به خرج داد.

مبل، نزدیکترین وسیله به فرش است که باید از لحاظ رنگ و طرح با یکدیگر همخوانی لازم را داشته باشند؛ از طرفی دیگر پرده، نزدیکترین وسیله به مبل است که باید از لحاظ ترکیب رنگ با یکدیگر هماهنگ باشند به عنوان مثال اگر مبلمان به رنگ گرم و تند است، بهتر است رنگ فرش و پرده ملایم و خنثی انتخاب شود و هم چنین نباید در کنار مبلمان با طرح‌های شلوغ از فرش‌های پر نقش و نگار استفاده کرد.

فرش قرمز مناسب دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون مدرن، از مجموعه عناصر ساده و خلوت تشکیل می‌شود. به عنوان نمونه اگر فرشی با طرحی شلوغ دارید، بهتر است دیگر وسایل مانند مبل و پرده با طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی انتخاب شود. البته فرش قرمز مناسب سبک مدرن نیست و بکار گرفتن از آن در کنار مبلمان مدرن، نوعی سبک تلفیقی به حساب می‌آید.

نکات

1. در فضاهایی که نورگیری خوبی دارند، به کار بردن رنگ قهوه‌ای در کنار رنگ قرمز محیط را دلنشین می‌کند.
2. بهتر است در کنار فرش قرمز، وسایل آشپزخانه به رنگ سفید انتخاب شود.
3. استفاده از مبلمان قرمز در کنار فرش قرمز ایده جالبی نیست.
4. برای جلوه بیشتر محیط بهتر است در کنار فرش قرمز از رنگ سبز در دکوراسیون استفاده شود.
 

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی