چه فرشی مناسب منازل کوچک است؟

چه فرشی مناسب منازل کوچک است؟

تبدیل خانه‌های ویلایی به آپارتمان‌هایی با متراژ کم سبب شده است که در هنگام خرید فرش مناسب برای فضای کوچک با مشکلات و دغدغه‌های زیادی روبه رو شویم. در ادامه مقاله قصد داریم که شما را با اصول انتخاب صحیح فرش آشنا کنیم.

رنگ فرش

رنگ فرش، یکی از عوامل موثر در طراحی دکوراسیون منازل می‌باشد. فرش به رنگ تیره، محیط منزل را کوچکتر و فرش‌هایی به رنگ روشن فضای منزل را بزرگتر  از آنچه که هست نشان می‌دهند. به همین خاطر بهتر است برای دکوراسیون منزل رنگ فرش را تیره‌تر از رنگ مبلمان و پرده خریداری شود؛ اما برای منازلی با فضای کوچک باید خلاف آن عمل کرد مگر این که بیشتر از رنگ‌های روشن در طیف‌های رنگی برای طراحی دکوراسیون استفاده شود. فرش‌هایی با رنگ‌های تیره و تار برای فضاهای بزرگ به خصوص اتاق‌های آفتاب گیر و روشن مناسب هستند و استفاده از فرش‌های تیره در اتاق‌های کوچک و تاریک، انتخاب غلطی است.
رنگ‌های خنثی یا روشن، برای نشیمن یا پذیرایی کوچک و راهروهای باریک مناسب هستند و محیط را دلبازتر جلوه می‌دهند.

                                                                                                                                                   نمونه فرش‌های افشان                                                           

مدل فرش

یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب مناسب فرش برای طراحی دکوراسیون، مدل فرش است. هر چقدر طرح و نقشه فرش‌های ماشینی بیشتر باشد با رنگ‌های تیره، فضای منزل را کوچک‌تر جلوه می‌دهد. به همین خاطر فرش‌های پر نقش و طرح برای خانه‌های کوچک انتخاب غلطی است. در صورتی که به فرش‌های پر نقش علاقمند هستید بهتر است از بین رنگ‌های روشن انتخاب کنید تا از میزان شلوغی فرش بکاهد.
بنابراین اگر فضای اتاق شما کم و نور کافی ندارد به سراغ فرش‌های خلوت و ساده بروید.

فرش افشان

یکی از انواع طرح‌های فرش‌ مناسب برای خانه‌هایی با فضای کم، طرح افشان است که به دلیل نداشتن ترنج و پراکندکی گل‌ها سبب می‌شود خانه را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد.

ابعاد فرش

ابعاد فرش، نقش موثری در طراحی دکوراسیون منازل دارد. بسیاری از طراحان دکوراسیون پیشنهاد می‌کنند که ابعاد فرش را طوری انتخاب کنید که فقط پایه‌های جلوی مبل روی فرش قرار بگیرند؛ چرا که فضای موجود میان فرش و دیوار سبب بزرگتر جلوه دادن فضای خانه می‌شود. در صورتی که کف پوش منزلتان از طرح و رنگ زیبایی پوشیده شده است، فاصله بین دیوار و فرش موجب دیده شدن قسمتی از کف پوش می‌شود. برای فضای کوچک بهتر است حدود ۲۰ سانت و برای فضاهای بزرگ ۴۵ سانت بین دیوار و فرش فاصله باشد.

فرش گرد

فرش‌های گرد در دکوراسیون بهترین گزینه برای منازل با فضای کوچک است. فرش‌های گرد ویژگی‌های منحصر به فردی دارند از جمله، ایجاد تنوع در دکوراسیون، قابلیت پهن شدن در مکان‌های مختلف خانه مانند پذیرایی، اتاق خوب و آشپزخانه را دارند. دقت کنید ابعاد فرش‌های گرد باید طوری انتخاب شوند که هیچ وسایلی مثل کمد و میز روی فرش قرار نگیرند و فقط وسط اتاق را پر کند.

مطالب مشابه

فرش ماشینی تقلبی
چهارشنبه 28 آذر 1397

فرش ماشینی تقلبی

ادامه مطلب

خرید فرش آگاهانه
چهارشنبه 28 آذر 1397

خرید فرش آگاهانه

ادامه مطلب

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل
چهارشنبه 28 آذر 1397

نکات لازم برای چیدمان زیباتر منزل

ادامه مطلب

فرش مناسب منزلتان چیست؟
پنجشنبه 20 دی 1397

فرش مناسب منزلتان چیست؟

ادامه مطلب

گبه- گلیم -جاجیم
چهارشنبه 26 دی 1397

گبه- گلیم -جاجیم

ادامه مطلب

خرید مستقیم فرش از کارخانه
شنبه 29 دی 1397

خرید مستقیم فرش از کارخانه

ادامه مطلب

فرش اتاق کودک
دوشنبه 01 بهمن 1397

فرش اتاق کودک

ادامه مطلب

مرمت  یا رفو گری فرش
چهارشنبه 03 بهمن 1397

مرمت یا رفو گری فرش

ادامه مطلب

نظرات کاربران

کد امنیتی

  • ممنونم از مطالب مفیدتون.

    • ممنون از توجهتون.

  • سلام وقتتون بخیر، من فرش سرمه‌ای خریدم. میخوام مبلمان را با فرش ست کنم مبل چه رنگی بگیرم؟

    • سلام وقت شماهم بخیر. رنگ سرمه‌ای با اکثر رنگ‌ها قابل ترکیب است. مثل سرمه‌ای و قرمز_ سرمه‌ای و خاکستری_سرمه‌ای و سفید_سرمه‌ای و زرد